Nadat in november '15 de 968 een nieuwe trotse eigenaar had gekregen, kon de zoektocht pas echt beginnen. Heb even een 928S4 met handbak overwogen, maar wilde uiteindelijk toch wat 'nieuwers'.
Doel was een 996 met handbak, max. 180k gelopen, bij voorkeur een 3,6. Prijzen zaten alweer in de lift, in Duitsland duidelijk meer aanbod. De meesten zaten boven budget, een uitzondering daargelaten. Na een goede voorbereiding

..de 1e bezichting (650 km enkele reis) stuitte ik op een auto met moois specs, maar die er beroerd aan toe was (flinke lekkage tussen bak en blok) alle seinen op rood, pis chagrijnig

terug naar huis. De weken erna de prijzen goed gevolgd en mijn conclusie was: op basis van mijn budget liever een goede 3.4 dan een matige 3.6.
Afgelopen zondag ééntje gevonden. Helemaal in het plaatje, volledige dealerhistorie en een handbak. Meteen gebeld voor extra foto's via de what's app. Vanaf de tennisbaan (geen grap) principe afspraak gemaakt over de prijs en een AKK bedongen. 's Avonds eerst thuis maar eens vertellen (blijkt toch altijd weer belangrijker dan je ingeschat had).
Donderdag was het zover, rond 10:00 van huis, over de speakers Thunderstruck van AC/DC en 2½ later de 1e kennismaking. Ik was eigenlijk meteen verkocht, maakte niet uit, prijs stond al vast. Verkoper heeft de auto in 2013 van een forummer gekocht (benieuwd wie de auto herkent) Rondje rijden en door naar PC Groningen. Geweldig ontvangst (Gerard Blom), goede cappuccino

en de aanvullende wensen vd keuring besproken (cilinderinspectie, oliefilter inspectie etc.)

Monteur Elton (wat een fijne gast) heeft alles uitgelegd, kon over zijn schouder meekijken. Auto met vlag en wimpel door de AKK (paar kleine dingetjes), vervolgens geld overmaken aan verkoper, AKK afrekenen (viel mee!) en retour richting Haarlem. Eenmaal met goed warm gereden motor, even de snelheid wat op laten lopen (…) en het is echt fantastisch dat een auto met 160k zo snaarstrak op de weg ligt, geen rammeltje, geen kraakje, geen windgeruis. Zit echt goed in elkaar geschroefd. Zo trots als een aap met 2 l*llen . Besloten éérst de tank leeg te rijden en dan pas naar huis.

Meer foto's volgen. Eerst op zoek naar een druppellader, anti -steenslagfolie, wat nieuwe uitlaatklemmen etc.
Ben de jongens van Porsche Centrum Groningen zeer erkentelijk.

edit: bedankt voor je hulp met de foto's Piet
Laatst bijgewerkt door
996Tom op 30 jan 2016 23:46, in totaal 2 keer bewerkt.