Iemand ervaring met het volgende.
Zou mijn wagen willen verkopen, dus deze moet de keuring in Belgie kunnen passeren als oldtimer. ( dus geen keuring dagelijks gebruik, wel verkoop als oldtimer )
Nu is de wagen technisch in orde, maar uiteraard is hij van 1977, dus niet meer origineel, dus vraag ik mij af hoe streng ze zijn op de keuring
1)Wagen heeft Turbouitbouw gehad, dus er staan nu Cup/Turbo velgen op 17 duims met andere ET waarde om gat te kunnen opvullen, alsook spacers, In Belgie mogen spacers niet worden gebruikt, dus die dien ik er dan af te doen voor de keuring, dat de wielen dan in de kast vallen zou geen probleem mogen zijn.
2)Origineel zijn de velgen 15 Duims, heb nu 17 duims, hoop dat ze daar geen probleem van maken?
3)Banden moeten normaal VHHS zijn denk ik tot 250 Km/uur, die dat ik er heb opstaan zijn maar tot 210 km of zoiets, denk VHS? Maken ze daar een probleem van?
4)Uitlaat is volledig op, Co test doen ze niet meer, maar ik vraag me af of het meer lawaai dat deze open uitlaat produceert niet te veel lawaai is?
5)Benzinetank heeft onderaan een deuk, weet niet of dat een probleem is?
6)Nummerplaatverlichting werkt niet, is dat een probleem?
7)Of de lichten goed staan weet ik niet, weet iemand hoe je deze indien nodig moet afregelen? De ring moet eraf veronderstel ik, maar dan? Zijn hier regelbouten?
wagen heeft aan de ophanging vooraan polyflexrubbers, is dat een probleem?
9)Stuur heeft ook spacers, om het stuur dichter naar je toe te hebben, maken ze daar een probleem van?
Dit zijn zowat de punten waar ik over twijfel… want is de keuring negatief mag ik er zelf ook niet meer mee rijden wat ik nu natuurlijk wel mag ( als oldtimer geen keuring meer nodig tenzij met verkoop )