Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
13 mei 2016 8:02
Goedendag, ik zal mij even netjes voorstellen op het forum. In de afgelopen jaren ben ik veelal actief geweest op het volksforum maar sinds een paar jaar geen recreatieve auto erbij gehad door eigen zaak en kinderen (you know....)
Nu wil ik graag weer wat kopen. En wat anders dan een 911? De afgelopen maanden ben ik eerst gaan kijken naar een 964, maar na een aantal te hebben bekeken, de prijzen zien stijgen ben ik toch van plan om voor wat nieuwer model te gaan, namelijk een 996 of een 997.
Wellicht dat jullie mij zouden kunnen helpen. Voor een 911 ben ik aan het kijken in de prijsrange van 35.000. Maar, ik snap dat je daarvoor de onderzijde van de 997 markt bekijkt, maar hoe zit dat met een 996?
Er wordt zo verschrikkelijk veel 996 aangeboden, en er gaan zo veel meningen de ronde, het is lastig met een objectief oog te kijken naar een 996.
Wat zijn de voor- en tegens van een 996? Qua uiterlijk kan ik dat zelf wel bepalen natuurlijk, maar welke motorvariant is aan te raden? 2S, of 4S? Wat behoudt zijn waarde? Het zal absoluut een handgeschakelde moeten zijn, ben nu DSG gewend dus een traditionele tiptronic is het niet voor mij.
Ik hoop hiermee de duidelijkheid voor mij te krijgen wat nu slim is, en binnenkort tot aankoop over te gaan van eindelijk een 911.
De auto zal echt als plezierwagen worden gebruikt. Evenementen of touren in het weekend. KM per jaar zal ongeveer 5K-10K zijn.
13 mei 2016 9:22
over de 996 en 997 staat hier al heeeeeel veeeeel geschreven, ff de zoekfunctie gebruiken
negatief door de bezitters van luchtkoelers,en vaak positief door de bezitters van een 996/997
er kunnen bij de 996/997 problemen ontstaan met de motor(plof) als ik de luchtkoelers mag geloven
dan ploft iedere motor echter is de kans daarop net zo groot als dat je de loterij wint,
maar zeker iets wat je goed in de gaten moet houden bij een aankoop (AKK laten doen)
suc6 met je zoektocht naar een mooie 996/997
te koop mooie 996
viewtopic.php?f=10&t=43182
13 mei 2016 9:28
997 is toch wel effe een stuk mooier dan een 996,
maar smaken verschillen gelukkig !
13 mei 2016 10:07
djw schreef:De auto zal echt als plezierwagen worden gebruikt. Evenementen of touren in het weekend. KM per jaar zal ongeveer 5K-10K zijn.
Is een Cayman dan geen mooi alternatief?
13 mei 2016 10:13
Voor dat bedrag zou ik kijken naar een mooie 996 4s. Prijzen gaan nog steeds omhoog en verwacht dat het wel moet lukken om een auto te vinden met een Km-stand rond de 125K. Kijk wel uit voor achterstallig onderhoud en laat een endoscopie uitvoeren tijdens de AKK.
13 mei 2016 10:31
+1 voor 996 4s
Welkom en veel zoekgenoegen!
13 mei 2016 10:41
porschenot schreef: dan ploft iedere motor echter is de kans daarop net zo groot als dat je de loterij wint
... dan heeft en collega van me vorige week de loterij gewonnen ...
16 mei 2016 19:51
Dank voor de reacties tot dusver!
Vandaag ook verder gekeken, en merk op dat er een aero-kit is geleverd op sommige modellen. Is dit iets wat er later is op geplaatst? Spreekt me erg aan!
Nu dus aan het kijken naar een facelift model (zover ben ik al ingelezen, dus met de modernere koplampen) met een handbak, en een Aerokit. Iemand een tip?
16 mei 2016 20:14
MY00 schreef:djw schreef:De auto zal echt als plezierwagen worden gebruikt. Evenementen of touren in het weekend. KM per jaar zal ongeveer 5K-10K zijn.
Is een Cayman dan geen mooi alternatief?
Wellicht zijn wij wat bevooroordeeld
Welkom!
17 mei 2016 1:00
Ik zou ook, met dit budget, voor een 996 4S opteren. Bij Vlasblom staat er 1 te koop die je wellicht aanspreekt.
http://vlasblomtuning.nl/?id=11
21 mei 2016 22:15
Mijn 996 4S komt te koop. Handbak met 106.000 km
Stuur maar een berichtje indien je meer info wil.
Gr Joost
22 mei 2016 13:35
De 4s bij Vlasblom bekeken, erg nette auto.
Moet zeggen dat de 996 (als je er een beetje in inleest) wel me meer aanspreekt dat bijv een 997.
