Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
11 nov 2016 11:52
Hallo
Ik ben nog altijd op zoek naar mijn eerste porsche .
Nu weet ik een 944 staan bouwjaar 86 dus type 2 met 280000 km .
Interieur is net , carroserie is bijgewerkt en moet nog herspoten worden maar het me vooral om de motor te doen .
Deze start vaak niet , als hij start rijd hij wel goed maar de kans is 1 op 10 dat hij start .
Deze zou voor 3000 euro wel zo mee te nemen zijn .
Zouden jullie dit doen of denk je verder uitzien want herspuiten en motor in orde brengen kost ook iets .
graag jullie mening
grts
11 nov 2016 12:14
Gaf mijn geld liever uit aan een boxster. Als je dit alles zou optellen kost dit nog een flinke duit. Spuiten en technische zaken kunnen flink in de papieren lopen.
11 nov 2016 12:16
Hallo, dat is moeilijk beoordelen. Een goede 944 zit rond de 7 a 7500 dus er is nog wel ruimte dan. Maar is dr carroserie roest vrij, dus alleen spuiten of zit er ook laswerk nog aan. Motor kan een sensor zijn maar ook wat groters. Dus iets meer info is wel belangrijk voor een advies.
11 nov 2016 12:57
Het kost altijd meer dan je denkt een auto goed te maken. Verder vraag ik me af waarom je naar een 944 kijkt als je forum handle Marc
924 is
11 nov 2016 13:50
omdat ik eerst een 924 ging kopen doch had 300 km gereden en dan zei de vorige eigenaar net verkocht ook al wist hij dat ik op weg was en hadden we een afspraak . Zijn mening eerst is eerst . Mijn mening afspraken kom je na vooral als je weet dat de persoon bijna 4 uur moet rijden en op komst is .
vind een 924 nog altijd een toffe auto maar vind er maar eens ene aan normale prijs .
Denk die 944 toch te laten staan want spuitwerk kost me ong 2000 euro en de motor kan idd duur oplopen .
Ondertussen weet ik een 924 staan automaat van 77 met prefect interieur wel wat carroserie werk (dorpels) dus even gaan zien of dit wat is .
11 nov 2016 13:57
Zoals Johann al schrijft: Projecten kosten vaak meer dan je je van te voren bedacht hebt
Marc 924 schreef:Nu weet ik een 944 staan bouwjaar 86 dus type 2 met 280000 km .
Interieur is net , carroserie is bijgewerkt en moet nog herspoten worden maar het me vooral om de motor te doen .
Ik denk dat je een reken-sommetje moet gaan maken
- Aanschaf 944
- 944 geheel klaar maken en spuiten
- Start-probleem oplossen
Naar mijn idee zit je dan minimaal aan € 7500,-
Er staat een 88'er 944 op MP met een vraagprijs van € 8.900,-
"bij 245.000 km volledige motorrevisie, bij 195.000 km versnellingsbak gereviseerd"EDIT: gezien de post die je hierboven schreef, terwijl ik nog met twee vingers aan het tikken was ....
Gok dat de 88'er op MP boven je budget is.
11 nov 2016 14:25
boven het buget niet direct .
Maar of ik geef weinig uit en heb er veel werk aan en doe het goed of in koop er ene kant en klaar voor 7000 a 9000 euro .
Maar dan ook ene die net staat en volledig in orde is want heb er al gezien 7500 euro en de roest of gescheurde zetel krijg je erbij .
11 nov 2016 14:26
Als het niet je DD wordt dan zou ik het wel aandurven. Je kunt het dan gefaseerd doen en laten we eerlijk zijn, er kan eea mis aan zijn maar die auto's zijn ook weer geen rocket science met allerlei electronica. Veel is tweedehands te vinden voor een schappelijke prijs. Dat de moter niet goed loopt kunnen geen 20 dingen zijn. Enige risico wat je evt zou kunnen hebben is dat het de moter zelf is en dat zou nog eea kunnen kosten maar daar zou ik niet meteen vanuit gaan
11 nov 2016 14:27
Marc 924 schreef:boven het buget niet direct .
Maar of ik geef weinig uit en heb er veel werk aan en doe het goed of in koop er ene kant en klaar voor 7000 a 9000 euro .
Maar dan ook ene die net staat en volledig in orde is want heb er al gezien 7500 euro en de roest of gescheurde zetel krijg je erbij .
Dan zou ik het liever zelf doen als de carrosserie tenminste goed is, dan weet je wat je hebt en wat je er aan hebt gedaan. Voor 7K - 8K kun je denken dat je een goede koopt maar dat kan alsnog anders uitpakken
11 nov 2016 14:28
En bijkomend probleem ik woon in Belgie tegen de franse grens dus auto van mp moet ik invoeren en soms ook enorm ver rijden wat op zich geen probleem is maar als je extra foto's vraag krijg ik vaak komen zien dus even 500 of meer km rijden heen om even te komen zien ???
