Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
14 apr 2016 12:28
Na lang zoeken van mijn schakelprobleem kwam ik tot de akelige vaststelling dat de torsiebuis waar de torsiebaar inzit 3/4 is afgescheurd en is getorst waardoor alle ophangingspunten zijn verschoven en daardoor komt mijn schakelprobleem.
De draagarmen alsook de versnellingsbak hangen hier aan vast, dus ik durf hier geen meter meer mee rijden, want ik zie ook dat de wagen al lager ligt, dus is aan het doorzakken.
Heeft iemand ervaring hoe dit probleem aan te pakken? moet heel deze stang worden vervangen? of kan deze hersteld worden?
14 apr 2016 13:01
Oei...dat lijkt mij wel een serieus probleem.
Net even voor je gezocht of deze buis nog te krijgen is maar kon zo snel niks vinden.
Om eerlijk te zijn zou ik hier echt even mee naar een specialist gaan.
Vooral omdat bij scheef monteren je hele afstelling van je achterwiel ophanging anders wordt.
Sccs ermee iig.
Laatst bijgewerkt door
Neppert op 14 apr 2016 13:01, in totaal 1 keer bewerkt.
14 apr 2016 13:01
Waarom moet de titel van je topic in hoofdletters?
14 apr 2016 13:04
excuses, was niet de bedoeling om dit in hoofdletters te doen.
Dus best zelf niet aan beginnen dan? wel vreemd want de auto lijkt verder niet rot te zijn, dus raar dat dit dan afscheurd?
Iemand een idee over de prijs voor deze herstelling?
14 apr 2016 13:15
Misschien is het wel zelf te doen, alleen zou ik dat eerst overleggen met een specialist.
Of even wachten tot er hier één reageert
Overigens ook niet één van de makkelijkste plekken om te lassen.
14 apr 2016 13:19
Je kan de buis dus bewegen?
Helemaal losgescheurd dus?
Niet ingescheurd bijvoorbeeld?
14 apr 2016 13:36
Bedankt voor de info, wel een dure buis.
Ik kan de buis niet bewegen, ik dacht om eens te proberen om de wagen op te krikken en zo de torsiebaar te ontlasten?
Kan deze zo volledig ontlast worden? Of blijft hier zowieso zonder de torsiebaar te demonteren altijd voorspanning op staan?
Vervolgens als ik die spanning zou wegkrijgen had ik gedacht om met 2 grote tangen eventueel de buis terug op zijn plaats te torsen met de motor en torsiebaar erin en deze dan af te lassen en extra te verstevigen, of is dat onhaalbaar en een slecht idee?
Ik zie hoe de buis heeft gestaan ( aftekening ), dus in theorie zou ik buis terug kunnen draaien/torsen in de positie hoe ze stond
Om die buis bovenaan af te lassen dien ik toegang ( een gat ) te maken in de plaat van de kinderzitjes achteraan.
Of dient voor deze klus zowieso de motor en versnellingsbak eruit worden genomen?
Dient ook de vering en torsiebaar losgemaakt te worden? Of kan ik deze erin laten?
Ik heb overal op de buis liggen kloppen met een punthamer, maar ik kan hier niet echt overmatige roest zien buiten die scheur.
Ik vraag me ook af hoe zoiets afscheuren kan? Roest? Metaalmoeiheid? Of vroeger een ongeval gebeurd met de wagen?
Het lijkt aan de las te zien dat deze reeds in het verleden op deze plaats gelast is geweest.
Wel nog ergens een geluk dat ik dit door mede van het schakelprobleem hebt ontdekt, want als dit volledig doorscheurd tijdens het rijden zou ik niet willen meemaken
14 apr 2016 16:51
Daar wordt je idd niet vrolijk van.
14 apr 2016 17:36
Correct me if I'm wrong, maar het lijkt er op dat hij naast de las is afgescheurd. Veelal komt dat omdat het materiaal dat gelast is erg heet is geweest, waardoor de structuur van het staal veranderd.
