Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
05 jan 2017 16:28
Tussen kerst en oud en nieuw heb ik een proefrit gemaakt in een Ferrari 360. Ondanks dat ik super tevreden ben over mijn huidige auto (996 Turbo), blijven de ‘roden’ mij aantrekken. Dit is zo gegroeid vanaf kinds af aan.
Het moment dat de auto gestart werd was wel echt een kippenvel momentje, maar tijdens de proefrit kreeg ik niet die kick die ik had gehoopt. Het kan natuurlijk zijn dat ik me altijd ten onrechte helemaal gek gemaakt over het rijden in zo’n auto. Begrijp me niet verkeerd. Het is echt een super auto maar it didnt give that feeling.
Waarom dit verhaal, zijn er mensen die ervaring hebben met deze auto tov van de porsche turbo. Ben heel benieuwd of jullie kunnen aangeven wat de verschillen zijn en waarom jullie nu voor de Ferrari of Porsche hebben gekozen.
Rationeel weet ik ook dat ze duurder zijn in onderhoud, dat ze dit vaker nodig hebben enz. Hierna kijkend moet je gewoon blijven rijden in de Porsche maar kijkend naar mijn gevoel wil ik hier (nog) niet aan toegeven.
05 jan 2017 18:36
ga je nou hopen dat je op een Porscheforum argumentatie aangereikt gaat krijgen waarom voor een F te kiezen....
05 jan 2017 18:47
Begrijpelijk. Er staat wel een heel stuk over beide auto's op het ferrari forum. Daar worden best wel verschillen verduidelijkt vanuit een Ferrari visie.
05 jan 2017 19:38
Het heeft ook wel te maken met verwachtingen. Een F heeft iets magisch voor de 'sterveling' en veel mensen weten niet wat ze moeten verwachten. Uiteindelijk zijn het gewoon auto's met vier wielen en een motor, ik hoor ook vaak wanneer mensen in mijn F rijden dat ze verbaasd zijn dat ze er zo in weg kunnen rijden... alsof dat anders moet zijn in een F en de auto direct in een baan om de aarde vliegt en je kryptonite moet tanken
Ik kan me goed voorstellen dat je de krachtsexplosie van een Porsche turbo mist in een F360. En de beleving is altijd iets persoonlijks, en het is juist mooi dat die auto's zo verschillend zijn daarin.
05 jan 2017 20:11
Ik rij zelf ook een 996 turbo. Ik vind een Ferrari ook heel mooi. Ik heb eind vorig jaar in een F430 gereden. Een vergelijkbare auto als de F360. Het geluid van de F430 is bij het starten en gedurende het rijden verschrikkelijk mooi. De F430 ziet er ook mooi uit. De pluspunten van de Ferrari wegen bij niet op tegen de verwachte hogere onderhoudskosten van de Ferrari.
05 jan 2017 20:25
Ik begreep juist dat de onderhoudskosten van een 430 enigszins 'normaler' zijn.
05 jan 2017 20:28
Als een auto niets bij je losmaakt moet je 'm gewoon niet kopen, Ferrari of niet.
Wel apart dat meteen uitgegaan wordt van hogere onderhoudskosten als bij een Porsche. Ik ken iemand met een 360 en dat valt best mee. Ik ken ook iemand met een 430 en daar valt het ook mee. Maar goed, ik ken ook iemand die een 355 heeft gehad en daar viel het absoluut niet mee
.
05 jan 2017 20:30
Vind een 996 turbo een bruut hok. Maar een F430 een mooiere en bijzonderdere auto. Zou graag een tijdje een F430 rijden. Tja, volg je hart als je hoofd het kan betalen...
05 jan 2017 20:47
Ik heb een paar keer in een 360 modena (F1 bak) mogen rijden en het geluid is echt kippenvel en onovertroffen. Het voordeel van deze auto is gelijk het nadeel: rijdt mij warm en geef me op mijn flikker SCHREEUWT hij! Als je dat iedere keer wilt dan zeg ik doen, maar wil je soms ook gewoon van a naar b ............
05 jan 2017 23:00
Dank voor de leuke reacties, Top! Iedereen heeft wel argumenten die overeenkomen met mijn gevoel. Wat bij mij ook zeker meespeelt is dat ik best gelukkig wordt met een Ferrari maar ik denk ook ik spijt krijg als ik afscheid neem van de Turbo. Die heb ik niet zomaar weer terug. Het was al een behoorlijke zoektocht om deze te vinden.
@Elentinos, eens misschien was mijn verwachting verkeerd.
@Neptukker, klopt die heb ik eerder gehoord van een 360 rijder
05 jan 2017 23:26
ik heb een 550 en een 996tt. de ferrari geeft elke keer bij starten kippenvel. zoooo mooi en elke keer als ik een tijd niet heb gereden dan denk ik.. wat moet ik toch met dat ding. ik verkoop hem gewoon.. 1 x starten.. echt niet verkopen!
mooie lijnen, schitterende techniek, turboloos 500pk, ik blijf het een magisch stuk techniek vinden.
het grote nadeel van een ferrari is dat iedereen je aanstaart alsof je haar in de fik staat. eigenlijk vrijwel nooit (in NL) een duim omhoog of een vriendelijk knikje. voor mij is dat vaak een reden om hem niet te rijden. in de stad rij ik zeker nooit. veel te veel blikken / afgunst / staar/ hoe je het ook wil noemen.
met de 996 kan je overal naar toe en overal redelijk anoniem aankomen. heerlijk is dat.
en geloof mij. de onderhoudskosten van een ferrari, en ik ken ook mensen met een 360-430 etc.. zijn vele malen hoger dan van een porsche 996tt
05 jan 2017 23:38
Absoluut de 360. Rwd vs 4wd, atmosferisch vs turbo, V8 vs 6 cilinder, middenmoter vs motor achterin. En daarbij is de 360 in basis al een bijzondere verschijning itt de 996 en klinkt ie vele malen mooier. En die extra onderhoudskosten neem ik voor lief.
