Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Import 964 uit USA ja of nee?

25 sep 2016 22:13

Even een vraag:
Ik kan een Porsche 964 C2 kopen in Amerika hij is goed onderhouden en heeft vorig jaar een motor revisie gehad.
Bj 92 tiptronic zwart met beige leren bekleding meterstand 160.000 miles.
Heeft iemand tips en tricks over import BTW RDW en hoe kan ik deze het beste transporteren naar Nederland?

ik hoor graag van jullie! :uh: :uh: :uh:

Re: Import 964 uit USA ja of nee?:uh: :uh:

25 sep 2016 22:22

Waar staat de auto in US?

Heb zelf meerdere keren transport geregeld vanuit USA naar NL, vanuit verschillende delen Ohio, California.
Breng je graag in contact met NL mensen die daar wonen.

Mocht je interesse in de auto en nog twijfelen heb ik ook een Duitser met relevante ervaring op dit gebied ontmoet die voor veel kopers naar de auto gaat kijken.

Interesse dan graag PB.

Re: Import 964 uit USA ja of nee?:uh: :uh:

26 sep 2016 11:17

Je kan ook even de zoekopdracht gebruiken. Er is hier in het verleden veel over geschreven hier.

Re: Import 964 uit USA ja of nee?

26 sep 2016 18:18

Heb je m wel eens gezien of ken je de eigenaar goed? Hoe weet je dat ie verder goed is onder houden?

26 sep 2016 19:24

Ik zou geen tiptronic kopen .... uit de US.

Staan genoeg 964 TT's te koop aan deze kant van het kanaal, voor een stuk minder dan de gemiddelde handgeschakelde 964 doet :idea:

26 sep 2016 20:20

Bedankt voor de reactie,

Ik heb een heel pak met copy facturen opgestuurd gekregen en ik wil zelf naar Amerika vliegen om hem te bekijken en een aankoopkeuring uit te laten voeren.
heb ook contact met de garage waar deze de laatste jaren in onderhoud is geweest en de revisie is uitgevoerd.
(Olaf) de prijs is zeer interessant hij is van een 70 jarige man , hij wil hem naar een goed thuis hebben en heeft geen haast.
de goede man heeft in de afgelopen twee jaar meer dan 21000 in de wagen gestoken .

27 sep 2016 10:04

Sounds good!

Mooi avontuur , wel rekening mee houden dat er nog 31% boven op de aankoop prijs incl shipping komt .

Ik zeg ....DOEN !

Veel succes.

15 okt 2016 12:17

Voor 20K hier gewoon lekker naar toe halen ;)
Bedrijven ook genoeg die e.e.a. voor je uit handen kunnen nemen tegen een geringe vergoeding trouwens.

15 okt 2016 17:08

Woon zelf in San Francisco en als de 964 in de buurt staat ga ik graag voor je kijken. Ben zelf ook van plan 1 of 2 auto's mee te nemen als ik terugga naar NL maar de 21%BTW en 10% invoerrechten maken het toch wel enigszins onaantrekkelijk. Ik wilde een nieuwe Mustang GT350 meenemen als verhuisgoed (geen BPM) want die kost hier 'maar' $60k. En dan na een jaar verkopen met wat winst maar door al die extra kosten is dat veel minder interessant.

Om die reden kijk ik ook naar 911 modellen voor '86 want dan betaal je in totaal 6%.
Plaats een reactie