Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Meer info over Borbet

01 okt 2016 10:25

Hallo Porsche rijders,

ik kan in de zoekfunctie en op de interwebs niet veel vinden over Borbet en de historie ervan.
Op mijn turbo zitten Borbet velgen maar wil graag weten of dit echt een origineel Porsche velg is, of dat het een jaren 80 tuning velg was.

Kortom; heeft iemand meer info over Borbet?

Thanks! :popcorn:

Leander

Re: Meer info over Borbet

01 okt 2016 10:28

http://www.borbet.de?

Voor zover ik weet niet origineel.
Of bedoel je iets anders?

01 okt 2016 10:33

Ja dat is inderdaad de general info. Vroeg me af of iemand er meer van weet. Of het een aftermarket velg is, of dat deze ook in het assortiment zat van Porsche aangezien ik best een aantal Porsche's met deze velgen heb zien rijden in het verleden.

01 okt 2016 10:36

Volgens mij gewoon aftermarket -(meuk) en dan nog lelijk ook. Maar dat laatste is maar een mening, natuurlijk.

01 okt 2016 14:09

Meuk zo ik niet direct willen zeggen. In het algemeen zijn velgen van bekende merken als Borbet, BBS, AEZ, ect van een betere kwaliteit als van de originele velgen van de volume merken. Of het mooi is, is een andere discussie ;)

01 okt 2016 14:27

Borbet is bij mijn weten best een gerenommeerd velgen merk. Maar ik kan me niet voorstellen dat deze af fabriek geleverd zijn. Als je googlet op 924 turbo zie je echt geen enkele foto van een 924 met die velgen. En als het origineel zou zijn geweest, zou dat toch moeten volgens mij...

01 okt 2016 22:20

Ja dat dacht ik dus ook.

Hoe kan ik achterhalen wat de originele velgen van m'n turbo zijn? Ik zie die spaakvekgen en 928 velgen.

Die van mij is van 1980 type 1.

01 okt 2016 22:28

Borbet was zonder twijfel niet een optie af fabriek. Spaakvelgen van ATS was standaard op alle ROW Turbo's. de 16" 928 velgen was een optie, dus dat zou je op je sticker moeten terug vinden. Als je mazel hebt zit er achter in je kofferbak naast de lampen de sticker met opties. Anders mogelijk in je boekje als je die heb meegeleverd gekregenn. Een alternatief is een geboortecertificaat opvragen bij de dealer.

02 okt 2016 18:26

Ja ik zeker even checken. De optie op de track 924 was een achterruitwisser :)

Ik laat jullie weten wat het wordt.

02 okt 2016 18:43

Ha leander

Benader je vraag niet vanuit het perspectief van Borbet maar vanuit Porsche.

Maw: kijk welke velgopties er waren in de betreffende jaren voor jouw model. Dan heb je gelijk antwoord op je vraag.

Het is wel leuk om te weten of je aftermarket velgen " period" correct zijn. Zowel Ats, Borbet en BBS waren allen velgmerken die veel geleverd werden in die tijd. Het was zeker geen " meuk" . En ATS leverde toen in ieder geval aan Porsche Ik zou overigens altijd een origineel setje erbij zoeken. Zijn voor de 924 nu nog goedkoop te vinden.
Laatst bijgewerkt door MPH op 02 okt 2016 18:46, in totaal 3 keer bewerkt.

03 okt 2016 5:52

Ik zou BBS, ATS en Borbet niet op één hoop vegen bij de term "meuk". De eerste twee zijn niet te vergelijken met Borbet (meuk). Waarbij "meuk" misschien meer slaat op de vormgeving dan op kwaliteit.

03 okt 2016 22:14

Je Bobet's (type A) zijn period correct aftermarket (dus non fabrieksoptie/accessoire). Denk niet dat Borbet een goedkoop matige kwaliteit "tuning-merk" is.
Borbet produceert heel veel van de originele velgen die fabrieks af worden geleverd op auto's van ondermeer BMW, Mercedes, Ford, Porsche, Volkswagen, etc.

Is er aan de hand van de optiecodesticker of het geboortecertificaat te achterhalen op welke velgen je auto van de productieband is gerold?
Plaats een reactie