Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
23 maart 2017 12:08
goed idee
23 maart 2017 12:15
Wat een graaier
23 maart 2017 13:23
Een plof-investering.
23 maart 2017 14:16
Die mij maar rente. Porsche heb ik al
Toen ik 10jaar geleden met mijn eigen zaak begon kreeg ik 4% rente. Nu: 0,01%.
Zal wel aan mij liggen
23 maart 2017 15:10
Dan weet ik (ws) waar jij bankiert.
23 maart 2017 15:44
Jammer dat Peter geen peperdure Porsche hebt gekocht
23 maart 2017 16:05
Zelfs mét een hogere rente dan 0% loont het al een aantal jaren om van een klassieke Porsche te genieten
Of een 996 een goede keuze is in deze, betwijfel ik.
Kosten van verzekering en houderschapsbelasting per jaar zijn niet evenredig met de "groei" van de marktwaarde van een 996, denk ik
Ik vraag me ook af of de staat nog belasting blijft heffen over spaargeld als banken hiervoor geld in rekening gaan brengen ....
Bank-sparen kost al jaren geld
23 maart 2017 16:35
Ik had persoonlijk ook deze 996 uit het krantenartikel niet genomen. Maar ja er stond dat hij werkt in de autobranche en zich er goed in heeft verdiept. En als het in de krant staat zal het wel waar zijn
Aan de andere kant verwelkomen wij iedere porsche rijder met open armen.
23 maart 2017 18:01
Olaf schreef:Ik vraag me ook af of de staat nog belasting blijft heffen over spaargeld als banken hiervoor geld in rekening gaan brengen ....
Nu doe je net of dat iets met elkaar te maken heeft. Alsof de staat naar de wereld kijkt?
23 maart 2017 18:26
Als iemand van zijn geld af moet....k heb hier nog wel een paar items in mijn winkel hangen die het beter doen dan zo'n 996 als het om rendement gaat.
23 maart 2017 18:50
En wat betreft de 996 GT3 en de 996 turbo ?
Die zijn toch redelijk waardevast?
23 maart 2017 19:26
Waardevast is iets anders dan rendement. En de 996 GT3 is weer iets in waarde afgenomen.
23 maart 2017 19:30
En zelfs de 964 is over zijn hype heen...
24 maart 2017 1:39
Driver4S schreef:Ik had persoonlijk ook deze 996 uit het krantenartikel niet genomen. Maar ja er stond dat hij werkt in de autobranche en zich er goed in heeft verdiept. En als het in de krant staat zal het wel waar zijn
Aan de andere kant verwelkomen wij iedere porsche rijder met open armen.
dit dus... een 996 staat toch juist bekend om het feit dat deze, om welbekende redenen, niet super geliefd en daardoor minder waardevasts is?
24 maart 2017 1:51
De clue van het verhaal is dat men denkt dat de 996 herontdekt geliefd zal worden en in waarde stijgt. Klopt deels wel. De bodem is wel bereikt. En de handgeschakelde 996 met de juiste opties is toch al een beetje gestegen heb ik de indruk. Maar om te stellen dat het een goede investering is als je er ook nog af en toe ns mee gaat rijden. Wegenbelasting, brandstof, verzekering, kleine beurt en nog wat dingetjes. Ik zie zo al dat er nog zomerbanden op moeten. Zit je na het eerste jaar al met een kost van tegen de 5-10% zeg maar.
24 maart 2017 8:15
Ik had het idee dat het verhaal met een knipoog gelezen moest worden. Een 996 met 187.000 op de klok zal naar mijn mening best in waarde kunnen stijgen maar of het opweegt tegen de ''running costs'' zoals Olaf ook al aangeeft zal voorlopig een uitdaging zijn denk ik. Lekker glazen bol kijken natuurlijk.
Ik heb meer het idee dat de meneer in kwestie denk: dikke vinger voor de bank! Ik ga wel van mn geld genieten ipv geld uit te geven om het op de bank te laten staan. Ook al is de rente (bij de meeste banken) nog net boven de 0%, betalen voor je spaargeld doen we al lang. De bankkosten zijn namelijk ook behoorlijk gestegen de afgelopen jaren, banken doen dit volgens mij ter compensatie van dat kleine beetje rente zodat die niet naar 0% hoeft en men het idee houdt dat spaargeld nog iets op brengt.
