Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

914....zijn er hier nog meer liefhebbers?

16 jun 2016 22:15

Ik heb een carrosserie gekocht van een 914.
Een nieuw restauratie project gaat weer beginnen .
Natuurlijk de gebruikelijke roest punten.
Verder mis ik motor en bak.
Ga eerst carrosserie netjes en roest vrij maken en dan zien we wel.

Ik vroeg me af of er hier ook mensen zijn die de 914 een warm hart toedragen?
Zelf ben ik er niet in thuis, dus zou graag wel in contact komen met mensen die verstand hebben van deze auto's of er ook al eens een gerestaureerd hebben.

Re: 914....zijn er hier nog meer liefhebbers?

16 jun 2016 22:48

Jeroen914 is er een met verstand van 914 en heeft ook nog een projectje staan waar we al jaren op wachten.

Re: 914....zijn er hier nog meer liefhebbers?

17 jun 2016 6:34

warm hart , ja
plek over in garage , nee :mrgreen:

Re: 914....zijn er hier nog meer liefhebbers?

17 jun 2016 7:35

Hoi PasC4
Ik heb zelf een 914-6 gehad, dus zeker een warm hart. Wil je een 4 of een 6 bouwen? Voor info kun je misschien contact opnemen met Arno Wienands. Hieronder zijn website.

http://www.914parts.nl/

Re: 914....zijn er hier nog meer liefhebbers?

17 jun 2016 9:56

Ik heb er geen, maar vind het wel een heel leuk model.

Wie vindt dit nu niet mooi?
Afbeelding

Ga je je voortgang bijhouden in het projectendraadje?

Re: 914....zijn er hier nog meer liefhebbers?

17 jun 2016 10:15

Was bijna mijn eerste geworden. Zou als ik ooit de targa mocht verkopen absoluut een opvolger kunnen worden. Zou echter wel een btje outlaw worden bij mij.

Re: 914....zijn er hier nog meer liefhebbers?

17 jun 2016 10:40

http://www.porsche-914-club-holland.nl/

houden ieder jaar een technische dag en een sleuteldag.

Re: 914....zijn er hier nog meer liefhebbers?

17 jun 2016 13:31

Heb er een aantal gehad ( altijd 4-cil, 2.0) maar wat een roestbakken.
Rubbergoten voorklep, klapkoplampjes bijna altijd scheef en hoekjes verrot, hoeken voorruit, accu bak, krikpunten, achterbak.
Blijf er altijd met een glimlach naar kijken maar wel van een afstand.
Als je er nog een motor en bak bij moet regelen zou ik direct voor een 2.2 of 2,4 gaan vd de 911
Ben nu bezig met de restauratie van een a310. Toch iets meer auto.

heb ook nog een uitbouw gehad naar 914-6 en dat was wel gaaf
voor onderdelen: www.mittelmotor.de
Laatst bijgewerkt door rens914 op 17 jun 2016 16:36, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: 914....zijn er hier nog meer liefhebbers?

17 jun 2016 13:53

Als zo'n 914 een beetje 'rauwer' gemaakt wordt, vind ik het een schitterende kar:

Afbeelding

Die mist -wat mij betreft- alleen nog een rode baan met witte bies erlangs en nummer 67 op de deuren... :lol: :lol: :lol:

Re: 914....zijn er hier nog meer liefhebbers?

17 jun 2016 15:10

Gizmo schreef:Jeroen914 is er een met verstand van 914 en heeft ook nog een projectje staan waar we al jaren op wachten.


:wink:

Afbeelding

Re: 914....zijn er hier nog meer liefhebbers?

17 jun 2016 17:34

Black Betty schreef:Als zo'n 914 een beetje 'rauwer' gemaakt wordt, vind ik het een schitterende kar:

Afbeelding

Die mist -wat mij betreft- alleen nog een rode baan met witte bies erlangs en nummer 67 op de deuren... :lol: :lol: :lol:

Wow....mooi man

Re: 914....zijn er hier nog meer liefhebbers?

17 jun 2016 19:38

Ik ben er nog niet uit.
Ga eerst de auto kaal maken en de laswerken uitvoeren.
Als de schermen erg slecht zijn las ik er wel gt schermen op.
Maar dan ben je eigelijk ook verplicht de ombouw naar 5gaats wielnaven te doen.
Als alles redelijk is, vind ik het ook wel leuk om hem orgineel te houden.
De orginele kleur is geel, dus dat is toch wel een leuk wagentje zo.
Zal leuk staan naast mn viper groenen 911t en mn orange 911 rs (replica) :D

Voor de motor... Tja heb ook het liefst een 6 cilinder... Maar ze zijn nu toch wel erg aan de prijs en moeilijk te vinden.
Al zal ik de beslissing toch binnen 6 maanden moeten maken, omdat ik dan ook de ophanging van de motor en bak moet aanpassen.
Als ik niets kan vinden zal het iets anders moeten worden.
Ik heb ook al mooie typ4 motoren gezien...ook daar zijn veel opties en varianten mogelijk.
Blijkbaar ook een 2.4 of zelfs 3.0 liter :shock:

Zal jullie tips zeker raadplegen :salut:

Re: 914....zijn er hier nog meer liefhebbers?

