Beste Porsche liefhebbers.
Ik was in de markt voor een 944 tot dat ik tegen een ander familielid aanliep, namelijk een 968.
Deze auto heb ik dan ook bezichtigd met mijn aankoopgids onder de arm en een proefrit mee gemaakt.
Enkele dingen die mij zo opvielen:
Strak in de lak, aantal jaar geleden in zijn geheel gespoten.
Motor loopt goed, had niet het gevoel dat die vermogen mist.
Strak onderstel.
Onderkant hard
Betreft een Belgische import en al bijna 7 jaar in bezit.
Dan de minpunten:
-apk bijna verlopen
-lekkage koelvloeistof interieur passagierskant
-zoemend/zingend geluid bij harder rijden vanuit achterzijde (ik vrees transaxle)
-airco werkt niet (heeft het naar eigen zeggen wel gedaan)
-beginnende roestblaasjes boven wielkast
-lekkage kofferbak (ik vermoed rubbers rondom sluiting)
-piepende remmen
-geen onderhoudshistorie (helemaal niks op papier!!!!)
-distributie in 2011 vervangen, 20.000 km geleden maar toch (dus aan vervanging toe)
-velgen rondom beschadigd
-deuk links
-temp meter werkt niet (keer warm geworden? Fan deed het niet, temp meter steeg naar eigen zeggen)
-koppeling zwaar maar slipt niet
-groen interieur (smaak) slijtage stoelen/pook
Apk, interieur, airco, rubbers etc zijn te overzien. Km stand is betrekkelijk hoog.
Maar een transaxle revisie is een kostbare ingreep. De riemen zou ik sowieso meteen laten vervangen en de motor een grote beurt geven. Dan zijn de overige punten die nog een keer opgelost moeten worden.
Ondanks deze punten is de prijs echt heel scherp. De Porsche is vanaf 2009 in onderhoud geweest bij een bevriende Porsche monteur, vandaar dat er geen facturen zijn. Ik vind het wel een interessante auto en gek genoeg had ik ook er een klik mee. Meeste dingen zal ik uit moeten besteden. Budget heb ik ook achter de hand en ga niet al mijn spaarcentjes stukslaan op aankoop.
De 968 heeft overigens meer als 350.000 km gelopen. Mocht ik deze auto aan willen schaffen, dan ga ik zeker een aankoopkeuring ook laten uitvoeren (dit was geen probleem volgens de verkopende partij).
Maar nu mijn vraag, wat denken jullie als liefhebbers en ervaringsdeskundigen? Aankoop laten keuren of toch verder kijken?
Ik heb een aantal bedrijven al benaderd voor een indicatieve prijsopgaaf om even de belangrijkste punten aan te pakken.
De 968 zal dienen als mijn daily, vandaar dat ik o.a me niet laat afschrikken door de km stand. Daar komt genoeg bij.
Bij voorbaat dank!
Laatst bijgewerkt door
Bokicelli op 04 aug 2016 18:39, in totaal 2 keer bewerkt.