Ben nu rustig aan het zoeken naar een nette 4s, of anders een Carrera 2 maar dan met een Aerokit, anders is het model mij net wat té gewoon. Is de Aerokit er origineel bij geleverd als optie? Of is dat allemaal er later aftermarket op gezet?
22 mei 2016 20:26
djw schreef:De 4s bij Vlasblom bekeken, erg nette auto.
.....
Ben nu rustig aan het zoeken naar een nette 4s

en niet gekocht!
23 mei 2016 11:45
Nee niet gekocht, om nou de tweede 996 te kopen die op je pad komt, wil graag nog wat bekijken en verschillen afwegen. Is geen brood bij de bakker zeg maar (ten minste voor mij niet).
Die op mobile.de van chelsea is erg mooi! Zou er zo één te koop staan in NL? Eentje uit dld halen heeft niet direct de voorkeur (gezien het grote aanbod op de markt lijkt me dat ook niet echt nodig).
23 mei 2016 12:23
Zwarte C2 met GT3 "bodyparts" een optie ?
+ Splinternieuwe Sportcontact 6FR, 225-35-19, 315-25-19.(nog niet gemonteerd)
+ RVS sportdempers
+ 19" met winterbanden
+ Originele C2 vegen/banden
24 mei 2016 13:02
Dag Scooby, een 996 met een XAA pakket af-fabriek vind ik wel interessant, als de 996 naderhand is getuned liever niet.
24 mei 2016 14:47
Even goede vrienden.
29 mei 2016 11:45
djw schreef:Nu wil ik graag weer wat kopen. En wat anders dan een 911? De afgelopen maanden ben ik eerst gaan kijken naar een 964, maar na een aantal te hebben bekeken, de prijzen zien stijgen ben ik toch van plan om voor wat nieuwer model te gaan, namelijk een 996 of een 997.
Mijn afweging is soortgelijk: klassieker (911 SC/3.2/964) of youngtimer (996/boxter).
Veel gelezen in de afgelopen weken en Porsche treffen in Best bezocht.
Ik ben er nog niet helemaal uit. Hart zegt klassieker, verstand zegt youngtimer.
29 mei 2016 13:13
Een klassieke 911 is het qua uiterlijk wel het mooist, maar het gaat verder dan dat. Boxter gaat niet ivm ontbreken achterbank. 997 is nog een echte occasion, die niet alleen gekocht wordt door liefhebbers, dat houdt de prijs courant. Dus voor betaalbaarheid, looks, beleving en betrouwbaarheid denk ik dat een 996 het beste alternatief is.
De 4s ben ik afgestapt, na het kijken zie ik toch het meeste in een 996 in zijn slanke vorm.
ik denk dat je ook moet kijken naar modellen met max 125k op de teller, en waar er al modificaties zijn uitgevoerd voor de betrouwbaarheid.
Ben de juiste nog niet tegengekomen, maar komt wel.
O, en tenzij je een zwak linkerbeen hebt, niet voor de automaat modellen gaan. Dat haalt echt alle fun uit een 996.
29 mei 2016 14:16
djw schreef:O, en tenzij je een zwak linkerbeen hebt, niet voor de automaat modellen gaan. Dat haalt echt alle fun uit een 996.
daar ben ik het dus echt niet mee eens,heb met de tip echt heel veel fun gehad,zou niet eens meer een handbak willen hebben
en dat terwijl ik ook net als veel andere er eigenlijk niet aan wilde
ligt misschien ook aan hoe de bak schakelt ,dit verschilt vaak per auto
02 jun 2016 13:51
porschenot schreef:djw schreef:O, en tenzij je een zwak linkerbeen hebt, niet voor de automaat modellen gaan. Dat haalt echt alle fun uit een 996.
daar ben ik het dus echt niet mee eens,heb met de tip echt heel veel fun gehad,zou niet eens meer een handbak willen hebben
en dat terwijl ik ook net als veel andere er eigenlijk niet aan wilde
ligt misschien ook aan hoe de bak schakelt ,dit verschilt vaak per auto

helemaal mee eens!!!!! Tiptronic
02 jun 2016 14:14
+1, vond het heerlijk en sportief rijden!
02 jun 2016 14:18
Ik zou toch voor een 997 gaan en een AKK laten uitvoeren.
06 jun 2016 11:34
Dank voor de reacties- blijft blijkbaar erg persoonlijk de automaat en geschakelde voorkeuren.
Verder nog geen mooie 996 gevonden- max 125dkm, facelift model, de 3,6 en schakelbak. Nederlands geleverd en alle documentatie voorhanden is belangrijk.
Iemand nog een optie?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.