Ik ga in de Meivakantie met mijn vader naar Stuttgart om het Porsche museum en fabriek te bezoeken. Het plan is om s' woensdags te gaan en dan een nachtje overnachten en dan donderdag avond weer richting huis te gaan. Wij vroegen ons alleen af of jullie nog tips hadden om iets in de omgeving te doen en/of te bezichtigen. Heb al verschillende topics gelezen over dit onderwerp, maar misschien zijn er wellicht meer tips.
Ik zie graag wat jullie allemaal voor een tips hebben!
Overnachten in de V8 hotel in motorworld is zeer aan te raden. Ik vond het geweldig. Niet vergeten te vragen voor en theme room ander is het minder spannend
Als je toch die kant op gaat, zou ik overwegen 2 nachten te gaan en ook het Mercedes museum in Stuttgart te bezoeken. Ook zeer de moeite waard. Maar goed, heb je dus wel een dag extra nodig...
Google ff rond en je komt genoeg zimmerfrei tegen......goede alternatief voor hotels. Eentje in de buurt van een metro en je kunt gemakkelijk ook de stad in ......andere musea.
En zoals hierboven geschreven is, ook de Mercedes museum is de moeite waard!
Ik heb me toentertijd daar 3 dagen prima vermaakt.
Al hartstikke bedankt voor alle reacties! Het is dat ik 16 ben en geen bier mag maar als ik zo hoor is het park een goede optie om even te gaan zitten. En eigenlijk moeten we dus ook het Mercedes museum bezoeken, ook al ben ik daar niet zo fan van.. Als jullie nog meer tips hebben horen wij dat graag!!!
DennisvdB schreef:Mercedes museum is echt veeel mooier dan het Porsche museum, kan er niets aan doen
Is mooier opgezet, vanbinnen erg mooi en Mercedes heeft natuurlijk een fantastisch verleden maar het deed me niets. En dat had ik bij Porsche dan weer wel
Tsja... Ik heb een paar jaar terug tijdens een midweek een triootje gedaan daar: Mercedes en Porsche in Stuttgart en BMW in München erachteraan. BMW bleef behoorlijk achter maar vind het lastig kiezen tussen Porsche en Mercedes. Porsche spreekt aan wegens de grote veelzijdigheid van sportieve auto's en race verleden en omdat het Porsche is natuurlijk. Maar de manier waarop Mercedes meer dan een eeuw automobiele historie, gecombineerd met een wat algemeen historisch perspectief, in één museum vangt vond ik fantastisch. Met als absoluut hoogtepunt de lange file van de autosport historie van het merk. Ik heb een zwak voor Porsche, maar denk dat ik het Mercedes museum indrukwekkender vond...
Bertjan schreef:Tsja... Ik heb een paar jaar terug tijdens een midweek een triootje gedaan daar: Mercedes en Porsche in Stuttgart en BMW in München erachteraan. BMW bleef behoorlijk achter maar vind het lastig kiezen tussen Porsche en Mercedes. Porsche spreekt aan wegens de grote veelzijdigheid van sportieve auto's en race verleden en omdat het Porsche is natuurlijk. Maar de manier waarop Mercedes meer dan een eeuw automobiele historie, gecombineerd met een wat algemeen historisch perspectief, in één museum vangt vond ik fantastisch. Met als absoluut hoogtepunt de lange file van de autosport historie van het merk. Ik heb een zwak voor Porsche, maar denk dat ik het Mercedes museum indrukwekkender vond...
Helemaal mee eens. Beide absoluut de moeite waard, maar Mercedes vond ik ook iets indrukwekkender. Overigens vond ik het Porsche museum qua architectuur weer prachtig.
Sluit me aan bij enkele andere forummers: Als Porsche liefhebber is P museum natuurlijk erg gaaf om te doen, ik vond de div prototypes die t nooit gehaald hebben erg gaaf.
Maar Mercedes heeft een langere en bredere historie, dat maakt het Mercedes Museum zeker zo interessant, niet overslaan !
Van beide zeer onder de indruk, was totaal geen Mercedes fan maar als je het museum hebt gezien. Enorm respect! Porsche museum is als liefhebber dan ook echt af.
Wij hebben het bezoek gecombineerd tijdens ons weekend Retro Classics
Ik ben een jaar of 10 geleden naar het oude museum geweest, stelde niet veel voor maar stonden wel bijzondere auto's.
Leukste was toen we in de giftshop een oproep hoorde voor mensen die mee gingen met de fabriekstoer. Was volgens mij voor klanten die een fabriekslevering hadden oid. Stoute schoenen aangetrokken en zijn er gewoon bij gaan staan. Was geweldig, headsetje op en twee uur lang door de fabriek rondgeleid. Alles van de motor assemblage, chassis en carrosserie marriage tot laatste afwerkingen kunnen zien.
Paar jaar later naar het nieuwe museum geweest, erg mooi afgewerkt en de prototypes zijn idd erg leuk om te zien.