Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
09 jan 2017 13:13
Sinds kort ben ik in het bezit van een boxster 987.
Is inmiddels voor de eerste keer gepoetst (wist niet dat ik zo van poetsen hield) en gaat nu met de pyjama aan in winterslaap.
Nu heb ik bedacht dat het beter zou zijn voor het rubber en het stoffen kapje, om de ontgrendeling los te klikken, zodat het rubber wat ruimte krijgt en het kapje ook niet 2 maanden lang op maximale spanning staat.
Wie van jullie doet dit ook..? of zijn mijn argumenten echt kolder
Groet.
09 jan 2017 13:21
lekker dicht laten zitten. is het beste voor de kap.
09 jan 2017 14:20
Wel de deuren lekker in het eerste slot. (binnenverlichting uit doen!) Dan worden de portierrubbers niet zo in elkaar gedrukt en behouden ze een beetje hun vorm. Althans dat zei mijn vader altijd. Maar ja die gebruikte de richtingaanwijzer ook niet. Anders sleet het bedieningshendeltje van zijn Opel Kapitän. Maar dat van die deurrubbers heb ik wel overgenomen
09 jan 2017 14:50
Dakje dicht, ramen open ....
09 jan 2017 14:54
Ik doe altijd het licht uit in de garage zodat de ramen van de auto niet kunnen slijten door het felle licht.
Ik kijk ook zo min mogelijk in mijn spiegels.
09 jan 2017 15:49
Ha Ha,
ik had beter een topic "eigenaardigheden porsche eigenaren" kunnen starten.
dus: dakje dicht, deuren en ramen open, binnenspiegels ingeklapt en licht uit
09 jan 2017 18:58
En de motor uit! .........
Mensen, please, hoe lang laten jullie die auto's stilstaan?
09 jan 2017 20:07
Zolang ik hobby auto's heb gehad (sinds 1993) staan de klassiekers stil vanaf het moment dat er zout op de wegen wordt gestrooid. Ze gaan de weg weer op als het (meeste) zout van de weg afgespoeld is. Terugkijkend staat eea meestal stil tussen oktober en half maart. In de tussentijd volop gelegenheid voor preventief onderhoud of gewenste modificaties uit te voeren
Maar vooral doe wat bij je past/goed voelt
Laatst bijgewerkt door
Nine-6-four op 09 jan 2017 20:42, in totaal 1 keer bewerkt.
09 jan 2017 20:25
Gewoon rijden met de kap open, gisteren nog een ritje van 100 km met het Targa dak in de koffer
09 jan 2017 20:36
ppp 356 schreef:Gewoon rijden met de kap open ...
That's the spirit
09 jan 2017 21:25
Bij langere tijd stilstaan altijd kap gesloten houden en ramen iets open.
Het zal je maar gebeuren dat je dak iets gaat werken( vervormen) omdat die niet op spanning staat
Neem dan voor het gemak maar aan dat die dan droog binnen staat
09 jan 2017 21:29
Zal het net zo zijn als bij een bootkap? Die krijg je er 's winters/als het koud is ook niet op.
Lekker het dak/kap van je P dichthouden in de winter.
09 jan 2017 21:42
Vorig jaar een nieuwe kap laten plaatsen en het advies meegekregen om beneden de 15 graden erg voorzichtig te zijn met sluiten en openen vooral voor het achterruitje schijnt kwetsbaar te zijn.
Gelukkig rij ik alleen maar bij 20 plus temperaturen
09 jan 2017 22:12
erwin964c4 schreef: vooral het achterruitje schijnt kwetsbaar te zijn.
Als je een plastic in plaats van glazen ruit hebt
Bij o.a. een 964 kan je de ruit los-ritsen .. en eerst naar beneden klappen, voordat je het dak helemaal open doet.
- Je moet het dak dus wel ontgrendelen voordat je het gedeelte met de ruit los kunt ritsen
- In je linker zonneklep (of althans aan de bestuurderskant) staat ook een waarschuwing het dak niet te openen beneden een bepaalde temperatuur
10 jan 2017 0:14
Glazen ruitje bij een 964 ? Dan heb je zo'n ieniemienie ruitje toch?
Ik vind dat niet mooi en volgens mij is het zicht naar achter met dichte kap een stuk beroerder dan met de orginele plastic ruit ,ruit van glas is immers veel kleiner
En dat losritsen is volgens mij vooral bedoeld om geen lelijke vouw in het plastic ruitje te krijgen?
10 jan 2017 1:18
Ik had vroeger in Nederland een Triumph Herald cabrio. Met een flinterdun kapje en plastic ruitje.
Ik reed de hele winter door. En als het niet regende of sneeuwde altijd met de kap neer!
Wel een hele dikke jas aan.
10 jan 2017 10:12
haha, herkenbaar.
Vroeger in mn Spitfire ALTIJD open, had zelfs de softtop niet gemonteerd, enkel het tonneau cover
Was mn enige auto, heel populair bij de chickies
(in de zomer)
10 jan 2017 10:41
erwin964c4 schreef:Glazen ruitje bij een 964 ?
En dat losritsen is volgens mij vooral bedoeld om geen lelijke vouw in het plastic ruitje te krijgen?
TS begint z'n verhaal n.a.v. zijn Boxster
Vroege Boxsters hadden een plastic ruitje, later kwam er een andere kap op, met glazen ruitje.
Inderdaad - die ene vouw, bij je 964, vergroot de kans op schade (scheuren/breken) van je plastic ruitje - daarom juist losritsen bij lage temperaturen.
10 jan 2017 11:34
Cazzo Super Veloce schreef:haha, herkenbaar.
Vroeger in mn Spitfire ALTIJD open, had zelfs de softtop niet gemonteerd, enkel het tonneau cover
Was mn enige auto, heel populair bij de chickies
(in de zomer)
Das war einmal...
10 jan 2017 12:02
Ik kijk ook zo min mogelijk in mijn spiegels.
Daar kan ik me wat bij voorstellen.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.