Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Wat duurt het toch lang!!

11 feb 2016 1:16

Goedeavond,
P 911-330 Gtype
het duurt nu wel echt lang om te wachten tot 01-03-2016.
Eindelijk gaat dan de schorsing eraf. Wij kunnen bijna niet wachten.
Krijgen anderen ook de kriebels??
P is er klaar voor!!
Ben benieuwd naar suggesties van een ieder om na een "stilte periode" van drie weken, een opstart procedure te gaan opvolgen.
Ben benieuwd naar goede suggesties aangaande opstarten na een langere "stilte periode", aanraders aangaande andere opstarten andere type 's zijn welkom

Re: Wat duurt het toch lang!!

11 feb 2016 3:25

Niet schorsen ??? :shock:

11 feb 2016 4:58

We hebben je klacht gehoord en zullen hem zo spoedig mogelijk in behandeling nemen :wink:

11 feb 2016 5:15

Marquez93 schreef:Niet schorsen ??? :shock:

Scheelt je wel een hele hoop wegenbelasting waarschijnlijk.
Ik ga ervan uit dat een auto betreft van 25 jaar of ouder. Als deze de maanden december, januari en februari van de openbare weg is (je hoeft hem niet te schorsen overigens) betaal je €120 per jaar wegenbelasting. Anders de volle mep... Vandaar 1 maart schat ik zo.

11 feb 2016 5:34

Moet jij niet slapen?! :-)

11 feb 2016 8:16

Ik betaal de volle mep ondanks dat mijn P uit 89 is.
Moet ik dit aanvragen?

P is elk jaar geschorst van nov t/M maart.

11 feb 2016 8:43

Grens ligt op 31 december 1987, alles wat hierna op kenteken is gezet heeft pech..
Jij dus ook Patrick, of niet natuurlijk je kan gewoon rijden!

11 feb 2016 9:02

Koop gewoon een 996 4S dan hoef je niet te wachten op een einde schorsing :mrgreen:

11 feb 2016 9:18

jmvo schreef:Grens ligt op 31 december 1987, alles wat hierna op kenteken is gezet heeft pech..

Totdat hij 40 jaar oud is dan.

11 feb 2016 10:55

met enige regelmaat de "oude dame" ff starten en een paar rondjes rijden in mijn garage, dus toch meters maken voor 1-3-2016. :ba: :ba: :mrgreen:

11 feb 2016 11:15

Nog even volhouden en nu maar hopen op lekker weer. De "winter" is nu wel voorbij. Mijn 930 zit ook in de oldtimerovergangs regeling en die wil er ook graag weer eens uit. 964 niet dus ik heb gelukkig nog een alternatief :cheers:

@TaxiHans. helaas hebben we niet allemaal zo'n mooie supergrote garage als jij Hans. Kan je inderdaad droog een rondje rijden. :thumleft: :cheers:

11 feb 2016 11:39

horn schreef:
Marquez93 schreef:Niet schorsen ??? :shock:

Scheelt je wel een hele hoop wegenbelasting waarschijnlijk.
Ik ga ervan uit dat een auto betreft van 25 jaar of ouder. Als deze de maanden december, januari en februari van de openbare weg is (je hoeft hem niet te schorsen overigens) betaal je €120 per jaar wegenbelasting. Anders de volle mep... Vandaar 1 maart schat ik zo.

Inmiddels € 122,00... :wink:

11 feb 2016 11:54

"opstart procedure"?? Ga je een Apollo-maanlander lanceren ofzo? Volgens mij accu erin en de sleutel omdraaien... moet te doen zijn :salut:

11 feb 2016 12:01

Volgens mij ook. Wel gelijk een stukje gaan rijden zodat ie warm wordt en niet alleen maar eventjes de motor stationair laten draaien.

11 feb 2016 17:33

Kriebels, nee....gewoon een paar weken wachten, ook omdat ze hier gisteren flink zout hebben gestrooid.

En opstarten: als je hem rijdend weggezet hebt: banden checken en gaan.... :drive:

De mijne is van mrt 1987...en dus maak ik gebruik van de overgangsregeling....122 ipv 488 euro... :thumleft:

11 feb 2016 19:52

Ja kriebels zeker. Kan niet wachten totdat ik weer met de racer kan scheuren :drive:
Maar ik rij dagelijks in de Boxster S dus ook geen straf.

