Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Milieuzones in Europa

02 jun 2016 8:12

Ik lees net dat na Nederland (Rotterdam etc) nu ook steden als Brussel en Parijs oudere auto's gaan weren uit de binnensteden. Met name in parijs gaat het al snel ingevoerd worden (1 juli 2016!) en dat voor ALLE auto's van voor 1997...dus ook een 993 is daar al ongewenst :scratch:
De Fransen hebben haast, belgie idem en in Nederland is Rotterdam centrum inmiddels ook al onbereikbaar voor een oudere 911. Ik snap dat de buitenwegen/dorpen populairder zijn voor roadtrips, maar af en toe een stad binnenrijden is ook wel eens leuk of handig.
De trend is duidelijk, mijn vraag is wel: gaat dit impact hebben op de prijzen van oudere Porsches?

Re: Milieuzones in Europa,

02 jun 2016 9:00

Eens kijken....

Afbeelding

.......Ja, ik zou hem gauw wegdoen :idea: :mrgreen:

Re: Milieuzones in Europa,

02 jun 2016 9:55

Andere kant van de bol ... nee, houden want ze worden schaars :cheers:

Re: Milieuzones in Europa,

02 jun 2016 10:50

en de 40 plussers?


vrijgesteld :twisted: :twisted: :twisted: :lol:

Re: Milieuzones in Europa,

02 jun 2016 12:04

Als je auto jong of oud genoeg is mag jij er als 40plusser gewoon in hoor André :idea: :wink:

Re: Milieuzones in Europa,

02 jun 2016 12:17

Parijs is volgens mij slimmer bezig dan NL

Autoblog schreef:Vanaf 1 juli 2016 mogen personenauto’s die voor 1997 gebouwd zijn niet meer binnen de Périphérique van Parijs komen...Tenminste, op werkdagen tussen 8 uur ‘s ochtends en 8 uur ‘s avonds. In het weekend en in de avond kun je de Franse hoofdstad dus nog steeds onveilig maken...

Naar het schijnt heeft niemand minder dan burgemeester Hidalgo zelf bepleit om een uitzondering te maken voor historische voertuigen, ofwel alles dat 30 jaar of ouder is

Re: Milieuzones in Europa,

02 jun 2016 12:19

Brabo964 schreef:Ik lees net dat na Nederland (Rotterdam etc) nu ook steden als Brussel en Parijs oudere auto's gaan weren uit de binnensteden. Met name in parijs gaat het al snel ingevoerd worden (1 juli 2016!) en dat voor ALLE auto's van voor 1997...dus ook een 993 is daar al ongewenst :scratch:

Ik mag dus nog wel Parijs in(als ik dat zou willen tenminste), met de Porsche(juli '97),maar een identieke auto uit '96 niet meer! :scratch: Slaat nergens op!

Re: Milieuzones in Europa,

02 jun 2016 12:58

nee idd maar was hier ook zo bv in rotterdam,
twee auto's zelfde jaar maar voor juli en na juli (of juni) maakte het verschil.

dat blijf je houden als je een jaar als grens maakt

Re: Milieuzones in Europa

07 jun 2016 20:20

Toch denk ik dat het niet eens zo lang meer zal duren voordat we alleen nog naar onze klassiekers kunnen kijken omdat ze nergens meer mogen rijden.

Re: Milieuzones in Europa

07 jun 2016 20:45

Toch blijft het een raar idee dat er een ongelijkheid ontstaat op basis van de auto die iemand rijdt.
Ik kom dus helemaal niet meer in steden waar ik niet welkom ben op basis van de auto die IK rij.
Als iedereen zo denkt, dan heb je een punt.....maar ja, het aantal autoliefhebbers lijkt ook in rap tempo af te nemen :roll:
(die bewering baseer ik dan weer op de gemiddelde auto die ik zie rondrijden: één groot suf zooitje auto's, nietszeggend, en op het feit dat mensen in het algemeen bijna niets meer weten over hun eigen vervoermiddel).

Wie wil er overigens nog met zijn zuurverdiende P of F door Parijs of Amsterdam rijden? Waarom zou je daar überhaupt gaan rijden? Om dure winkels te bezoeken? Om iedereen te laten zien waar je in rijdt? De bovengenoemde steden worden gebombardeerd tot toeristische trekpleisters, laat ze lekker hun gang gaan.....

Re: Milieuzones in Europa

07 jun 2016 22:56

Bespeur ik daar toch een vleugje frustratie?

Re: Milieuzones in Europa

07 jun 2016 23:15

mag je in de rest vd wereld steden met milieuzones net als hier in nederland wel met een auto van 40 jaar of ouder het milieu verontreinigen ?


.

Re: Milieuzones in Europa

08 jun 2016 0:13

Tja ... Nederland regeltjesland ... Ik zeg nieuwe verkiezingen ... ;)

Re: Milieuzones in Europa

08 jun 2016 1:04

Kheldar schreef:Bespeur ik daar toch een vleugje frustratie?

Jazeker, het is immers wederom een inperking van vrijheid :!:
En de frustratie wordt verder gevoed door het feit dat dit totalitaire maatregelen zijn, ongeacht waar je op stemt.

Re: Milieuzones in Europa

08 jun 2016 1:11

Ja hoor ... Ik was maar een beetje ah stoken. Ik begrijp het gevoel wel.

