Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Nu toeslaan

14 dec 2016 14:57

Ik wist het al lang natuurlijk, maar voor degene die nog steeds denken dat de 964 hot is. :mrgreen:

Nu toeslaan: De Porsche 997
Bij Porsches, speciaal die van de 911-stamboom, dient zich altijd de vraag aan: wanneer moet je toeslaan voor de grote hausse uitbreekt? De 993 klimt hard op, de 996 volgt schoorvoetend en de 997 van vóór de facelift lijkt prijstechnisch zo ongeveer zijn dieptepunt bereikt te hebben. Kortom, de tijd is rijp voor die laatste. Waar let je op? Lees het in het komende nummer van PUUR.

Re: Nu toeslaan

14 dec 2016 16:48

Ik wist het ook al :mrgreen:

Re: Nu toeslaan

14 dec 2016 16:51

Dat het dieptepunt nu wel ongeveer is bereikt wil nog niet zeggen dat het vanaf nu hard omhoog zal gaan. :wink:

Re: Nu toeslaan

14 dec 2016 17:28

Ik heb er een erg fijne auto aan. Als ie niet te hard afschrijft is het ook goed.
Stijgt ie; nog beter. Over een jaar of acht zie ik wel weer wat ik doe.

Re: Nu toeslaan

14 dec 2016 17:32

Staat de 'P' van Puur voor Paragnost? Vraag is of het dieptepunt is bereikt (zijn er immers enorm veel van gemaakt, meer dan van de 996 en 993) en dan is nog de vraag of de prijzen binnenkort gaan dalen of mss nog wel een tijdje zo blijven.

Maar wel weer een leuk topic om het blad te vullen :popcorn:

Re: Nu toeslaan

14 dec 2016 18:35

Hé wordt de 964 niet genoemd??? :shock:

Re: Nu toeslaan

14 dec 2016 18:40

Nee, die lijkt over zijn hoogtepunt heen te zijn....

Re: Nu toeslaan

14 dec 2016 18:49

Meen je niet :bang: nou dan blijf ik maar lekker in mijn gebakje rijden :mrgreen:

Re: Nu toeslaan

14 dec 2016 19:08

De 993 klimt hardop? :scratch:

Die was toch al over het hoogtepunt heen?

Re: Nu toeslaan

14 dec 2016 19:25

nee die is niet over zijn hoogtepunt heen, de meesten bereiken hun hoogtepunt als ze hem zien. :mrgreen: :mrgreen:

Re: Nu toeslaan

14 dec 2016 19:52

En ik maar denken dat 't vogelpoep is op m'n ruiten...:mrgreen:

Re: Nu toeslaan

14 dec 2016 20:48

Taxi Hans schreef:nee die is niet over zijn hoogtepunt heen, de meesten bereiken hun hoogtepunt als ze hem zien. :mrgreen: :mrgreen:


:lol: :lol: :lol: :thumleft:

Re: Nu toeslaan

15 dec 2016 1:07

Inderdaad, die luchtgekoelde oude meuk :lol: wil niemand meer hebben!


Maar serieus, ik denk dat veel mensen die kijken en zien dat je voor minder geld dan een 964 of 993 ook een goede 997 kan kopen, hier toch voor kiezen. Zeker als er wat meer kilometers mee gereden gaat worden...

Re: Nu toeslaan

15 dec 2016 1:27

En vergeet juist en vooral de 996 niet,De oer "trendsetter" en "strongholder" die zal je over 10-15 jaar nog wel eens kunnen verbazen (die er nog over zijn dan :lol: ) Ik heb me voorgenomen die van mij, redelijk basic 996 C2, handbak, al die tijd te bewaren/rijden/onderhouden. Wil ik wat anders , jammer dan of het komt erbij, Spreek jullie tegen die tijd wel weer. Dan is die van mij ouder dan 30 jaar!. Hoeveel lufties zullen er dan nog rijdbaar zijn voor zover ze niet in een museum staan? En......waar mogen ze nog rijden zonder speciale ontheffing? Is de brandstof nog wel vrijelijk beschikbaar??? :res:

Re: Nu toeslaan

15 dec 2016 4:41

The time to buy the Porsche 928 GT is NOW

https://youtu.be/2Lu_zbHI8RU?t=1m12s

Re: Nu toeslaan

15 dec 2016 7:39

Kom op mensen, 996 gaat niemand verbazen als het gaat om prijs ontwikkeling.