Ik weet hoe het voelt om drie maanden geen Porsche te rijden en dat is echt vreselijk! :cry:

11 feb 2016 19:59

Kheb ze nog nooit geschorst, mooie dag gewoon ff rijden :drive:
Toen ik mijn eerste 911 kocht kon je gewoon 3 maanden even niet betalen en was hij verzekerd op mijn garage polis, allemaal over mag niet meer.
Mijn pa reed met de auto van de zaak zonder bijtelling, allemaal later erbij gekomen :oops:
Vrienden van me die bij een bank werkte kregen een goedkope hypotheek, mag ook niet meer :wink:

11 feb 2016 20:12

Ton Has schreef:Goedeavond,
P 911-330 Gtype
het duurt nu wel echt lang om te wachten tot 01-03-2016.
P is er klaar voor!!
Ben benieuwd naar suggesties van een ieder om na een "stilte periode" van drie weken, een opstart procedure te gaan opvolgen.
Ben benieuwd naar goede suggesties aangaande opstarten na een langere "stilte periode", aanraders aangaande andere opstarten andere type 's zijn welkom

Stilte periode van 3 weken - starten en rijden

11 feb 2016 20:15

Niet geschorst dit jaar, maar elke maand tenminste 1 keer even een rondje van pakweg 50 km rijden. Stuk binnendoor om warm te rijden en dan lekker even via de snelweg beheerst weer naar huis "knallen". Tenzij het strooizout nog op de weg ligt natuurlijk. Maar anders gewoon rijden. Ook met het dak erop vind ik het een geweldige auto om te rijden!

11 feb 2016 21:37

Ik snap je probleem niet...

Ton Has schreef:het duurt nu wel echt lang om te wachten tot 01-03-2016.
P is er klaar voor!!

Heeft iemand je gedwongen dan om 'm te schorsen? Dat was toch neem ik aan je eigen keuze?

Ton Has schreef:Ben benieuwd naar suggesties van een ieder om na een "stilte periode" van drie weken, een opstart procedure te gaan opvolgen.

Hoe bedoel u?
Starten, ff warmrijden en gaan met die banaan!
(Gisterenmiddag nog een heerlijke rit in het zonnetje gemaakt - lekker rustig op de weg door de carnaval hier in het Zuiden). :drive:

11 feb 2016 23:27

Hier ook niet geschorst. Afgelopen zondag nog mooi even van geprofiteerd. Wegen waren redelijk schoongespoeld.

11 feb 2016 23:35

Ik heb de P niet geschorst en toch rijd ik er vanaf eind november tot eind februari niet mee. Eind november aftanken, poetsen, banden op hogere spanning en de pyama erover.
Ik heb veel zin om weer te gaan rijden en over een paar weken is het weer zo ver.
Voor mij is de rustperiode juist nodig om het rijden met de P bijzonder te houden.
Na iedere winter weer een beetje 'de eerste keer in een P rijden ervaring'.
Nogmaals niet nodig maar ik hou het er zeker in :drive:

11 feb 2016 23:45

Die snap ik toch niet helemaal. Als hij 4 weken stilstaat begint het bij mij wel weer aardig te kriebelen.
Enige reden om hem langer stil te laten staan is zout. En als er zich een mogelijkheid voordoet en het weer is goed ... rijden. Voorkomt ook de kans op "probleempjes" die kunnen optreden bij langer stilstaan. Afgelopen jaar ook noodgedwongen zo'n periode gehad van bijna 3 maanden stilstaan door bijna continu zout of slecht weer. Was echt te lang.

12 feb 2016 0:38

Alfred996MKII schreef:Ik heb de P niet geschorst en toch rijd ik er vanaf eind november tot eind februari niet mee. Eind november aftanken, poetsen, banden op hogere spanning en de pyama erover.
Ik heb veel zin om weer te gaan rijden en over een paar weken is het weer zo ver.
Voor mij is de rustperiode juist nodig om het rijden met de P bijzonder te houden.
Na iedere winter weer een beetje 'de eerste keer in een P rijden ervaring'.
Nogmaals niet nodig maar ik hou het er zeker in :drive:

Misschien een ideetje om met jouw vrouw ook eens te doen? :mrgreen:

12 feb 2016 0:55

Wat? Schorsen?
Plaats een reactie