Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
21 feb 2016 15:54
Weet iemand de juiste reden daarvan?
De ene zegt dat de 964 het zo slecht deed dat ze een vervanger of tijdvuller in zuffenhausen moesten hebben...
De andere dat het een smeekbede van Mercedes was om de Bmw m5 te beconcurere..., daar geloof ik niet echt in want een concurent was geen enkel probleem...
Volgens mij is dit wel een onder gewaardeerde wagen met veel potentieel naar de toekomst toe, alleen al doordat hij daar met de hand gebouwd is.
21 feb 2016 17:03
Mooie klassieker, ondergewaardeerd valt wel mee, een mooie/goede loopt aardig in de papieren.
Leuke auto naast een 964
21 feb 2016 18:01
Deze is zeer mooi, alleen jammer van de hoge km stand
21 feb 2016 18:37
Ondergewaardeerd valt wel mee. Het is al jaren een gekend icoon, met bijbehorende prijzen..
21 feb 2016 20:49
Johann schreef:Deze is zeer mooi, alleen jammer van de hoge km stand
Wauw mooie kleurencombinatie! Het lijkt mijn panamera wel. Mooie ex-interieur kleuren, super.
21 feb 2016 21:06
Was in de fabriek toen deze Mercedes werd gemaakt, stonden een aantal buiten
Weet het niet zeker maar leverde Mercedes niet de versnellingsbakken voor de 928
21 feb 2016 21:13
Verwijderd wegens klachten.
mod by horn: reacties typen en als er commentaar op komt eea verwijderen? Zeg gewoon sorry of leg uit waarom je zoiets typte. Is het prima. Er stond dus "Blijft een taxi met verbrede spatborden".
Laatst bijgewerkt door
Ivo 3.6 op 22 feb 2016 9:21, in totaal 2 keer bewerkt.
21 feb 2016 21:32
Altijd mooie autos gevonden, de laatste echte Mercedes.
21 feb 2016 22:01
molen934 schreef:Weet het niet zeker maar leverde Mercedes niet de versnellingsbakken voor de 928
Alle automaten van Porsche waren van MB. De PDK is volgens mij een eigen ontwikkeling.
Ivo 3.6 schreef:Blijft een Taxi met verbrede spatborden
Ik heb altijd een beetje moeite met dit soort stellingen. Beetje in het categorie van alle waterkokers gevoelige IMS Lager. Er zit aardig afstand tussen een 500E en een gemiddelde MB in Taxi uitvoering.
21 feb 2016 22:18
Mooie wagen en zeker een icoon.
Meer als een jaar geleden stonden er best "veel" te koop op mobile.de met vanaf 15.000 euro prijzen voor exemplaren met veel kilometers op de teller.
Aanbod is sterk verminderd en de prijzen lijken te blijven stijgen.
21 feb 2016 22:30
Staat nu in de UK een hele bijzondere uitvoering te koop van de 500E....kan de link alleen niet meer terug vinden.
Het was een hele kostbare auto logistiek gezien omdat hij een aantal keren heen en weer tussen de Porsche en Mercedesfabriek ging voor hij klaar was.
21 feb 2016 22:32
Ivo 3.6 schreef:Blijft een Taxi met verbrede spatborden
Net zoals een 996 4S....blijven spiegeleieren met verbrede spatborden.
Bedoel je dat?
21 feb 2016 22:45
@giulia ; was dat toevallig een AMG uitvoering?
Ik weet dat er een klein aantal van de 500E's is aangepakt door AMG.
Verder heb je dan ook nog in de latere serie, de limited edition van 500 stuks.
Alleen de binnenkant daarvan is vrij buitensporig en daar valt niet iedereen voor.
21 feb 2016 22:49
verwijderd wegens klachten
Laatst bijgewerkt door
Ivo 3.6 op 22 feb 2016 9:22, in totaal 1 keer bewerkt.
21 feb 2016 23:24
de e60 AMG vonk nog bijzonderderderder
kzag hem voor het eerst in the flesh in het mercedes museum
.
21 feb 2016 23:33
Die AMG bedoelde ik.