18 jun 2016 0:01

Ik ben maar een amateurknutselaar en zo te lezen heb jij veel meer in je mars . Ik wens je succes. Zelf zou ik er nooit aan beginnen, want ze zijn mooi maar zo mooi ook weer niet. Laten we zeggen: ze zijn "apart" en oorspronkelijk VW. Beetje als de "Dino" van Ferrari, was toch ook een Fiat? Smaken verschillen. :P

Re: 914....zijn er hier nog meer liefhebbers?

18 jun 2016 7:42

Marquez93 schreef:want ze zijn mooi maar zo mooi ook weer niet.

Vond ik vroeger ook, maar inmiddels it grows on you (tenminste bij mij).

Afbeelding

Re: 914....zijn er hier nog meer liefhebbers?

18 jun 2016 7:47

Ze hebben er ooit 1 onder handen genomen bij Wheeler dealers....

Re: 914....zijn er hier nog meer liefhebbers?

18 jun 2016 9:06

Ik ben ook maar een amateur, maar door het gewoon te doen heb ik steeds meer plezier in het restaureren gekregen.
Dit gaat m'n 6e restauratie worden... 3x911 en 2x 924 turbo.
Ik vond de 914 ook eerder apart dan mooi, maar nu ik mezelf er een beetje in verdiep zijn ze vooral leuk.
Blijkbaar is de rijervaring ook de moeite waard. Niet door het vermogen, maar wel door de lage zit en het open dakje
Een cabrio/targa heb ik ook nog niet ,dus de 914 complementeerde de verzameling ook op dit punt.
Ben wel benieuwd hoe het financieel gaat uitpakken. Zijn stiekem toch wel duur in d onderdelen. Ik reken toch zeker wel dat het z'n 15a18k€ gaat kosten in totaal. (Als ik niet voor een 6 cilinder kies)
Zoals die zwarte... Dan ben je zeker 30k€ kwijt...maar dan heb je ook wat :D

Zijn er naast Arno wienands nog andere 914 specialisten? Heeft van kessel misschien niet het ea liggen?
Ik zal wel proberen een draadje te maken bij projecten, maar ik begrijp helaas niet goed hoe je foto's plaatst op dit forum...van Porsches weet ik wel iets...maar van forums :?

Re: 914....zijn er hier nog meer liefhebbers?

18 jun 2016 10:04

Naast Arno, die je al kent,

de gewone tweedehandsmarkt:

tweedehands.be & marktplaats.nl
kapaza.be (altijd wel wat bij auto's onderdelen, soms ook NL beroepsadvertenties)
http://www.benl.ebay.be/usr/jusi14?_trk ... 7675.l2559 (heeft geen webstek; ersatzteileversand914-911@t-online.de)

en de gespecialiseerde:

http://www.914er-teile.de/ en http://914er-shop.de/de/motor-motorteile
http://www.paruzzi.com (op VW gericht)
http://www.bugnet.de (VW, gewoon op 914 zoeken)
http://www.restoration-design.eu/
http://www.flat4free.be (of .com; ook NL 914 advertenties)
Auto Atlanta en Pelican Parts, enz., zelf nog niet geprobeerd omwille van verzendkosten

Re: 914....zijn er hier nog meer liefhebbers?

18 jun 2016 12:42

Heb ooit zelf de bodykit aangebracht op mn 914
Het is rondom nl gewoon tupperware (niets van metaal bij) en behalve de ombouw naar 5 gaats steek-assen en de fuchs dus helemaal niet zo'n grote investering.
Ik heb iig alles gehaald bij mittelmotor. (daar halen nl veel zgn specialisten ook hun spullen)

De zwarte heeft zn koplampen in de spoiler aangebracht en de motorkap verlengd.
Dat is een goed idee maar weet niet of je dat gaat redden bij de Apk (te laag ?)

Re: 914....zijn er hier nog meer liefhebbers?

18 jun 2016 21:39

Was mijn eerste betaalbare porsche liefde
Als ik ze op beurzen tegen kom sta ik er altijd weer even bij stil :thumleft:

Re: 914....zijn er hier nog meer liefhebbers?

