Denk dat er te weinig 991'en op het forum aanwezig zijn. Daarnaast zullen deze allemaal garantie hebben (gehad), waardoor de kwalen hopelijk goed zijn opgelost door de dealers.
Ik heb eerste een twee jaar oude 997.2 4S Cabrio gekocht bij de dealer en daar wat problemen mee gekend. Hoog olieverbruik en discussie over de vraag of bepaalde groeven in de cylinderwand normaal waren of niet. Op advies van TOTMBO een nieuwe 991 4S Cabrio gekocht. Werkelijk geen dag spijt van gehad. Inmiddels 3 jaar later en 32.000 km (alleen fun kilometers) mee gereden en werkelijk geen enkel probleem gekend. Fantastische motor, naar mijn mening top wegligging en mooi stuurgedrag. Ik heb er wel voor gekozen om niet de optie Powersteering Plus te nemen. Ik vond dat de auto daardoor in de besturing t.o.v. de 997 te zweverig werd. Inmiddels heb ik na een proefrit met een TurboS begrepen dat als de optie Powersteering Plus er wel op zit, deze er uit geprogrammeerd zou kunnen worden. Ik zou in ieder geval een met beide uitvoeringen gaan rijden om het verschil te voelen. Is naar mijn mening zeer merkbaar. Hopelijk kan je hier iets mee. Veel plezier met de zoektocht.
In de eerste jaren zullen en waarschijnlijk niet zoveel problemen ontstaan met de 991. Op tijd de oliewissel en gaan. Maar met de beperkte kennis die ik nu heb zijn er nog steeds problemen met de DFI motoren in de 997.2. Verwacht (jawel, een aanname) dat het blok van de 991 ook problemen zal krijgen.
Mijn advies: of een Porsche approved garantie afsluiten en blijven verlengen of een ritje naar AutoResto voor een modificatie aan koelsysteem en AOL. Sensor zit volgens mij nog steeds aan de ingang van het blok waardoor koeling later aanslaat. Resto verplaatst de sensor naar de uitgangzijde waardoor de koeler eerder aan de gang gaat. De aanpassing aan AOL zorgt ervoor dat rotzooi niet meer opnieuw blok ingaat.
MarcoB schreef: Maar met de beperkte kennis die ik nu heb zijn er nog steeds problemen met de DFI motoren in de 997.2. .... of een ritje naar AutoResto voor een modificatie aan koelsysteem en AOL.
Ik heb nog maar 55k op de teller maar behalve de hogedruk brandstofpomp die onder garantie is vervangen heb ik nog geen problemen met mijn 997.2 motor gehad. Ook geen koelproblemen terwijl het hier toch redelijk warm is.
Rijd nu iets langer dan anderhalf jaar de 991, ook in de winter. Staat nu 35k op, geen enkel probleem mee gehad, behalve vrij snel een afgebroken ruitensproeier slangetje aan kofferklep.
Heb wel wat kleine aanpassingen laten doen en vind de porsche dealers (zowel leusden als adam) vrij slordig in hun afhandeling ... Ok, dat vroeg je niet, maar dat is mij zeer tegengevallen aan het merk in het algemeen.
Heb bijna 3 jaar 991 cabrio gereden, ongeveer 50 000km en niet één probleem gehad in tegenstelling tot mijn 997 mk2 4S, electronicaproblemen en hoog olieverbruik etc.