Gelukkig is niet iedereen zo
11 nov 2016 14:36
Als je een nette 924 wil zou ik
hier gaan kijken
Laatste jaar van de 2.0 blokken en een plaatje van een auto.
11 nov 2016 14:40
Lijkt me een logisch gevolg als je op zoek bent naar iets en wil weten of het het geld waard is. Noem het een investering. Ik rij liever 500km om naar een auto te gaan kijken dan dat ik zoveel km's rij voor familiebezoek
Als dat soort zaken een belemmering zijn dan wil je nog niet graag genoeg zo'n auto aanschaffen denk ik dan. Hier op het forum zijn er heel wat die wel 10 of 20 auto's hebben bekeken voordat ze er uiteindelijk 1 hebben gekocht. Zo leer je ook waar je op moet letten, dat betaalt zich uiteindelijk terug
En invoeren is appeltje-eitje
Johann schreef:Als je een nette 924 wil zou ik
hier gaan kijken
Laatste jaar van de 2.0 blokken en een plaatje van een auto.
Das idd een strakke bak Johann! En vind de prijs ook schappelijk als ie in RL ook net zo goed is als op de foto's
11 nov 2016 15:07
mbembe schreef:En invoeren is appeltje-eitje
Het gaat bij TS om uitvoeren
11 nov 2016 15:21
http://ww3.autoscout24.nl/classified/299108676?fromRecommendation=trueLeuk project voor 1500€ vraagprijs.
Zo kan je voor relatief weinig klaar zijn. Hoewel er natuurlijk altijd dingen te voorschijn komen die je niet verwacht. Maar dat heb je ook bij eentje van 8000€.
Als je zelf handig bent dan kan je alleen het spuiten uitbesteden na het voorwerk zelf te hebben gedaan.
11 nov 2016 15:27
Olaf schreef:mbembe schreef:En invoeren is appeltje-eitje
Het gaat bij TS om uitvoeren
Ja, uitvoeren of maw invoeren in Belgie
Invoeren in Belgie is appeltje - eitje, oftewel uitvoeren naar Belgie is appeltje -eitje. Zo duidelijker
11 nov 2016 15:39
polpol33 schreef:http://ww3.autoscout24.nl/classified/299108676?fromRecommendation=trueLeuk project voor 1500€ vraagprijs.
Zo kan je voor relatief weinig klaar zijn. Hoewel er natuurlijk altijd dingen te voorschijn komen die je niet verwacht. Maar dat heb je ook bij eentje van 8000€.
Als je zelf handig bent dan kan je alleen het spuiten uitbesteden na het voorwerk zelf te hebben gedaan.
Deze heeft al Belgische papieren dus .................
naar Hardenberg
11 nov 2016 16:21
viewtopic.php?f=10&t=48298Deze is naar het schijnt een topper
Niet de goedkoopste in aankoop maar gezien zeldzaamheid / opties / staat en historiek mogelijks wel de beste koop.
Bij twijfel kom eens kijken & rijden.
11 nov 2016 17:00
Neem anders eens contact op met Djurre (Vof De Loods) hij kan je vast en zeker een goed advies geven en heeft daarnaast ook regelmatig zelf iets in de aanbieding. Succes
29 jan 2017 22:06
Het is een feit , vandaag mijn eerste porsche gekocht .
Een 944 targa bj 86 met maar 79000 km op de teller .
Wagen is mechanisch goed en motor loopt als een klokje .
De carrosserie is roestvrij doch bevat heel wat kleine deukjes , putjes en krassen .
Interieur is proper behalve de bestuurdersstoel .
Wat dien er te gebeuren : nieuwe distributieriem , remmen nazien zijn 1j en 5 maand terug vernieuwd sindsdien niet gereden , rubber van achterruit moet vervangen worden of opnieuw gelijmd op het raam .
De carrosserie houden we voorlopig zo en eerst zien of hij goed loopt .
Morgen komen ze deze leveren : joepie !!!!
29 jan 2017 22:27
Gefeliciteerd met jouw eerste Porsche, geniet ervan.
Ga je je naam nog aanpassen naar Marc 944?
Maarre; quote:" Wagen is mechanisch goed en motor loopt als een klokje" en quote: " ....en eerst zien of hij goed loopt".
29 jan 2017 22:39
Met dat goed lopen bedoelde ik leidingen die verstorven zijn en dergelijke . Testrit gedaan maar ook geen 200 km gereden he . En verborgen gebreken kunnen altijd .
Dus eerst keuren als oldtimer en dan half jaar zo rijden dan zien we wel .
Me naam aanpassen wie weet :p
30 jan 2017 18:26
van harte met je nieuwe aanwinst.
30 jan 2017 21:39
Gefeliciteerd.
Veel
gewenst.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.