Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Invoer heffingen NAAR Duitsland

16 mei 2016 18:06

Hello Hello,

Bezig mijn 993 te verkopen en via Mobile.de heeft zich een potentiele koper gemeld vanuit Hamburg.
Mijn auto staat in Johannesburg, maar is origineel Swiss. Weet iemand wat meer wat de invoer heffingen
zijn in D. Of andere bij komende kosten ?

Ik probeer de potentiƫle koper te helpen, want die heeft dit ook nog niet eerder gedaan.

Alvast bedankt

Francois

Re: Invoer heffingen NAAR Duitsland

16 mei 2016 18:22

Er komt zeker 10% invoer belasting bij. Verder zal er ook wel 19% (meen dat dit het belasting tarief in duitsland is) erbij.
Maar ik denk dat je deze vraag beter op een duits forum kunt stellen.

16 mei 2016 22:23

Ik vermoed dat je beter eerst de auto in NL kan invoeren en daarna door naar DE.
Laatst bijgewerkt door quickstep op 17 mei 2016 19:22, in totaal 1 keer bewerkt.

17 mei 2016 7:55

Zou kijken of je zelf niet wat moet betalen of kan terugkrijgen.Als je bijvoorbeeld een nederlandse auto uitvoert met nog rest BPM kan je die BPM terug vorderen.
Voor de rest zou ik het de koper zelf lekker laten uitzoeken.Ook geen last van gedoe achteraf..."jij hebt gezegd....." etc

25 mei 2016 23:08

Niet om het topic te kapen, maar weet iemand hoe het zit met een auto die ooit in D nieuw is afgeleverd, als je die van NL weer terugstuurt naar D ? Kan hij zn oude kenteken dan ook weer terug krijgen ?

25 mei 2016 23:38

Bij een auto buiten de eu betaal je inderdaad 10% invoerheffing en de btw. Bij een aantal landen is er een uitzondering mogelijk wanneer de auto binnen de eu is geproduceerd echter valt Zuid-Afrika daar niet onder. Ik zou de auto in Duitsland inklaren. Daar is het btw tarief 19% inplaats van de 21% in NL.

Tweede vraag: het kenteken is persoons en plaats gebonden in Duitsland. Kan dus wel als de auto in hetzelfde kreis wordt aangemeld en het oude kenteken nog beschikbaar is maar heeft naar mijn inzicht geen enkele meer waarde.
Plaats een reactie