Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Wat is de beste/slimste keus?

Cayenne S 11/2003 111.000km?
3
20%
Cayenne S 04/2005 154.000km?
1
7%
Cayenne S 05/2006 210.000km?
2
13%
Range Rover V8 vogue 11/2004 142.000km. (Benzine)
3
20%
Range Rover 6/2005 213.000km (diesel)?
6
40%

Totaal aantal stemmen : 15

Cayenne kopen in Duitsland?!

06 jul 2016 4:22

Cayenne kopen in Duitsland
06 jul 2016 4:08
Mensen,
Ik ben al een tijdje aan het zoeken (en sparen uiteraard) naar een Cayenne en mijn budget ligt rond de 10k. Mijn voorkeur gaat uit naar Duitsland omdat ik daar voor €2,500 minder een auto met 100.000km minder kan betalen.
Ik heb al gelezen dat het slimmer is om voor de S te gaan ipv de turbo.
Maar ik heb nog een paar vragen..

1. Heeft er iemand ervaring en/of tips met het kopen in Duitsland?

2. En hoe zit het met het terug draaien van de tellers, kan hier eventueel sporen van vinden? En zijn er eventueel andere dingen waar ik ZEKER op moet letten voor een Cayenne?

3. En hoe kan ik het best voor een Cayenne S uit 2004 met 121.000km de BPM uitrekenen?

4. Hoeveel zou het kosten om een akk te laten doen in Duitsland? En waar zou ik dit het best kunnen doen gewoon bij Porsche?

5. Wat zijn de ervaringen met luchtvering?

6. Heeft er iemand enig idee hoe het zit met het omzetten naar grijs kenteken en op welke prijs ik dan kan rekenen?

7. Misschien een rare vraag op een Porsche forum maar denkt en/of vind iemand een Range Rover 2004+ een betere of slimmere keus?

Iedereen alvast bedankt voor de moeite en tijd mochten jullie mij willen helpen!
Sta ook altijd open voor andere suggestie's en of vragen!

Mvg Brian

Re: Cayenne kopen in Duitsland?!

06 jul 2016 8:00

Hallo Brian,

BPM berekenen kun je het makkelijkst doen met www.autotelex.nl

Ik denk dat ik niet snel voor duitsland zou kiezen bij de keuze van een Cayenne. In Nederland staan er genoeg en onderhandelen is over het algemeen erg in het voordeel van de koper.

Een budget van 10k lijkt mij ook erg weinig, zeker met de gedachte van onderhoud en de kans dat je deze snel moet maken indien je in deze prijsklasse gaat winkelen.

Succes een keuze uit je poll kan ik niet maken.

06 jul 2016 8:51

Moet niet gekker worden hier....... :popcorn:

06 jul 2016 8:54

10k budget, ik zou voor een Toyota Aygo gaan.....

06 jul 2016 9:05

Volkomen gelijk Frits... Al die nutteloze comments op iemand zijn topic :popcorn: .

Tony, budget is inderdaad aan de lage kant. Tenzij je natuurlijk ook nog budget hebt voor onvoorziene kosten of één kan aanschaffen met garantie binnen je budget.

Kan je verder niet helpen maar er zal heus wel iemand zijn die een nuttige bijdrage kan leveren.

06 jul 2016 9:08

Met een budget van 10K een Cayenne willen....
Eindhoven de gekste :mrgreen:

06 jul 2016 11:44

Een goedkope Cayenne: hebben we daar recent niet een ander draadje over gehad :mrgreen: ?

06 jul 2016 11:57

Een Cayenne van 10K geeft na veel onderhoud geen geld meer in de la

Beter laten varen en doorsparen :D

06 jul 2016 13:13

viewtopic.php?f=3&t=47275 :popcorn:

06 jul 2016 15:05

Zie je wel? Kan prima onder de 10K. :^:

Ik zou ook in Duitsland gaan zoeken. Is hier genoeg over geschreven. O.a. hier: viewtopic.php?p=651217#p651217 :salut:

06 jul 2016 18:28

@horn: Hoor jij niet te vragen om on topic te blijven ipv dit arrogant gedrag aan te moedigen?

Staat zat met garantie te koop voor 10k.
Voorbeeld: http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/pors ... e=lr&pos=7

Topic starter zegt toch niet dat hij geen onderhoud kan betalen?

06 jul 2016 19:00

Ik vraag mij af waar jij de garantie ziet staan voor deze auto. Ook is deze al verkocht.
Het gaat er volgens mij om duidelijk te maken dat indien iemand een budget heeft van 10K je eigenlijk niet voor een Cayenne moet kiezen.

