Ik overweeg mijn Porsche te verkopen, ik rijd er eigenlijk te weinig mee.
Voorheen had ik naast de Porsche nog andere oldtimers (65-er mustang, 37-er ford, 77-er mg-b) en kwam nauwelijks toe aan het rijden in de Porsche.
Max 1200km per jaar, steeds kleine ritjes. De andere oldtimers zijn verkocht en de Porsche bleef, die toen direct grondig technisch werd aangepakt.
Het voornemen was om er meer mee te gaan rijden en lange tochten te gaan maken. Na de motor- en bakrevisie vorig jaar bij een goede bekende van dit forum ben ik helaas niet echt meer gaan rijden op een leuke toertocht naar Duitsland (de Eifel) na.
Met een jong gezin houd je al niet echt veel tijd over en het komt er steeds maar niet van, zodoende dat ik eraan denk te verkopen.
We hebben het hier over een grandprix witte 84-er 3.2 carrera met zwart krijtstreep interieur. De Europese uitvoering met 231pk.
De wagen verkeerd in nette staat en grotendeels in originele toestand. De carrosserie is optisch niet in perfecte staat, wel heel netjes voor de leeftijd, maar vertoont wat plekjes rondom, zo ook de bekende plek bij het voorraam. Voor concourstaat zou overspuiten nodig zijn, al toont de wagen nog goed.
De motorruimte is na de revisie prachtig en bijna in nieuwstaat. Dit blijft een genot voor het oog.
Het interieur is redelijk netjes, het huidige zwart lederen 4-spaaks stuur is echter niet origineel, persoonlijk vind ik het mooier en prettiger.
Vanaf 1986 werd dit type stuur als standaard in de carrera 3.2 gemonteerd. Het originele zwart lederen 3-spaaks stuur is erbij.
Momenteel is de achterklep zonder spoiler (whaletail) gemonteerd, maar ook deze is erbij dwz extra klep + spoiler.
(Af-fabriek werd de 911 geleverd met de spoiler). Het chrome f-model motorkaprooster kan ook eenvoudig worden vervangen voor het originele zwart (kunststof) carrera rooster.
Op de foto's staat de auto op 16 inch 7 en 8J gepolijste originele fuchs velgen, ook de telefoon velgen (teledials) zijn aanwezig.
Daarnaast heb ik nog verschillende 16 inch originele fuchs velgen in zeer nette geanodiseerde toestand in 6, 7 en 8j
Kilometerstand 215.000
Recentelijk motor en bak gereviseerd
Rondom nieuwe Bilstein (turbo) schokbrekers, nieuwe kettingspanner, nieuwe koppelingskabel, nieuw oliefilter
Krik en gereedschapset aanwezig
In de huidige markt heb ik zelf het idee dat een dergelijke wagen rond de 45k doet, dit lijkt mij dan ook een reële vraagprijs toch?
En wat is het handigst, aanbieden op Nederlandse sites zoals autotrader / marktplaats of wellicht op mobile.de?
Ik hoor graag de adviezen van de experts...