Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
02 dec 2016 20:49
Dag ,
in mijn zoektocht naar een 911 bouwjaar 1980 tot 1990 , met 3.0 motor
model van jaar 1980 heeft 3.0 motor met 188pk en vanaf 1981 heft 3.0 motor 204pk
Welke raden jullie me aan ?
is er veel verschil kwa rijstijl / vinnigheid motor / verbruik brandstof - olie ?
dank voor tips
groeten , patje
02 dec 2016 21:47
Hallo Patje,
Ik was heel blij met mijn SC met 204pk uit 83. Liep als de brandweer, prachtig geluid. Olieverbruik nihil (220k+) brandstofverbruik weet ik niet want dat hield ik niet zo bij
.
Of het met 16 pk minder ook zo leuk is weet ik niet. Veel zal het toch niet schelen?
Veel plezier met je zoektocht.
03 dec 2016 7:18
204 pk hadden alleen de EU/RoW modellen. US (wat veel aangeboden wordt) moet het met minder pk's doen.
03 dec 2016 8:18
Focuseer je eerst op eentje waarvan de staat goed is; carrosserie/motor etc...dat wordt alvast een hele uitdaging...
Kwa vermogensverschil zou ik me niet druk om maken, je hebt er toch niets aan. Auto heb je voor mooie ritjes en geen race snelheden op de openbareweg....
Bovendien heb je toch het nakijken tov hedendaagse auto's als het om de snelheid gaat.
Succes met je zoektocht...en geduld hè en vooral een akk bij specialist uit laten voeren. Mijn ervaring in autoland: list en bedrog bv....onder de mom van: vertouwen is goed, controleren is beter...
03 dec 2016 10:10
Ik had een '76, 3.0 carrera met 200 pk (euro '95)
Ding reed erg fijn.
Ook nog te overwegen dus.
03 dec 2016 10:38
ik heb nog wel een 3.2 van '84 te koop maar ja die heeft maar 254 pk
04 dec 2016 11:49
De euro modellen hebben 204 pk. De Amerikanen moeten het met minder pk's stellen, maar heb eens gelezen dat die meer koppel hebben om de beleving van het verschil pk's te minimaliseren. Geen idee of het ook zo is...
04 dec 2016 11:57
Zover ik weet is dat niet zo. Komt door de cat, maar volgens mij ook lagere compressie maar dat zou ik na moeten kijken.
En Rens, de Carrera 2.0 is een heel andere motor, niet te vergelijken.
04 dec 2016 13:29
Ik heb gelezen dat model van 1980 een motor met 188 pk heeft voor Europa. Enkel in dit jaar was deze motor met 188 pk. Een tussenstap van porsche , had ik gelezen. Klopt dit? Om vanaf 1981 de motor voorzien is van 204 pk. Voor 1980 heeft motor 180pk . In Amerika is het anders ja. Mijn vraag gaat hier wel om Europees model.
04 dec 2016 15:01
Hier de overzicht:
Mooie boek van Peter Morgan ter voorbereiding van je aanschaf.
04 dec 2016 15:27
RoW 1981 204 pk heeft 9.8:1 compressie. 204 DIN @ 5,900RPM. US spec bleef ongewijzigd in 1981 (9.3:1), behalve stalen leidingen van injectie en koud-start injector in de airbox. En benzine verdeler werd non adjustable gemaakt om te voldoen aan de wetgeving.
Motorcode 1981 US = 930/16. RoW = 930/10.
Ook even te vermelden: 1980 RoW, type 930/09, had 188 pk @ 5,500RPM en had een compressie van 8.1:1.
Edit: haha, had het plaatje hierboven niet gezien, maar inderdaad, het klopt dus. Heb mijn info uit een ander boek: Porsche 911 Performance Handbook van Bruce Anderson.
04 dec 2016 21:21
Had een 204pk versie. Moet je voorkeur hebben: meeste vermogen en row. US versies zijn niet zo handig, zitten toch meer moeilijke verschillen in dan je denkt.
De wagen die ik had was extreem vinnig, bijna gemeen en liep op de teller 265kmh. Mooie motor, zou zeker voor de 930/10 gaan - the best you can get. Heerlijk rauw, olie & zweet - ultimate experience.
04 dec 2016 21:47
Had ook een 204 pk SC, liep super.
Op de motor zat een soort luchtpomp op de v snaar die lucht in de cilinderkop blaast.
Heb die eraf gehaald en boutjes in de koppen gedraaid, was ook voor de milieu
05 dec 2016 0:36
Omdat een Europese geen kat geeft, ademt ie vrijer. Dus niet zover de PKs, maar vooral hij pakt vinniger op, heeft 20nm koppel meer, heb je meer aan dan aan die paar Pk's.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.