Re: Nu toeslaan

15 dec 2016 9:29

Marquez93 schreef: Hoeveel lufties zullen er dan nog rijdbaar zijn voor zover ze niet in een museum staan? :res:

de lufties rijden dan vol op de linkerbaan de 996'en voorbij op de rechterbaan. door al hun vermogensverlies en gaten in het motorblok komen ze gewoon niet meer op snelheid. :mrgreen: :mrgreen:

Re: Nu toeslaan

15 dec 2016 9:42

Ik zag de laatste tijd ook dat de prijzen van de 997's stabiel blijft. Het zijn zeker fijne auto's maar verkijk je niet op de ondethiudsgevoeligheid van die wagens.

Ik ben blij dat ik garantie had van PCA, anders was ik echt leeggelopen op mijn 997. Er ging best veel mis qua elektronica en kleine mechaniek.

Gelukkig had de mijne al een verse blok toen ik hem kocht, dus die zorg had ik weer niet :)

Re: Nu toeslaan

15 dec 2016 11:10

Hmm.. in bovenstaande post herken ik mij niet. Nu anderhalf jaar in de mijne `op weg` en nog geen rare dingen tegengekomen die stuk gaan. Alleen t schuifdak moet nu alleen eerst in de kantelstand voordat ik m naar achteren kan openen.. :scratch: Als het daar bij blijft.. Nog steeds geen spijt van mijn keus. Grote beurt dit jaar 700 euro. Op de 964 kon ik de laatste keer een maandsalaris inleveren omdat er nog wat `ditjes` en `datjes` bijkwamen.. Maar er zullen vast mindere jaren aan komen naarmate de kilometers en de leeftijd vorderen. Dat zien we dan wel weer. Tot nu toe maakt ie een solide indruk. 8) En als ik er ooit weer een keer een fatsoenlijk bedrag voor terug krijg is het prima. Ik ga er niet vanuit dat ik weer zo`n mazzel zal hebben als met de 964 die ik 10 jaar geleden `op de bodem` kocht.

Re: Nu toeslaan

15 dec 2016 11:27

Ach de 996 is al een tijdje lichtelijk aan het stijgen in waarde... de toekomst zal uitwijzen of dit zo zal blijven...
Als je er dan toch één koopt zet hem dan gewoon weg... want anders gaat hij kapot... :mrgreen:

Re: Nu toeslaan

15 dec 2016 11:32

993;
Af en toe een DME en that's it.
Nog pure kwaliteit, zonder marketing-meuk :salut:

Re: Nu toeslaan

15 dec 2016 12:12

Altijd weer dezelfden die even een plasje moeten doen he.. ;) Doe mij maar `marketing meuk` in een auto van deze tijd.. :salut:

Re: Nu toeslaan

15 dec 2016 12:22

Ja, zal de leeftijd zijn :lol:

Re: Nu toeslaan

15 dec 2016 12:32

Toen ik eind vorig jaar besloot om de 964 weg te doen was ik nog trendsetter. Later hebben velen hier mijn voorbeeld gevolgd.
Je hebt nu eenmaal early adapters en laggards. :mrgreen:

Re: Nu toeslaan

15 dec 2016 12:55

Of none-adopters. :wink:
Het niet wegdoen van een 964, je hoort er eigenlijk niet echt meer bij.. :cry:
Plaats een reactie