Dat is afhankelijk van huidige staat van de tweedehands auto die je koopt, of de auto nog niet naar voren gekomen (fatale) problemen heeft, je rijstijl, de plek waar je hem bewaard (buiten op een openbare parkeerplek, buiten op jouw eigen parkeerplek, onder een carport of binnen in een garage), het adres waar jij de auto gaat laten onderhouden of dat je hem zelf gaat onderhouden, het aantal kilometers dat je gaat rijden per tjdseenheid waarover jij jouw running costs meet, de staat van de wegen waarover je rijdt, een goede dosis geluk en vast nog heel wat dingen. Ik zou me focussen op staat van de auto bij aankoop, niet naar voren gekomen (fatale) problemen (zoals bepaalde motoren), het onderhoud dat jij gaat doen, het aantal kilometers dat je rijdt, je rijstijl en de plek waar je jouw auto parkeert thuis. Heb je dat allemaal goed onder controle dan valt het best mee, als je geen pech hebt
Ik denk misschien dat je bedoelt, wat zijn de extra kosten per tijdsenheid bij dezelfde rijstijl, kilometers, onderhoudsgarage en plek van parkeren van een 997 t.o.v. een 987.Maar ik vind dat dit alsnog van te veel andere dingen afhankelijk is, en ik zou zeggen dat een aantal zaken niet/gedeeltelijk onder controle te krijgen zijn (zoek eens op plofmotoren hier). De vraag is denk ik (zeg ik voorzichtig) wil en kan je het betalen. Ik lees hier vaak: koop de beste auto binnen je budget die aan je wensen voldoet. Dus ik zou dan beginnen met je wensen. Als je niet precies op je wensen kan komen, ga proefrijden met zowel een 997 en 987 bij een garage of porsche centrum, desnoods beide voor 5 minuten, ik vermoed dat je dan precies weet wat je wil(wel echt eerst allebei rijden, niet 1 rijden en dan verkocht zijn want beide rijden ze leuk en goed vind ik). Weet je al welke van deze 2 je wilt, dan zou ik zeggen koop de beste auto die je tegenkomt die aan je wensen voldoet (akk als je niet regelmatig onder auto's ligt om te sleutelen, zoek eventueel op akk).
Laatst bijgewerkt door
Justin op 19 nov 2016 0:37, in totaal 1 keer bewerkt.