Misschien maar goed dan dat ik hier niet kan stemmen! ;)

Re: Milieuzones in Europa

08 jun 2016 9:32

klees net dat je in parijs niet in het centrum mag enkel in het weekend :mrgreen:

Re: Milieuzones in Europa

21 jun 2016 13:00

Het is de Franse oldtimerlobby op het nippertje gelukt: oldtimers krijgen een ontheffing in de milieuzone van de Franse hoofdstad. De milieuzone wordt op 1 juli a.s. van kracht.

Vorig jaar kondigde de stad Parijs aan dat er een rijverbod komt voor motorvoertuigen van bouwjaar 1997 en ouder. Het rijverbod is van kracht op weekdagen van 8.00 uur tot 20.00 uur. Afgelopen week heeft de Franse Fédération Française des Véhicules d’Epoque overeenstemming bereikt met het stadsbestuur van Parijs.

Carte Grise de Collection
De Franse oldtimerlobby is vorig jaar al in actie gekomen en heeft diverse keren geprotesteerd tegen de Parijse milieuzone. Dat heeft effect gehad, de FFVE heeft voor elkaar gekregen dat er voor oldtimers een uitzondering wordt gemaakt. Om precies te zijn geldt de ontheffing voor voertuigen van 30 jaar en ouder die zijn voorzien van een officiële oldtimerstatus; in Frankrijk is dat de Carte Grise de Collection (CGC). Gewone auto’s hebben de Carte Grise Normale (CGN), voor hen geldt de milieuzone dus wel, ook als ze ouder dan 30 jaar zijn. De FFVE probeert de komende weken ook voor youngtimers een ontheffing te realiseren.

Bouwjaar 2011
Volgens de World Health Organisation (WHO) zou Parijs een van de meest vervuilde steden van Europa zijn. Het rijverbod voor auto’s vanaf 1997 treft waarschijnlijk zo’n 500.000 tot 800.000 voertuigen, meldt het Franse blad L’Argus. Daarbij gaat het om zowel diesel- als benzineauto’s. Motorfietsen gaan in de ban vanaf bouwjaar 2000. De komende jaren wil Parijs de toelatingsnorm verder aanscherpen, totdat in 2020 alleen auto’s vanaf bouwjaar 2011 de stad in mogen. De milieuzone maakt oudere auto’s bijna onverkoopbaar in het departement Ile de France, de schatting is dat ze de helft van hun waarde verliezen. Een belangengroep probeert nu van de Parijse overheid een schadevergoeding los te krijgen.

Voorbeeld voor anderen
Gautam Sen, bestuurslid van de Europese koepel van oldtimerclubs FIVA, is de ontheffing in Parijs een goed voorbeeld voor steden elders in de wereld. “Iedereen kijkt toch naar wat er in Parijs gebeurt”, zegt hij tegen het Amerikaanse Hemmings Blog.


Bron: http://oldtimerblog.nl/ontheffing-voor- ... ne-parijs/

Goed voorbeeld doet volgen. Nu Rotterdam nog. :cheers:

Re: Milieuzones in Europa

21 jun 2016 14:26

Dit is toch gewoon autotechnisch profileren, en dus discriminatie :)

Zeker als het gaat om identieke auto's uit verschillende maanden, dan is het belachelijk dat de ene wel mag en de andere niet.

Re: Milieuzones in Europa

21 jun 2016 15:03

Dat houd je toch altijd als je ergens een streep zet.
Als je een maand tekort komt mag je dan: als puber wel alcohol kopen, heb je stemrecht, toch op vakantie met een verlopen paspoort, toch alvast je AOW.
:ass:

Re: Milieuzones in Europa

21 jun 2016 15:36

Milieuzone? Ik kom uit een heel goede milieuzone... :mrgreen:

Re: Milieuzones in Europa

21 jun 2016 15:40

Volgens mij kun je in Duitsland een 'nachrustkat' kopen voor je oude auto. En als de uitstoot dan weer op orde is krijg je de grünplakete. Tenminste, dat idee had ik...

Re: Milieuzones in Europa

21 jun 2016 16:05

rens914 schreef:Dat houd je toch altijd als je ergens een streep zet.
Als je een maand tekort komt mag je dan: als puber wel alcohol kopen, heb je stemrecht, toch op vakantie met een verlopen paspoort, toch alvast je AOW.
:ass:


Kromme vergelijking. Bij auto's gaat het om zaken die technisch identiek zijn, maar toch wordt de een beperkt. In NL hebben we een APK-keuring waarbij de uitstoot wordt gemeten. Op basis daarvan zou het te rechtvaardigen zijn om bepaalde auto's de toegang te ontzeggen.

In jouw geval ontkom je er niet aan om dat er een grens moet worden getrokken. Maar zodra je 18 bent, mag je wel alcohol kopen. Het is niet zo dat je dan tot je 19e moet wachten.

Re: Milieuzones in Europa

21 jun 2016 16:57

Zo, ook weer opgelost... :lol:

klikkerdeklik

Re: Milieuzones in Europa

21 jun 2016 22:05

Waar rook is, is vuur.....goed dat oldtimers in Parijs een kans krijgen, maar de regels zijn nog niet duidelijk.....Rotterdam gaat niet door de knieen en zo zullen er meer steden volgen....
Toch meer reacties dan ik verwacht had, onderwerp doet wel wat (fijn)stof opwaaien :mrgreen:

Re: Milieuzones in Europa

22 jun 2016 11:46

In Duitsland zijn ze niet zo lastig! Mijn 1993-er heeft gewoon een groene milieu sticker gekregen.
Plaats een reactie