Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
11 jul 2016 19:42
sinds kort lid van dit mooie forum ! complimenten in ieder geval aan iedereen, een bron van nuttige informatie. Toch even het volgende: ben al langer aan het overwegen en gezien mijn budget en wensen ga ik waarschijnlijk uitkomen op een 997. Ik twijfel nog over de carrera en carrera S. Inmiddels ook proefgereden in een een S en helemaal verliefd. Toch wil ik het risico van gevoelige IMS Lager zo veel mogelijk beperken. Al behoorlijk wat gelezen over preventieve maatregelen maar toch dd de vraag aan de leden. de S of toch beter niet ?
11 jul 2016 20:16
gevoelige IMS Lager er meer S'en dan gewone Carrera's van het type 997
11 jul 2016 21:16
Volgens info van oa Resto (bedrijfsbezoek tijdje terug) heeft de 3.8 minder "vlees" en is daadoor gevoeliger voor (te) hoge temperaturen in cylinder 5 en 6 (als ik het goed onthouden heb).
Ook van een andere specialist heb ik eerder gehoord dat er met de 3.6 uit de 997 minder problemen zijn in vergelijking met de 3.8
Geen idee of er statische gegevens zijn.
Heren experts .....kom er maar in...
11 jul 2016 23:44
Precies. Exact de reden waarom een 3.4 uiteindelijk ook minder problemen geeft dan een 3.6...
11 jul 2016 23:52
Waarom ga je niet voor een 997 Carrera 4? Vermogen genoeg en de '4' heeft de brede body (997 Carrera S is small body). Ik weet het, klinkt gek, toch is het zo. Als je gaat voor de Mk1, zou ik zoeken naar een handbak. Bij groter budget (lees Mk2) is PDK te overwegen..
My 2 cents..
12 jul 2016 0:42
Een small body is toch veel mooier!
12 jul 2016 0:42
Die 2 centen kan je achterwege laten, heb ik ook wel eens gedaan maar voegt niets toe als je ervan uitgaat dat alles wat hier gezegd wordt 2 centen waard is(max
)
geintje.........moet kunnen
12 jul 2016 0:44
MickRS schreef:Een small body is toch veel mooier!
Yezz zeker voor chicks, dus ook voor P's ???
12 jul 2016 15:06
Ik heb er veel over gelezen en wat praktijkervaring. Wat ik begrepen heb is dat het hele probleem met name veroorzaakt wordt door de legering van de cilinderwanden. Ik begreep ook uit wat ik op Rennlist (goede en veel info) heb gelezen dat de problemen aanzienlijk vaker voorkomen bij 996 en 997 in koudere klimaten. Ik denk dan ook niet dat het hoofdzakelijk komt doordat de motoren te warm worden, maar juist door misbruik van de motor als die koud is. Ik zou me niet zo druk maken om het verschil in risico bij een Carrera of Carrera S.
Vind je het hard gaan belangrijk, af en toe een circuitdag ed. dan zou ik zeker een S kiezen met name ook vanwege de betere remmen en PASM. Rij je met de 911 omdat je deze leuk en mooi vindt kies dan de Carrera of 4(S).
Hoe dan ook laat de auto keuren als je hem koopt, inclusief endoscopisch onderzoek. Dat heeft mij ongeveer € 9000,- bespaard. Maak je verder niet te druk. Als de wanden nu nog goed zijn, of weer goed zijn door nieuwe cilinderbussen dan gaat het hoogstwaarschijnlijk een hele tijd duren voordat ze stuk gaan. Als je er natuurlijk normaal mee omgaat. Ik had ook voordat ik de mijne ging kopen al besloten dat je het risico moet accepteren dat er een keer wat misgaat en dat is bij elke 911 het geval (behalve bij de 3.2 Carrera).
Tot zover mijn 2 centen
12 jul 2016 17:27
Heb vorig jaar een 997 C4 gekocht..dus zonder de S. Idd met de wide body, ik vind het prachtig. Indrukwekkend en intimiderend als je erachter rijdt. Doe dat zelf gelukkig nooit maar dat hoor ik dan van anderen
Qua prestaties zal het allemaal niet zoveel uitmaken. Voor een toptijd op het circuit zou ik voor een C2 S gaan. De lichtste en krachtigste. Vind je dat allemaal niet het belangrijkste dan is een `gewone` 997, 2 of 4, ook echt nog bloedsnel en spectaculair. Ik geniet nog van elke rit. Alleen even iets `doen` met de uitlaten. Ze zijn standaard te stil (heb zelf voor een Gundo Hack gekozen) Heerlijke auto, geniet van je zoektocht en laat je niet gek maken door de vele horrorverhalen hier. Ga er netjes mee om en doe de beurten regelmatig.
12 jul 2016 17:34
Ibexx schreef:dat is bij elke 911 het geval (behalve bij de 3.2 Carrera).
Tot je tapeinden afbreken...
Maar bij sommige 911s is de kans op ellende idd groter...
12 jul 2016 19:11
Ik heb indertijd verschillende 997's proefgereden met en zonder s. Ik vond het verschil in snelheid/acceleratie nauwelijks merkbaar. Heb uiteindelijk gekozen voor een 4wd omdat die een mooie brede achterkant heeft en extreem goed op de weg ligt. Ik ben overigens van mening dat je zowel bij een 997 mk 1 als bij de mk 2 moet kiezen voor een handbak! meer controle en meer plezier!
Na 4 1/2 jaar heb ik de auto vorige week te koop gezet omdat ik er het afgelopen jaar te weinig in heb gereden. Zie dit forum onder occasions. Als je vragen hebt over die auto kan je mij mailen.
13 jul 2016 7:47
Als je kunt de -S altijd kopen.
13 jul 2016 9:53
horn schreef:Ibexx schreef:dat is bij elke 911 het geval (behalve bij de 3.2 Carrera).
Tot je tapeinden afbreken...
Maar bij sommige 911s is de kans op ellende idd groter...
En bij sommige kleiner--->993
13 jul 2016 13:39
Jaja Cazzo, jij hebt de allergoeiste..
13 jul 2016 14:02
Ego?
13 jul 2016 14:37
EVO
Was dat maar waar...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.