Een 997 GT3 of RS prefereer ik weer boven een 360 trouwens.
06 jan 2017 0:03
je moet idd wel een plaat voor de kop ontwikkelen om met een Ferrari in NL te rijden, maar goed je rijdt m voor jezelf , niet voor een ander...
Overigens kan ik me niet voorstellen dat een Porsche echt andere reacties uitlokt. Ik ga het binnenkort ontdekken
06 jan 2017 0:17
Rij eens met een Spyker in Nederland, mensen kijken alsof ze water zien branden!
Ik steek mijn duim altijd op naar een Ferrari als ik er 1 zie, ik vind het een prachtig merk en de wagens ook. Het gros van de eigenaren zijn liefhebbers en dat waardeer ik enorm, en daarom een hart onder de riem met een duimpje. Bezit in Nederland wordt al te vaak negatief benaderd helaas..
06 jan 2017 1:28
Dat vind ik nou zo'n dooddoener. Hangt helemaal samen met hoe je je profileert in je auto. Als jij het nodig vindt bv om met 180 aan te komen scheuren en vlak achter je voorligger vol in de ankers te gaan, zoals een M4 bestuurder vanmorgen, dan verdien je mijn sympathie ook niet. En die Alfa 4c bezitter die vanmorgen twee parkeervakken nodig had in een volle parkeergarage ook niet. Maar voor de rest kan ik als liefhebber genieten van iedere sportwagen.
06 jan 2017 2:27
Jij (en ik) wel. Maar er zijn hele volksstammen die hun mening/gedrag alleen bepalen op basis van merk/type auto.
Kun je nog zo netjes rijden/parkeren.
06 jan 2017 2:27
Hehehe...ik zou voor een F gaan....gevoelsmatig dan, maar kwalitatief voor een GT3...
Al een paar keer op het punt gestaan een 355 aan te schaffen, maar telkens wint het verstand!
Das trouwens met de 348 de duurste moderne F! En gelijk de slechtste...
De 360 is al een hele verbetering.
06 jan 2017 11:08
Frans, ik had het ook over het gros van de bezitters. Niet die jippie die zich asociaal gedragen of denken dat ze iets meer zijn, maar gewone mensen die normaal doen.
06 jan 2017 12:05
steef schreef:Hehehe...ik zou voor een F gaan....gevoelsmatig dan, maar kwalitatief voor een GT3...
Al een paar keer op het punt gestaan een 355 aan te schaffen, maar telkens wint het verstand!
Das trouwens met de 348 de duurste moderne F! En gelijk de slechtste...
De 360 is al een hele verbetering.
Rationeel heb je waarschijnlijk gelijk, maar voor mij is de 355 een jeugdheld.
Doet me veel meer dan de 360 en 430.
Zag er laatst voor het eerst sinds 10 jaar weer in 't wild, werkelijk tijdloos.
(En dan wil ik wel nachtblauw natuurlijk..
)
06 jan 2017 12:19
Maserati GranSport,
Wel het blok maar veel ingetogener looks. En retegoedkoop in aanschaf.
06 jan 2017 12:21
Maar zon 355 is zoveel mooier...
06 jan 2017 13:38
Doe mij maar een Porsche.
06 jan 2017 13:52
thomas1665 schreef:.....en geloof mij. de onderhoudskosten van een ferrari, en ik ken ook mensen met een 360-430 etc.. zijn vele malen hoger dan van een porsche 996tt
Ik kwam laatst deze tegen:
https://www.youtube.com/watch?v=6hUyTFSj08U
06 jan 2017 14:22
Heb stiekem wel spijt dat ik geen 355 gekocht heb toen ze 40K gingen een vijftal jaren terug. En dan niet om de waardestijging, als wel om eens van de ervaring te genieten. Er zijn zoveel schitterende wagens waarvan je alleen maar kan weten of ze goed bij je passen door ze te bezitten, een testrit is immers een véél te korte kennismaking waarbij je de ware aard van het beest zelden zal ontdekken.
Daarom heb ik vorig jaar ook een Elise gekocht, vond het altijd knappe karretjes met een leuke no-nonsense ideologie. En nu zal ik over de komende duizenden kilometers kunnen ontdekken of het me geheel bevalt. Het leven zit immers vol verrassingen, zo kwam ik jaren terug plots een 968 CS tegen terwijl ik een luchtgekoelde 911 zocht. Met die wagen rijden heeft mijn ogen doen opengaan, waardoor ik besefte dat er heus nog wel wat anders is dan enkel luchtkoelers.
Ik zeg doen, je leeft maar één keer...
06 jan 2017 14:44
Een 968CS en een 111S
Maatje van mij is twee jaar geleden overgestapt van een door TechArt onder handen genomen 996 TurboS tiptronic naar een handgeschakelde (mijn advies aan deze verstokte automaten rijder) F430. Hij heeft nog geen moment spijt gehad terwijl z'n 996 wel moeiteloos sneller was dan zijn F430. De extra beleving die hij er voor terug heeft gekregen maakt het voor hem helemaal goed! Het sport-exhaust systeem helpt ook
Met beide auto's nog geen noemenswaardige rekeningen gehad en vooral de 430 is fors in waarde geklommen afgelopen twee jaar. Hij heeft onlangs een bod gehad waarmee hij eigenlijk een ferme bonus zou ontvangen voor twee jaar Ferrari bezit. Doch hij verlengt het bezit nog even..
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.