Maar goed ik heb het niet zo op banken
24 maart 2017 8:25
In 2013 verkocht ik mijn Lotus Elise uit 2004 met 35.000 op de klok. Ding was niet van nieuw te onderscheiden.
Meteen erna mijn 993 C2 coupe gekocht. Net iets over de twee ton op de klok. Riep toen tegen vrienden en familie liever een leuke 911 dan vermogensbelasting betalen. Nooit gedacht dat ze sindsdien verdubbeld zijn in prijs. Althans, ik betaalde de helft van waar ze nu voer te koop staan.
Ik durf alleen niet alle vaste en variabele kosten onder elkaar te zetten.
Neemt niet weg dat ik altijd mijn "investering" bij verkoop terug zie. Dat kan je niet zeggen wanneer je na 4 jaar een 991 verkoopt.
24 maart 2017 9:44
ligt eraan
als het een 991 R is wel
solly ik kon het niet laten
.
24 maart 2017 10:07
Als ik dit lees heb ik zoveel zin om dit weekend mijn rollende spaargeld uit de garage te halen en - onder het genot van een gorgelende en snerpende sportuitlaat - over 's lands heren wegen te kruisen
Het wordt mooi weer
24 maart 2017 12:09
Een 996 is nu een koopje o.a. vanwege de technische problemen. Echter daar weten we inmiddels heel veel over. Bij Resto kan je voor 1650 euro alles waar je je zorgen over zou kunnen maken laten aanpassen. Dus daar hoef je het niet voor te laten.
Daarnaast is de styling een kwestie van smaak, maar die wordt ook beïnvloed door mode. Inmiddels luisteren we weer naar jaren 90 muziek, de '00s komen ook terug.
Verder wordt de waarde vooral bepaald door schaarsheid. Met de trends van downsizing, elektrisch, automatisch of zelfs autonoom rijden, wordt een handgeschakelde, natuurlijk ademende, relatief lichte (1295kg in mijn geval) auto steeds minder gemaakt. Net zoals met de luchtkoelers kan die techniek niet met de toekomst meegroeien. De toekomst is turbo of elektrisch en automaat of autonoom. Goed voor de planeet, maar niet leuk voor de liefhebber. Daarmee maakt zelfs een basis C2 kans om in waarde te stijgen.
Echter die auto van 20k kost je 100 euro per maand aan verzekering + mrb, zeker zoiets aan brandstof en onderhoud is ook makkelijk 1000+ per jaar. 3k+ of ruim 15% dus en dat rendement ga je waarschijnlijk niet halen. Desondanks denk ik dat een 996 een hele gunstige fun per euro factor heeft. Meer dan je bankrekening iig. Maar minder dan een 991R idd...
24 maart 2017 13:25
Er bestaan ook nog, hoewel schaars, mensen die een 911 voor de fun rijden, en niet alleen voor investering. We maakten ons daar 8 jaar geleden ook niet druk over, vandaag de dag ineens wel. Zowel spaargeld als een 911 kan je niet in je graf meenemen...
Voor de ondernemers is imho een 996 ouder dan 15 jaar echt veeeeeeel leuker dan een Tesla. Tenminste.....als je van autorijden houdt.
24 maart 2017 13:26
lvdo schreef:Een 996 is nu een koopje o.a. vanwege de technische problemen. Echter daar weten we inmiddels heel veel over. Bij Resto kan je voor 1650 euro alles waar je je zorgen over zou kunnen maken laten aanpassen. Dus daar hoef je het niet voor te laten.
Uitgaande van dat je er op tijd bij bent...
24 maart 2017 13:45
Ja, en dan specifiek een auto in goede comsetische staat. Maar met wat mankementen die een handige sleutelaar zelf makkelijk op kan lossen (bv. lekkende keerring) Maar wel een uitstekende onderhandelingspositie bieden om de aankoopprijs te drukken.
24 maart 2017 19:26
Uitgaande van dat je er op tijd bij bent...
Uiteraard, maar daar doe je een AKK voor
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.