19 jun 2016 22:05

Ik heb er 3 bekeken coor ik de Boxster kocht. Allemaal (tekstueel) in goede staat. En iedereen maar grappen maken over Alfa's en roest. Wat een rampebakken ben ik tegengekomen zeg. Meeste wordt blind gekocht in de US en valt enorm tegen als het de container uitkomt. Ik spaar even door voor een kant en klare (ooit)

Re: 914....zijn er hier nog meer liefhebbers?

19 jun 2016 22:23

pasC4 schreef:Zijn er naast Arno wienands nog andere 914 specialisten?


Jazeker :mrgreen:



Uit welke regio kom je? Dichtbij? Dan regel ik een privé mini cursus 914 techniek voor jou :idea:
Ik ben 27 jaar geleden begonnen met 914's en heb nog steeds vaak één of meerdere 914's in de werkplaats.

Afbeelding

Re: 914....zijn er hier nog meer liefhebbers?

19 jun 2016 23:36

Het is de Porsche die ik als klein jochie het mooist vond. En stiekum eigenlijk nog steeds... :wink:

Re: 914....zijn er hier nog meer liefhebbers?

20 jun 2016 12:37

horn schreef:
Marquez93 schreef:want ze zijn mooi maar zo mooi ook weer niet.

Vond ik vroeger ook, maar inmiddels it grows on you (tenminste bij mij).

ja exact, dat heb ik nou ook. vond het eerst helemaal niets maar nu zou ik er best 1 willen en vind ik ze mooi

Re: 914....zijn er hier nog meer liefhebbers?

20 jun 2016 13:09

giulia schreef:Ik heb er 3 bekeken coor ik de Boxster kocht. Allemaal (tekstueel) in goede staat. En iedereen maar grappen maken over Alfa's en roest. Wat een rampebakken ben ik tegengekomen zeg. Meeste wordt blind gekocht in de US en valt enorm tegen als het de container uitkomt. Ik spaar even door voor een kant en klare (ooit)


Ik ben jaren geleden gestopt een goede EU 2 liter met 101 pk GB-motor te zoeken onder de 20k. Een paar jaar geleden werd zoiets al blind voor 16k verkocht, na jaren stilstand, met een motor die niet draaide en zonder de nummers na te zien. De GB motor is een door Porsche verbeterde VW-motor met juist hetzelfde koppel als de 914-6, maar bij 800 omwentelingen minder. Je kan wel van een GA (95pk) of GC (88pk) motor een soort GB motor (laten) maken. Ik heb een EA (80pk), een VW-motor. Toen de 40 mm Webers pas gereviseerd waren, haalde die 90 pk op de rollenbank.

Er zijn maar twee soorten 914, de roestbakken en die waarbij je het nog niet ziet.
Zelfs 914 die volledig naakt gezet en ondergedompeld werden, kunnen binnen de 5 jaar weer roestblaasjes vertonen, als de harde PUR niet verwijderd is:
- onder de targa in de hoek naast het slot, zowel links als rechts;
- op de motorkap vooraan, de balken vormen daar een ontoegankelijke ruimte.
In de vleugeltjes met de knipperlichten vooraan, zat er alleen bij EU versie PUR, heb ik me laten wijsmaken. Dus dat probleem heeft zichzelf al lang opgelost.

Er zijn de dorpels. Er is de beruchte ophanging diep onder de batterij; De batterijdrager zelf mag helemaal weggeroest zijn, gewoon nieuwe steun en drager in (laten) lassen. Zolang het scharnierpunt zelf, het oog, maar hard en liefst roestvrij is. Zelfs de rokken rond de motor zijn nieuw verkrijgbaar, behalve het gemakkelijke rechte stuk. Ook de bodemplaat is verkrijgbaar, in 2 delen of in kleinere stukken, zodat een knapperig (croquant) plekje daar geen probleem hoeft te zijn. Ik vergeet zeker nog wat miseriepunten.

Het zijn rotte bakken, maar àls ze rijden, in de zomer en langs kleine bochtige weggetjes, zelfs met de lichtere motor, zijn ze onovertroffen.
Laatst bijgewerkt door hendrik914 op 20 jun 2016 14:22, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: 914....zijn er hier nog meer liefhebbers?

20 jun 2016 13:56

Jawel, hier een liefhebber. Anderhalf jaar geleden gekocht in Californie.
Inmiddels veel aan verbeterd, omgebouwd naar Europees.

Het kan dus wel, een goede 914!

Ik had wel een hele goed gekocht, en veel zelf aan gedaan en nog bezig, zowel motorisch als cosmetisch in topconditie,
Bij zon mag hij naar buiten, ziet geen regen (of zo min mogelijk)

68762 68763
Plaats een reactie