Als die mensen niet het preventief onderhoud zouden doen wat een hoop extra kosten met zich mee brengt, zouden er meer "vroegtijdig toe aan een revisie" zijn.
Het is niet een vraag of maar wanneer het lager het begeeft. Het zijn geen toyota blok waar je niks aan hoeft te doen behalve olie verversen.
Het gebeurt inderdaad zeker niet bij allemaal maar als je met een gerust hart wilt rondrijden brengt dat extra kosten met zich mee.
Hier nog een topic dat de Starter van dit topic eens moet bekijken
viewtopic.php?f=3&t=46482"de motor bijna gelijk is aan die van een 996 of 997 en zelfs een 991"
De 996 is bijna het zelfde blok als een 987.1 of een 997.1 die hebben allemaal het ims probleem.
De 987.2 997.2 981.1 991.1 hebben allemaal een compleet anders nieuw geredesigned blok zonder ims, die hebben dat hele lager probleem niet omdat het er niet eens in zit.
Ook heeft het nieuwe (DFI) blok een beter olie systeem, een soort van dry sump met een stuk meer capaciteit.
Oil System Inadequacy: The air cooled predecessor to the M96 engine incorporated a dry-sump system that was designed to keep a significant amount of oil in reserve for extended performance driving. With the introduction of the M96 engine, Porsche moved away from that design, primarily due to the high cost of implementing a separate dry sump system. The M96/M97 motors instead were designed with a compromise system, which has an oil sump built into the bottom of the engine: a kind of hybrid between a dedicated dry sump system and a typical wet sump. As a result of the lower oil holding capacity and other factors, the M96/M97 engines tend to suffer more from oil starvation problems, particularly during high performance driving.
Voor het hele verhaal en nog veel meer informatie over de problemen met deze blokken kijk op.
http://www.pelicanparts.com/techarticle ... ilures.htm(een hele lijst met alles wat je moet weten)Google ook maar eens op cayman oil starvation
dit is ook een hele goede bron voor informatie over porsches, problemen en onderhoudskosten
http://www.planet-9.com/het probleem is er zijn geen officiele cijfers van hoeveel. en verschillende bronnen zeggen verschillende dingen. en porsche zegt helemaal niks
wat betreft de 996
(*) We now believe that the failure rates vary according to the model year and the way it is driven, or not. The lowest failure rates (1-3%) are the ’05 and newer cars with the larger, non-removable single-row IMS bearing. The ’97 – ’00 cars with the double-row bearing have failure rates of 4-7% and the ’00 – ’05 have the highest of al failure rates, just around 10%. These rates seem to climb when cars are not driven for extended periods and seem to decrease when cars are tracked regularly.
http://www.pedrosgarage.com/Site_5/Kaboom!.html
Laatst bijgewerkt door
skeijmel op 11 apr 2016 20:38, in totaal 1 keer bewerkt.