Dat is trouwens niet even een klusje voor een vrij avondje (maar dat wist je waarschijnlijk al). Ik hoop dat je goed kan lassen/iemand kent die goed kan lassen.
Veel succes en hou ons op de hoogte.
14 apr 2016 18:59
Heb net een nieuwe geplaatst bij een swb van 67
Is wel wat werk
Zo op de foto te zien zie rond de buis ook nog wat verassingen
Beste motor eruit en nieuwe buis plaatsen
15 apr 2016 12:28
Jij hebt al een nieuwe geplaatst? en goed gegaan...
Kan ik goed lassen? redelijk ja, maar dit werk ga ik toch laten uitbesteden want lijkt me iets te belangrijk...
ik heb al met meerder firma's contact opgenomen die restauraties doen, maar iedereen pakt het probleem blijkbaar anders aan, en de prijzen voor deze herstelling zijn overal verschillend.
dus ik zie het bos niet meer door de bomen eerlijk gezegd.
ik krijg prijzen van herstelling 2000 euro tot en met over de 15000 euro!
de ene trekt de stang recht en last deze opnieuw met versterking, de andere vervangt deze...
nog andere zetten hem helemaal op een richtbank en doen er zelfs heel de voortrein uit...
dus heel moeilijk om te beslissen, alleszins, 15000 euro smijt ik hier in geen geval tegen. ( er steekt al ondertussen 35000 euro in! )
15 apr 2016 12:53
Het probleem bij de oude torsies is dat de meeste van binnen uit roesten. Met het gevolg het probleem wat jij nu hebt
Ik had niet anders verwacht dat bij offerte aanvraag dat je zeer uitlopende prijzen zou krijgen
Iedereen heeft zijn eigen manier hierin en is toch een precies werkje om te doen
Ik zelf werk altijd met dit soort dingen met een lazer
Het is zaak dat de torsie er natuurlijk recht er onder zit
Heb ook wel eens alleen de eindstukken vervangen en het midden gedeelte hergebruikt,
Maar ja daar denkt iedereen het zijne van.
Het is in iedergeval een tijdrovende klus waarbij het beste de motor en wielophanging verwijderd dient te worden.
15 apr 2016 13:22
voor op safe te spelen en goed sporende auto te hebben is het van groot belang dat deze op de richtbank gaat met vervangen van de buis, is wel de ophanging waar alles aan vast zit.
ik zou gelijk de beide kanten doen, want als ik zoal de foto's zie ziet er meer roest dan enkel de tube, en denk dat er aan de binnenkant van ophanging ook al werking zit, vandaar advies richtbank.
dit is met serieus zwarte blubber gecmoufleerd (roest zichtbaar) op dit moment en ben bang dat dit niet meer op originele plek zit en ook al vergaan is.
vast lassen en verstevingingsplaat zou ik niet doen, zien ze gelijk dat het niet origineel is en kun je later bij eventuele verkoop problemen met krijgen.
is een moeilijke beslissing voor je, maar zou voor de beste en originele oplossing gaan.
om daar als bedrijf een kostenplaatje op te zetten is best een grote gok, en in mijn ogen is 2000 euro beun werk, en 15000 afzetterij.
door ervaring dat we dit werk al meer gedaan hebben, en zo snel even alles optel denk ik aan 7,5 tot 8,5 K
15 apr 2016 15:05
7500-8500 euro zeg je.
Is dit dan inclusief BTW?
Dus ik lever de auto af en haal hem op en doe dan niks zelf?
Of wordt voor deze prijs dan ook nog verwacht dat ik motor eruit doe en er terug in alsook interieur eruit doe,…?
15 apr 2016 16:20
Prima adres
15 apr 2016 18:58
Ga ik niet ontkennen, maar 7500-8500 euro is boven mijn budget.
Ik had eerder gehoopt op 5000 euro max.
15 apr 2016 20:23
volgens mij is je eigen veiligheid meer waard
laat het nu goed doen of ga sparen tot je het goed kunt laten doen
15 apr 2016 23:22
Inderdaad zoals Timo meldt ,verstandig om een reparateur te kiezen ,die hem ook op de richtbank zet.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.