Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Milieuvignet Duitsland

03 dec 2008 22:19

Vraag,

Kan ik met mijn auto uit 1975 de Duitse plaatsen inrijden? kan nix vinden over oldtimers. http://www.milieusticker.eu/

03 dec 2008 23:36

Nope, gaat niet lukken. Ook mijn '80er mag er niet in.

De ANWB heeft goede info over het milieuvignet, trouwens.

-

04 dec 2008 2:10

Ja ouder dan een bepaald jaartal gelden de milieu regels niet voor

Afgelopen zomer meerdere grote steden bezocht, ik kan niet zeggen dat De Polizei hier nu zo extreem op let 8)

integendeel :lol:

Re: milieuvignet/

04 dec 2008 20:50

André schreef:Kan ik met mijn auto uit 1975 de Duitse plaatsen inrijden?

Ja, gewoon doen en volg mijn advies! :wink:

04 dec 2008 22:29

Nou, heren (en dames), ik heb hier de tip over die sticker opgepikt.

Afgelopen zondag op Dekra site aangevraagd (docje downloaden, invullen, kopie deel 1 scannen en weer terugmailen kosten á 12,50).
Vandaag in de bus. En daarnet....Plakke maar.......
:twisted:
TSJEMIG :( , als je dat groene kreng achter de voorruit van de P plakt lijkt het wel een compleet voetbalveld :!:
Wat een enorm geval is het.

Afgrijselijk, heb er nu al spijt van, maar ja, moet volgende week in Dusseldorf zijn......

04 dec 2008 22:42

Bedankt voor de link Rob,Burgerlijke ongehoorzaamheid :lol:

Lees dus in het andere topic :oops: dat alle auto's ouder dan 30 jaar zijn vrijgesteld en dus GEEN sticker nodig hebben.

04 dec 2008 23:36

maar ja, moet volgende week in Dusseldorf

alleen is een sticker pas nodig vanaf medio 2009 voor Dusseldorf.. :lol:

04 dec 2008 23:53

8)
Personenauto's, bestelauto's, bussen en vrachtauto's mogen het centrum van Berlijn, Hannover, Neu-Ulm, Köln en Augsburg vanaf 1 janauri 2008 alleen nog in met een Umweltplakette (milieusticker). Steden als Düsseldorf, Stuttgart en Mannheim volgen per 1 maart. Andere steden volgen later dit jaar.

KIJK MAAR

05 dec 2008 13:07

Een groene sticker voor een 964 / 993 :shock:

Ik had meer aan oranje / rood gedacht

05 dec 2008 14:32

:P
Deze sticker was voor de 993. Die is van '96, rijdt op benzine en krijgt dan een groene sticker.

Voor mijn Targa is er een groter probleem, maar dan toch niet de Duitse steden ermee in....
Op de Dekra site staan de regeltjes precies vermeld.

05 dec 2008 22:25

Op de site van de ANWB staat veel meer info. (tip Tom80)

http://www.anwb.nl/auto/nieuws-en-tips/archief,/2008/mei/Milieusticker-voor-stadscentra-Duitsland.html

Plakke DE

06 mei 2015 22:28

MOD: Onderstaande discussie afgesplitst van Je durft zowat niet meer je klassieker ergens te parkeren .. - en hier bij geplakt :wink:

Ik ben zondag en maandag met de mijne in Berlijn geweest.
Bewust een pensionnetje in een dorp buiten de stad geboekt met een binnenplaats om safe te parkeren.
Overdag bij het Olympisch stadion geparkeerd (Bundes Liga) en een dag op straat nabij de B.Tor.
Was toch wel blij dat ik m steeds weer zag staan...

Re: Je durft zowat niet meer te rijden en je klassieker erge

07 mei 2015 8:49

groene umweltsticker?

of gewoon de gok genomen?

Heb hier al meerdere topics over gelezen en vraag me nog steeds af hoe ik zo'n groene stickert kan regelen voor mn 89'er.

07 mei 2015 13:33

Ik heb 'm gewoon online besteld. 2 dagen later in huis.
http://www.milieusticker.nl/stap1.php?u ... zqfz4k6sa5

07 mei 2015 15:22

Pacoloco schreef:groene umweltsticker?
of gewoon de gok genomen?
Heb hier al meerdere topics over gelezen en vraag me nog steeds af hoe ik zo'n groene stickert kan regelen voor mn 89'er.

