Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
12 jun 2016 19:07
Ik ben weer op zoek naar een auto om af en toe op het circuit te rijden, driften en dat soort dingen.
Geen auto voor hardcore circuit gebruik, die heb ik even gehad maar toch te primitief.
Welke auto zou leuker om mee te 'spelen' een 944 S2 of een Cayman 2,7?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
12 jun 2016 21:00
Lastig, de twee auto's zijn echt anders qua rijgedrag, prijs en PK's. Ik denk dat als je echt wil driften je het beter in een 944 kunnen.
12 jun 2016 21:03
een cayman voor snel/hard op het circuit, de 944 is meer voor de "fun", beter te beheersen. ivm de midden motor...áls een cayman eenmaal gaat dan is het moeilijk(er) te beheersen.
12 jun 2016 21:46
944s2 is veel betaalbaarder: donorspot goed te vinden, kun je zelf veel aan doen, onderdelen doorgaans goed betaalbaar als je de kanalen een beetje weet. Loopt in racetrim knap hard.
Wil je er ook redelijk comfortabel mee kunnen cruisen op de openbare weg: Cayman.
13 jun 2016 18:29
Bedankt voor de reacties!
14 jun 2016 9:58
Niet vergeten dat de eerste Cayman 2.7 ook slechts 245pk en 273Nm (bij 4600 toeren) had, de 944 S2 stelt daar voor zijn leeftijd, dankzij de 3-liter, verdienstelijk 211pk en 280Nm (bij reeds 4100 toeren!) tegenover. Heb onlangs nog eens een oude Autogids van onder het stof gehaald en daar waren ze lyrisch over de S2, ze haalden er verbazingwekkend genoeg zelfs 6,1s naar 100 km/u uit! De eveneens geteste 964 C4 en 928 GT deden amper beter...
Ben zo tevreden met mijn 968 CS dat ik er soms wel eens aan denk voor de fun een 944 S2 bij te kopen. Prijs/kwaliteit een moeilijk te kloppen funcar me lijkt. Had begin dit jaar in het koopjestopic een Belgische S2 gezet, met als originele opties sper, grotere remmen vooraan, airco en turbostoelen met bredere wangen. Dat alles voor vraagprijs 12k... Inmiddels spijt dat ik niet zelf toegehapt heb.
Ohja, de eerste Cayman's hadden ook slechts een vijfbak... Pluspuntje voor de Cayman is wel de 6 cilinder boxer!
14 jun 2016 12:49
S2 is een redelijk betaalbare heerlijke wagen om goed mee te gooien en te smijten op een redelijk te controleren manier. Met de 211Pk absoluut een snelle wagen. (Zeker wanneer je nog aan wat gewichtsbesparing kan doen, informeer eens bij RFF)
Heb alle 944types wel gereden en de meest soepel rijdende is in mijn beleving echt de S2. Ideale wagen om te cruisen maar gaat ook als de zogenoemde brandweer wanneer gevraagd. Cayman zal nauwelijks sneller zijn en wel een paar stuivers duurder denk ik zo.
14 jun 2016 13:07
dreamer schreef:Cayman zal nauwelijks sneller zijn en wel een paar stuivers duurder denk ik zo.
14 jun 2016 21:10
@godspeed, is het misschien mogelijk om hier het genoemde artikel uit 'Autogids' te plaatsen?
14 jun 2016 21:28
Zal van het weekend eens kijken om het te scannen.
15 jun 2016 23:36
De 944S2 is geweldig, zeker voor z'n prijsrange. Echte stuurmansauto, waanzinnig goed in snel bochtenwerk, vrijwel ideale gewichtsverdeling. Niet krankzinnig veel vermogen, maar ruim voldoende - en vooral ook voldoende koppel - ten opzichte van z'n massa om toch rap en lichtvoetig aan te voelen. Ook opmerkelijk robuust geconstrueerd, en uitgerust met een onverwoestbaar blok.
Ga zeker een keer langs bij RFF in Aalsmeer, die mannen weten echt alles van deze auto's en ermee racen. Volgens mij kun je er zelfs een race-geprepareerde 944 huren om eens te proberen.
16 jun 2016 17:07
oliver schreef:@godspeed, is het misschien mogelijk om hier het genoemde artikel uit 'Autogids' te plaatsen?
Autovisie was ook lyrisch, kijk bijvoorbeeld hier eens:
http://autovisie.nl/test/porsche/944/1989/
16 jun 2016 17:08
Waar is de 968 eigenlijk in dit vergelijk? Dat is de nog betere 944...
16 jun 2016 20:26
Een mooie 968 voor een redelijke prijs is eigenlijk niet meer te vinden, helaas
16 jun 2016 21:16
viewtopic.php?f=10&t=47458Volgens mij zeer geschikt om eens "een streep te trekken"
16 jun 2016 21:50
Behoorlijk geld voor een auto met 400+ kkm.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.