Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
27 feb 2017 13:17
Hoi!
Op het forum noch het net vind ik een duidelijk standpunt:
Ik rij de cayenne s 957 (dus de 4.8 V8).
Is er echt een verschil tussen 95 en 98 oct bij het tanken?
Welke is het beste voor de werking van de motor en welke het beste voor prestaties?
Ik hoor het graag!
Bedankt en grs!
27 feb 2017 16:09
V-power! En winterbanden
27 feb 2017 16:18
Joh, je vergeet de N-coderingen en het IMS-lager
27 feb 2017 17:29
98 blijft je motor het langst heel. Vermogen zal je bijna niet merken.
27 feb 2017 19:00
hahhaha blijft humor dit 3 keer per jaar
01 maart 2017 9:16
Gaan we weer........
01 maart 2017 9:22
steef schreef:98 blijft je motor het langst heel. Vermogen zal je bijna niet merken.
Ik tank uitsluitelijk fairtrade bezine, blijft mijn ziel het langst heel
01 maart 2017 10:44
in ieder geval afgelopen zaterdag op de rollenbank mogen ervaren dat Gulf Challenger (100RON) troep is (althans bij een Golf 6R en een Golf GTI 5 Edition 30)
01 maart 2017 11:35
Leg eens uit. Dan wordt het misschien toch nog een interessant topic.
01 maart 2017 12:11
RichardP schreef:Leg eens uit. Dan wordt het misschien toch nog een interessant topic.
De motoren in zowel de Golf 6R als de Edition 30 begonnen te pingelen in hoge toeren en kwamen niet aan de eerder behaalde resultaten uit vorige rollenbanksessies (met BP Ultimate 98RON).
Competition 102 daarentegen gaf een gemiddelde vermogenstoename van 7 pk.
01 maart 2017 12:48
Ik tank gewoon altijd 98 want het is beter. in 95 mag zoiezo altijd 5% bio ethanol zitten tegenwoordig. Dus er zit minder energie per eenheid in.
En als er op de pomp e10 bij staat kan je helemaal beter 98 tanken
01 maart 2017 17:54
Ik doe er 0w40 in. Advies van de specialist.
02 maart 2017 9:29
skeijmel schreef:Ik tank gewoon altijd 98 want het is beter. in 95 mag zoiezo altijd 5% bio ethanol zitten tegenwoordig. Dus er zit minder energie per eenheid in.
En als er op de pomp e10 bij staat kan je helemaal beter 98 tanken
Dus geen V-power?
02 maart 2017 14:47
v-power is geen 98 in nederland. in duitsland is het dan weer 100 octaan. Dus in nederland tank ik liever gewoon 98.
Maar als er niks in de buurt is en je moet toch tanken maakt het niks uit voor een keertje er wat anders in te gooien.
In duitsland heb je ook aral/bp 102 octaan. en in nederland is bp ultimate wel gewoon 98.
Als er 98 is bij een pomp station gooi ik dat er gewoon in.
maar als er geen bio ethanol bij zit is dat beter voor je slangen en rubbers.
Bij oudere autos is dit nog kritieker. en mag het er soms helemaal niet in.
die moeten dan dus 98 tanken,
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.