Voor mijn 89-er zonder KAT krijg ik never nooit een groene sticker; gewoon rijden en als het erop aankomt de boete aftikken. Heb er nog aan gedacht om achter de voorruit een briefje te leggen "1984".

Je kunt m.i. beter zonder sticker rijden dan met een valse groene. Een blanke groene sticker is overigens snel geregeld: bij GWK op Schiphol kreeg ik er ooit een mee op vertoon van de papieren van de lease auto, met het verzoek om er met watervaste stift zelf het kenteken op te schrijven.

Maar "onbewust" rijden lijkt me minder kwalijk dan bewust de boel flessen... Ik kan me trouwens daadwerkelijk niet herinnere dat ik in Berlijn zones gezien heb. Elders onderweg zeker wel.

07 mei 2015 16:29

Misschien afsplitsen dit topic, Mods?

Allereerst vind ik dat gedoe met 'groene stickers' plakken op je voorraam überhaupt een primitief gedoe voor een land als Duitsland. Zeker voor toeristen is dit een omslachtige procedure en ik denk dat niet veel NL'ers die stickers daadwerkelijk plakken op het raam, maar deze bevestigen met plakband en dergelijke. Zelf ook een keer een vervangende DD gekregen, vanwege motorproblemen (VW :) ) en toen ik had het aankomende weekend dus mooi geen geldige sticker voorhanden. Dus dan maar een 'valse sticker' op het raam. Overigens heb ik persoonlijk het idee (maar heb geen bewijs hiervoor) dat de kans op een boete in een Duitse parkeergarage lager is, aangezien zij deze auto's in ieder geval niet op parkeertickets zullen controleren.

lindemans schreef:Een blanke groene sticker is overigens snel geregeld: bij GWK op Schiphol kreeg ik er ooit een mee op vertoon van de papieren van de lease auto, met het verzoek om er met watervaste stift zelf het kenteken op te schrijven

Wanneer je deze 'strategie' volgt (dus schrijven van kenteken op blanco sticker), is het voor de Duitse controleurs m.i. moeilijk te controleren. Bij aanvraag of aankoop van de zogenaamde 'umweltplakette' door de TÜV, wordt het type sticker afgeleid van het kentekenbewijs of wordt vanuit DE een aanvraag gedaan naar NL. Ik denk dat de controleurs niet ter plaatse kunnen bepalen of de groene sticker terecht is gegeven of niet.

(Meer info: http://www.tuev-nord.de/de/umweltplakette/milieusticker-nl-8641.htm)

09 mei 2015 17:00

@Ronaldo: heb hem besteld. Zal wel zien welke kleur er door de brievenbus valt. Als het maar geen rode is :)

09 mei 2015 21:44

Ik heb gewoon groen op m'n 964.

09 mei 2015 22:06

U9 is volgens mij goed voor die groene sticker
Ik dacht dat elke 964 dat heeft toch?
Ook de oudere

09 mei 2015 22:39

deze is meer voor de oudjes!
http://www.blechpiraten.org/plakette/index.html :mrgreen:

10 mei 2015 7:24

Ik ben met mijn 86-er zonder kat naar een officieel verkooppunt (garage) geweest net over de grens in Duitsland voor de Groene sticker. Kreeg zonder enige verdere vraag de Groene versie mee naar huis.
Geen centje pijn.
Ben bij alle keren dat ik naar Aken, Dusseldorf en Keulen ben geweest nog nooit aangehouden of zo. Controle erop lijkt me niet erg urgent voor de Duitse politie.

10 mei 2015 7:25

beaker schreef:deze is meer voor de oudjes!
http://www.blechpiraten.org/plakette/index.html :mrgreen:

Die is wel COOL :thumleft:

10 mei 2015 8:11

+1

Besteld dus :mrgreen:

10 mei 2015 8:31

U9 is volgens mij goed voor die groene sticker Ik dacht dat elke 964 dat heeft toch? Ook de oudere

Ben jaren geleden met een "Rufie" evenement naar Stuttgart geweest. De organisatie had ook de "Umwelt Plakettes" aangevraagd.
Mijn 964 kreeg een "rooie" terwijl andere 964's een "groene" kregen :bang:

U9 staat voor een geregelde 3-weg katalysator wat volgens mij idd een groene sticker moet opleveren.

16 mei 2015 9:44

Gewoon groen toegestuurd gekregen!
Dank @ Ronaldo voor de tip :thumleft:
Plaats een reactie