Verder is de vraag om een diesel met een gewicht van meer dan 2000 KG te vergelijken met echte benzine slurpers van meer dan 2000KG

06 jul 2016 19:15

Bovag dealer. Moet je natuurlijk niet dezelfde fout maken als de beste man in het vorige topic :roll:

Feit is natuurlijk dat er genoeg te koop staan rond de 10k. Overigens ben ik het eens dat indien je totaal budget (inclusief unforeseen voor onderhoud) maar 10k is, een Cayenne niet de beste keus is. Is natuurlijk voor iedere Porsche zo...

06 jul 2016 19:25

Alsxde tekst serieus is en hij al een tijd aan het sparen is
Voor de 10k dan is het zeker geen goede keus gezien het verbuik, wegenbelasting,verzekering en onderhoud

06 jul 2016 20:00

Cayenne S 11/2003 111.000km?
Cayenne S 04/2005 154.000km?
Cayenne S 05/2006 210.000km?

Wiskundig gezien kan je er het beste 1 uit 2000 nemen :mrgreen:

Succes met de zoektocht. Zal beste een lastige keuze zijn.

06 jul 2016 20:41

Ik heb een Cayenne uit 2007 een 4,5 S. Heb ook gereden met een Range Rover Sport maar dat is niet te vergelijken dat rijdt echt voor geen meter. 10 K is inderdaad aan de lage kant, de mijne was € 23.000,00 met porsche garantie. Heb er meerdere geprobeerd maar van rond de 13k maar dan was er altijd wel wat mee. Ik heb ook gekeken om er een uit Duitsland te halen maar dat is niet interessant de BPM (slurptax) is gigantisch de berekening weet ik zo ff niet meer maar dat kun je zo googlen.

06 jul 2016 21:38

BPM is niet zo heel hoog, zal rond de 2000 euro zitten voor een S van mei 2006.

Al is dit op een budget van 10k best wel veel.

06 jul 2016 21:54

Ik zou op zoek gaan naar een ander alternatief dat beter binnen je budget past...

Of even doorsparen, je budget gaat dan iets ruimer zijn en de prijzen zakken wellicht nog iets!

06 jul 2016 22:27

De vraag is ook wat verwacht je van de wagen, een Cayenne heeft totaal andere rijeigenschappen dan een Range Rover, trouwens een Range Rover kan je ook niet vergelijken met een Range Rover Sport.
De kwaliteit van een Range Rover van ruim 1o jaar geleden kan je ook niet vergelijken,met de huidige generatie.
Ben er van overtuigd dat de kwaliteit van een Cayenne van 10 jaar stukken beter is dan van een Range van 10 jaar.
Zuipen doen ze allen enorm graag.

06 jul 2016 23:51

driesvh schreef:@horn: Hoor jij niet te vragen om on topic te blijven ipv dit arrogant gedrag aan te moedigen?

Nope.

Als je voor 10K een KN wil kopen, ga je goddelijke gang. Ik zou het afraden. En ik vind overigens een Range Rover Sport weldegelijk prima rijden. Zoveel mensen zoveel smaken.

07 jul 2016 2:36

Even voor de duidelijkheid...
Ik heb uiteraard een budget voor onvoorziene kosten.
alleen wil liever niet veel meer als 10k kwijt voor de auto zelf. Maar misschien is het inderdaad slimmer om even door te sparen.
Iedereen heel erg bedankt voor de reacties!!

En Robje969, waar werk jij? Kan ik daar misschien ook komen werken?
Zo'n goed salaris dat je niet hoeft te sparen voor 10k en ook nog gewoon je huis, auto en eten kan betalen. DAT WIL IK OOK!!!!!

07 jul 2016 2:52

Hi Tony,

voor mijn salaris hoef je je baan niet op te zeggen hoor.

ik rij zelf de 964 al 12 jaar als dagelijkse auto en moet elk jaar toch rekening houden met het onderhoud.
dit jaar al meer dan 10k aan onderhoud en dat zijn heel veel centjes.was wel een uitschieter dit jaar :pale:

ik bedoelde het echt goed als advies, dat als je gaat sparen voor dat bedrag, dat dan de gebruikers kosten voor zo'n auto erg hoog zijn.

je ziet het vaak dat luxe auto's van enkele jaren oud relatief goedkoop zijn echter de running-costs zijn continue en dan moet je dus bereid zijn om daar een spaar varken voor bij te houden.

succes met je keus en veel veilige en plezier km gewenst

07 jul 2016 6:48

Brian,

Je vraag m.b.t. grijs denken doet me vermoeden dat jij zzp'er bent. Klopt dit?
Indien zo, al eens aan gedacht om een youngtimer te leasen? Aftrekbaar, bijna geen bijtelling en geen onverwachte kosten. Check anders even bij www.ps50.nl (zullen ook nog wel andere zijn).

gr,
Dries

07 jul 2016 8:51

ja, of een youngtimer te kopen zakelijk. ook erg interessant... :idea:
Plaats een reactie