Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
19 feb 2016 22:26
Heren,
Ik ben in het bezit van een niet meer 100% originele 'hardcore' 968 clubsport, deze is door een vorige eigenaar verbouwd tot racer, en hier in NL is er nog een schepje bovenop gedaan door montage van kunststof plaatwerk. Nu de prijzen van de CSen stevig beginnen te stijgen zit ik met het dilemma of ik de wagen zal restaureren of het een racer zal laten.
Wat denken jullie....
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 7455ceae68
19 feb 2016 22:30
Back to basic
19 feb 2016 22:33
+100
19 feb 2016 22:40
rekensommetje maken. In ere herstellen vind ik persoonlijk een mooi project, maar volgens mij heb je projectjes genoeg
en moet het wel lonen.
19 feb 2016 22:40
ben niet erg gecharmeerd van een/deze "BdB'er", terug naar orgineel dus
19 feb 2016 22:51
Origineel wordt ie niet meer. Restaureren naar een (zo veel mogelijk) originele staat wat TS zelf aangeeft is een overweging maar wat moet hij dan opbrengen om je kosten te dekken en er nog op te verdienen ... ?
19 feb 2016 22:54
horn schreef:...maar volgens mij heb je projectjes genoeg
Je slaat de spijker op z'n kop...
20 feb 2016 11:00
Als ik het goed begrijp wordt ie nooit helemaal 100% origineel meer? Dan zou ik hem denk ik naar eigen smaak fine tunen... Dat kan een heel eind terug naar origineel, maar dan net iets meer naar eigen smaak en plezier. Maar goed, als je aan de slag wil om er iets aan te verdienen gaat het niet meer om persoonlijke overwegingen maar wordt het gewoon een business case, toch?
20 feb 2016 11:18
Origineel, alles is weer origineel te maken! Is wel afweging kosten baten
20 feb 2016 11:32
Voor jezelf of voor eventuele verkoop
Terug naar origineel - kost een hoop tijd, moeite en geld ...
De vraag is of je alle delen kunt bemachtigen (of al hebt).
De nose-job van deze BdB vind ik écht niet mooi - alleen daarom al, zou ik zeggen: Back to Basics
20 feb 2016 12:25
Als je projecten genoeg hebt zou ik nu ff koplampennaar origineel terugbrengen en huidige spoiler, spiegelkleur en velgenkleur aanpakken. Dan zou ik hem al mooier vinden. In tussentijd lekker onderdelen kopen en sturen en over een tijdje als je tijd hebt hem voor de rest terugbouwen.
20 feb 2016 12:44
Mijn moto is
Always go for orginal
20 feb 2016 13:19
Paar ct-tjes aan uitgeven en weer een prachtige auto!
20 feb 2016 13:34
Terug naar origineel "loont" kennelijk niet.
Moet toegeven dat ik me dat kan voorstellen.
Dus:
Racer, maar dan wel hier en daar aanpassen / personaliseren.
M.n. de koplampen zou ik zeggen - die zijn niet helemaal mijn cup of tea.
Succes !
(Laat je nog ff weten wat het gaat worden)?
20 feb 2016 15:17
100% zeker en weten voor terugbrengen naar origineel!
Hier en daar een kleine tweak maar binnen de 'originele' grenzen blijven loont de moeite.
22 feb 2016 20:39
Ik ben eruit....
Omdat het moeilijk een concours exemplaar kan gaan worden laat ik de rolkooi zitten en laat ik de bekleding weg. Aan de buitenkant komen de originele delen weer terug zoals de standaard koplampen, metaal plaatwerk ipv kunststof en het originele achterraam.
Verder wordt de wagen compleet overgespoten en afgemonteerd met verse biesjes
Maar.... Omdat ik, zoals eerder vermeld, wat projecten teveel heb gaat de wagen ook de verkoop in, ik kan helaas niet alles zelf houden...
22 feb 2016 21:26
LS7 erin
Voor een snelle keuring gewoon even 5 minuutjes één cilinderbank lamleggen
22 feb 2016 21:37
Ga tussen een restauratie en racer inzitten en maak er een 968 'Outlaw' van...
Dat doen die jongens van de 'R-Gruppe' toch ook?
22 feb 2016 21:57
Daar draait het wel een beetje op uit Antoine, al wordt deze met het huidige onderstel wel heel 'R'uig
22 feb 2016 22:12
Wordt wel spannend zo.
Ik ben benieuwd naar het eind resultaat.
22 feb 2016 23:27
porsche356sc schreef:Daar draait het wel een beetje op uit Anoniem, al wordt deze met het huidige onderstel wel heel 'R'uig
Heel ruig is oké... Meer dan oké...
It's the only way to go!
22 feb 2016 23:46
Helemaal mee eens.
23 feb 2016 0:18
Of een CS een wolf in schaapskleren kan zijn betwijfel ik maar dat zou het wel kunnen worden, het JRZ coilover onderstel is full race, incl M030 onderstel met de dikke stabi's, grotere remmen en sper diff gaat deze wagen als de gesmeerde bliksem, het verschil in rondetijd op circuit Zandvoort tov een standaard 968 is zomaar 5 tot 10 seconden.
Errug lekker dus
23 feb 2016 2:02
logische keuze. voortvarend van start gegaan?
succes (ook met de verkoop).
23 feb 2016 9:50
Succes!
CS restauraties worden gelukkig stilaan vaker uitgevoerd:
http://www.968clubsport.com/porsche_968_restoration.html
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.