Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Toch naar een 997?

28 apr 2016 20:45

Zelfs ik denk wel eens aan de overstap naar een 997. Voor PF ers die dit ook doen is het raadzaam om onderstaande link te openen.

Veel lees/kijk plezier.

http://www.autoblog.nl/nieuws/porsche-9 ... 2012-86776

Er zijn overigens wel veel overeenkomsten in de aandachtspunten met het aankoopadvies van de 996

http://www.autoblog.nl/nieuws/porsche-9 ... vies-68999

Dat kan haast geen toeval zijn :drive:

Helpt dit bij de beslissing?

Re: Toch naar een 997?

28 apr 2016 21:45

997 is natuurlijk een even leuke auto als de 996.

Porsche stelt specifieke eisen aan banden (de zogenaamde N-nummers), check dat de banden op de auto de juiste codering hebben. Als deze er niet op zitten, zegt dat iets over de vorige eigenaar. Namelijk dat hij bezuinigde op onderhoud.


Dit is wel een heel onnozele opmerking. Volgens mij zit er totaal geen verschil in prijs tussen N-codering of geen N-codering. Ik lette er wel altijd op, maar een set van 4 banden met N-codering (voor 225/18, achter 285/18) kostte mij relatief gezien géén geld (875 euro voor een set). Alsof je ook maar iets bespaart als je banden zonder N-codering koopt... (quod non) :roll:

Re: Toch naar een 997?

01 mei 2016 8:12

Nee, op zich zit er vaak geen meerprijs aan, maar er is relatief weinig keuze als je N-codering wilt. Eigenlijk alleen de "grote" merken leveren N-codering.

De opmerking moet meer zijn: "Als er HoetsieToetsie banden onder zitten...." ;) (idee van de opmerking klopt, uitvoering niet helemaal)

Re: Toch naar een 997?

01 mei 2016 11:52

Pascal schreef:Nee, op zich zit er vaak geen meerprijs aan, maar er is relatief weinig keuze als je N-codering wilt. Eigenlijk alleen de "grote" merken leveren N-codering.


Klopt, beperkte keus en het probleem (vind ik) is dat voor de (semi)klassiekers tot de 996 de N gecodeerde banden allemaal gedateerde bandendesigns zijn. Zowel qua loopvlak, constructie als compound. Ik ben van oordeel dat er momenteel buiten de N-gecodeerde types zeker even goede, ik durf zelfs stellen betere alternatieven zijn. Misschien dat die dan voor de buitenstaander wellicht minder premium zijn als de bekende vooraanstaande merken.

Pirelli heeft het ondertussen wel begrepen. Zij komen nu met nieuwere geupdate lijn bandentypes met N-codering. Goede zet. Waarschijnlijk zullen ze ook de enige blijven die met nieuwere bandentechnologieen N-codering krijgen doordat ze op dit moment huisleverancier zijn. Soort licentiedeal vrees ik. Afwachten dus.

Een voorbeeld uit eigen ervaring (misschien heb ik gewoon pech gehad): Heb een set Conti Sportcontacts en Bridgestones S02A/Re050 gereden. Allemaal hadden ze problemen met perfect balanceren (ook op de Hunter load balancer gecontroleerd; en ja de velgen zijn perfect recht). De Bridgestones zefs eenmaal een hele set retour wegens serieuze hoogteslag. Let wel, ik vond ze daarna in principe prima gebalanceerd hoor. Alleen nu ik ben overgestapt naar een ander merk zonder N-codering heb ik sindsdien zo een snaarstrak rijdende auto, dat ik verbaasd was dat het verschil zo groot kon zijn. De bandenboer merkte al op bij het balanceren op dat hij amper balanceerlood hoefde te plaatsen.
Laatst bijgewerkt door Kheldar op 01 mei 2016 19:23, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Toch naar een 997?

01 mei 2016 12:50

Of de vorige eigenaar had geen behoefte om het ronderecord op de ring te verbeteren en had daarom shang hai eronder gelegd, omdat die prima voldoen om lekker wat rond te toeren.

En nu lekker :drive: (met n-codering) , het is prachtig weer hier in het zuiden :cheers:

Re: Toch naar een 997?

