Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Probleem schakelen 911 SC door schakelstang dat blokkeert

27 maart 2016 20:12

Hallo
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb problemen met schakelen doordat de stang blokkeert in het stukje " tunnel " ter hoogte van het kniegewricht.

Het zou eigenlijk minstens 1 cm naar beneden moeten kunnen zakken ( staat helemaal niet in het center van het gat! ), want tijdens het schakelen ( vooral naar 3 versnelling ) geraakt de schakelstang vast daar.

Iemand ervaring mee hoe dit op te lossen?
Ik had gedacht aan de schakelstang los te maken en uit de tunnel te doen en vervolgens deze wat te herplooien, of is dat een slecht idee?
enkele foto'sAfbeelding
Afbeelding
foto genomen binnen in de tunnel met fototoestel
Afbeelding
Alvast bedankt

Re: Probleem schakelen 911 SC door schakelstang dat blokkeer

27 maart 2016 20:35

Afbeelding
Afbeelding

en foto getrokken van middentunnel
Afbeelding

27 maart 2016 21:13

porschepassie schreef:Ik had gedacht aan de schakelstang los te maken en uit de tunnel te doen en vervolgens deze wat te herplooien, of is dat een slecht idee?

Ik zou eerst eens naar de ophanging van de versnellingsbak kijken. Misschien is daar in het verleden een en ander in verkeerde volgorde gemonteerd? De uitgaande schakelstang aan de versnellingsbak moet in het midden van het gat in de carrosserie naar binnen gaan. Dat lijkt nu niet zo te zijn.

Het veranderen/ verbuigen van de schakelstang is niet de oorzaak oplossen. Dus eerst de oorzaak lokaliseren en repareren.

27 maart 2016 23:48

Dacht ik ook, maar al 20 keer bekeken, we zien niks verkeerds...
Natuurlijk hebben we de motor er na de revisie terug in gelegd en ook de vitessenpook vervangen door een short shifter type alsook alle ophangrubbers van de motor en versnellingsbak ophanging vervangen

Dus we zien echt niks verkeerds eigenlijk, mijn vriend stelt voor om de versnellingsbak te laten zakken door middel van 1cm rondellen of spacers tussen de versnellingsbak te steken?

hier een overview van de onderkant
Afbeelding

28 maart 2016 0:01

Dat ziet er fraai uit :thumleft:

28 maart 2016 0:06

dank je,

Heb er heel veel tijd en geld ingestoken.
Cilinderkopbouten waren afgebroken, heb dan maar besloten alles ineens maar heel goed te doen.

Nu nog enkel de versnellingsbak 1 cm lager krijgen zodat ik mooi kan schakelen

28 maart 2016 8:48

Is dat wel goed, zo'n droog blok? Krijg je dan geen roest? :mrgreen:
Plaats een reactie