E 60 AMG
For the 1992 and 1994 model years,[6] 45 E 500 Limited's were outfitted with a 6.0L M119 V8 engine by tuner AMG. These models were called the "E 60 AMG". The car's engine produced 376 bhp at 5,500 rpm and 428 lb/ft at 3,750 rpm allowing the car to accelerate 0–62 mph in 5.2 seconds.[7] — compared to the 500 E's claimed 5.9 seconds. Towards the end of production of the W124 chassis, AMG also made E 60 AMGs which had 399 hp at 5,750 rpm and 454 lb/ft at 3,810 rpm upon special request.[8] Modifications included the replacement of the original components with AMG parts, including the suspension, exhaust system, instrument cluster and 17" AMG OZ 3-piece wheels (optional). Many of the E 60 AMG's seen today are actually 500 E's and E 500's sent to the AMG factory at a later date to have the engine changed to the 6.0L V8. The original E 60 AMG models carry the "957 - AMG Technology Package" in their vehicle data card's list of factory option codes.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_500EJe hebt daar dan originele van en exemplaren die later zijn beetgepakt door AMG.
22 feb 2016 1:14
Frans D schreef:Mooie wagen en zeker een icoon.
Meer als een jaar geleden stonden er best "veel" te koop op mobile.de met vanaf 15.000 euro prijzen voor exemplaren met veel kilometers op de teller.
Aanbod is sterk verminderd en de prijzen lijken te blijven stijgen.
Inderdaad, heb gezien op Hagerty dat ze nu in de lift zitten...
22 feb 2016 1:17
Frans D schreef:Die AMG bedoelde ik.
E 60 AMG
For the 1992 and 1994 model years,[6] 45 E 500 Limited's were outfitted with a 6.0L M119 V8 engine by tuner AMG. These models were called the "E 60 AMG". The car's engine produced 376 bhp at 5,500 rpm and 428 lb/ft at 3,750 rpm allowing the car to accelerate 0–62 mph in 5.2 seconds.[7] — compared to the 500 E's claimed 5.9 seconds. Towards the end of production of the W124 chassis, AMG also made E 60 AMGs which had 399 hp at 5,750 rpm and 454 lb/ft at 3,810 rpm upon special request.[8] Modifications included the replacement of the original components with AMG parts, including the suspension, exhaust system, instrument cluster and 17" AMG OZ 3-piece wheels (optional). Many of the E 60 AMG's seen today are actually 500 E's and E 500's sent to the AMG factory at a later date to have the engine changed to the 6.0L V8. The original E 60 AMG models carry the "957 - AMG Technology Package" in their vehicle data card's list of factory option codes.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_500EJe hebt daar dan originele van en exemplaren die later zijn beetgepakt door AMG.
Deze worden ook "Hammer" genaamd.
22 feb 2016 1:19
Johann schreef:Alle automaten van Porsche waren van MB. De PDK is volgens mij een eigen ontwikkeling.
Die van de 924 en 944 niet...
22 feb 2016 3:59
Noah schreef:Weet iemand de juiste reden daarvan?
De ene zegt dat de 964 het zo slecht deed dat ze een vervanger of tijdvuller in zuffenhausen moesten hebben...
Om even terug te komen op de vraag van TS,
Ik heb ooit ergens gelezen dat de 964 er kwam omdat de ontwikkeling van de 993 vertraging had opgelopen. De huidige lijn liep al te lang en daarom bracht Porsche snel even tussendoor de 964.
Eigenlijk had de 964 er nooit moeten komen maar zou de 993 de opvolger zijn van de SC en Carrera 3.2
Wellicht had Porsche in die tijd productie capaciteit over?
22 feb 2016 6:26
ook maar verwijderd voordat er klachten komen
Laatst bijgewerkt door
Ivo 3.6 op 22 feb 2016 9:22, in totaal 1 keer bewerkt.
22 feb 2016 8:42
Ivo 3.6 schreef:Blijft een Taxi met verbrede spatborden
22 feb 2016 9:54
Noah schreef:Deze worden ook "Hammer" genaamd.
Voor zover ik weet is de titel "Hammer" alleen voorbehouden voor de door AMG omgebouwde 300E.
22 feb 2016 15:26
Klopt, de 300E met 5.0, 5.6 en 6.0 van AMG
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.