01 mei 2016 16:13

Ja ... Dat is ook een hele goede reden.

Re: Toch naar een 997?

01 mei 2016 20:34

Buiten de banden met N codering om. Wat vinden jullie verder van het Autoblog aankoopadvies?

Re: Toch naar een 997?

01 mei 2016 21:23

Er wordt niets meer gezegd dan wat hier op het Porsche forum altijd al wordt gezegd, enkele motorische issues bij de eerste generatie. Verder een goede auto. Eerlijk gezegd zou ik er zelf niets aan hebben, dit 'aankoopadvies'.

Re: Toch naar een 997?

01 mei 2016 21:31

erwin996 schreef:Er wordt niets meer gezegd dan wat hier op het Porsche forum altijd al wordt gezegd, enkele motorische issues bij de eerste generatie. Verder een goede auto. Eerlijk gezegd zou ik er zelf niets aan hebben, dit 'aankoopadvies'.



Mee eens en vooral het minieme verschil tussen de twee aankoopadviezen (996-997).

Wellicht toch leuk voor aspirant P bezitters die het PF nog niet hebben ontdekt :twisted:

Re: Toch naar een 997?

01 mei 2016 21:51

De stelling dat als de auto een ims mod gekregen heeft je er nooit meer naar hoeft om te kijken klopt ook niet helemaal.
Ze geven wel aan dat het verstandig is om een aankoopkeuring te laten doen. Dat doen wij hier ook toch? :)

Re: Toch naar een 997?

02 mei 2016 22:24

Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat de journalist zich goed ingelezen heeft hier (en gelijk heeft hij overigens) :wink:

On topic: ik vind zelf de stap van 996 naar 997 behoorlijk. Vooral de algehele kwaliteitsbeleving.
Dus als je de mogelijkheid hebt Alfred. ...

Re: Toch naar een 997?

05 mei 2016 9:13

hallo,

Zit soms ook over een 997 te denken i.p. de 911 3.2.
Kwam ik gisteren bij onze oosterburen een mooie 997 tegen, auto bekeken viel mij niks niet tegen!

Maar wat mij wel op viel was dat deze tussen de achterlichten ook een rode band net zoals de achter lichten had, terwijl ik ze meestal/altijd zonder die band zie rijden???
Het is niet zo als bij een 991 maar lijkt er enigszins op.

Kan iemand mij vertellen welke het wel heeft en welke type/bj niet!

ik dank u

Met vriendelijke Porsche groet
wilco

Re: Toch naar een 997?

05 mei 2016 9:25

997 4S mkll

Re: Toch naar een 997?

05 mei 2016 9:35

ok, en vanaf wanneer zijn die er bj ? enz


gr

Re: Toch naar een 997?

05 mei 2016 9:55

Werkt zo mooi dat googlelen,

https://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_997

Re: Toch naar een 997?

05 mei 2016 10:26

Leuke link bedankt, maar ik kan niet uit wijs worden wanneer die licht balk nu wel en wanneer niet tussen de achterlichten zit! (kan ook aan mij liggen)


gr

wilco

Re: Toch naar een 997?

05 mei 2016 10:44

in 2009 kwam de MKII, die heeft in de 4S uitvoering een rood balkje tussen de achterlichten. :salut:

Re: Toch naar een 997?

05 mei 2016 12:23

Aanvulling: de modellen met de brede carosserie (4 wd) hebben de rode balk
dus de 4, 4s zowel Cabrio, coupe als targa.

En dat staat imho geweldig die rode band!

Re: Toch naar een 997?

05 mei 2016 14:05

Ardennen schreef:Aanvulling: de modellen met de brede carosserie (4 wd) hebben de rode balk
dus de 4, 4s zowel Cabrio, coupe als targa.

En dat staat imho geweldig die rode band!


Maar dus pas vanaf 2009 bij de hierboven genoemde modellen, niet bij een 4s van 2007/2007...


Met vriendelijke Porsche groet

wilco

Re: Toch naar een 997?

05 mei 2016 20:25

Klopt Wilco, mijn opmerking geldt voor de Mk2.
Ik heb zelf een C4 Mk1 (uiteraard zonder rode balk)

Porsche groet terug van een plaatsgenoot
Plaats een reactie