Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

911 turbo MK1

16 maart 2016 11:03

Ik sta op punt een 911 turbo Tiptronic te kopen.
150.000 km jaar 2007.
Kan ik problemen verwachten?

Re: 911 turbo MK1

16 maart 2016 11:06

Jazeker.....
Jaloerse blikken van je mede weggebruikers!! :mrgreen:

Sccs met de aankoop!

Re: 911 turbo MK1

16 maart 2016 11:07

dat je je rijbewijs kwijtraakt :mrgreen: :mrgreen:
Laat een degelijke AKK doen, maar 100% garantie zul je nooit hebben.
succes en veel plezier ermee

Re: 911 turbo MK1

16 maart 2016 11:08

Zou vooraf een aankoopkeuring laten doen bij een betrouwbare partij, bijv waar je van plan bent hem in onderhoud te geven. Fractie van het bedrag van je investering en je weet een stuk meer. Is er verifieerbare historie bij de auto? Helpt altijd.

Verder turbo is niet te versmaden als hij goed is. Als hij dat niet is, is het ook echt turbo-betalen. Dus koop met je hoofd en niet met je hart... :idea:

Re: 911 turbo MK1

16 maart 2016 11:08

:mrgreen: Niks anders dan problemen.....dat heb je eigenlijk met alle Porsches, beter is geen auto kopen, heb je ook geen problemen....
Wel dan weer andere problemen, maar problemen zijn er om op te lossen...

Ik zeg: DOEN :cheers:

Re: 911 turbo MK1

16 maart 2016 11:09

@Horn: de kosten van het oplossen van Turbo-problemen kunnen lang niet zo duur zijn, als de huidige prijsstijgingen....toch? :mrgreen:

Re: 911 turbo MK1

16 maart 2016 13:51

AKK en dan weet je meer. Ook turbo's gevoelige IMS Lager af en toe, ken iemand die dat overkwam met een 997 turbo Mk 1 bij 200+ op de autobahn :cry:

Re: 911 turbo MK1

16 maart 2016 14:00

997 turbo mk1 geen specifieke aandachtspunten/zwakheden.

Je kan wel eens goed naar de buitenranden van de banden, vooral voor. Als er flink mee gescheurd is dan zullen die randen heel afgesleten zijn.
Verder indien mogelijk kijken of er iets van olielekkages te zien is bij de turbo's die willen nog wel eens versleten zijn zo rond de 150-200k kilometers (de mk1 turbo's mogen 0 speling hebben).

Bij een turbo is de algemene staat van het onderhoud natuurlijk cruciaal want alles is zo'n 20-30% duurder tov een carrera als je het moet vervangen; de motor zelfs een veelvoud.

Verder raad ik je aan om zonder rechterschoen te rijden zodat je met je grote teen gas kan geven anders ben je zo je rijbewijs kwijt :cheers:

Re: 911 turbo MK1

16 maart 2016 14:19

Er staan er in ieder geval een aantal te koop dus ik zou gewoon een rondje doen.
Plaats een reactie