Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Wat doet Radar detector boete tegenwoordig ?

21 jul 2017 10:59

Iemand bekend met actuele boetes v bv een Stinger Ventura ? Wordt er nog op gecontroleerd ?

Re: Wat doet Radar detector boete tegenwoordig ?

21 jul 2017 12:31

Gelet op het feit dat de "vaste" verkeerspolitie in het kader van de reorganisatie (lees bezuinigingsoperatie die volledig mislukt is) vakkundig de nek is omgedraaid denk ik dat er nog maar weinig gecontroleerd wordt op radardetectors. Hooguit nog een keer een arme verdwaalde videosurveillance in de regio die zo'n radardetector-detector misschien aan boord heeft. Ach wat heeft het ook voor zin om er op te controleren. Flitsmeister/Tomtom helpen je door het woud van flitspalen en mobiele controles toch?
Voor de boete kijk op http://www.boetes.nl/boetesoverzicht/ve ... zig-hebben

€430 :oops:

21 jul 2017 14:08

Ik denk ook dat de Apps je aardig goed beschermen.

21 jul 2017 14:16

Sinds flitsmeister overweeg ik eigenlijk geen stinger mee. Kans op ontdekking lijkt me zoals hierboven beschreven ondertussen echt 0,0

21 jul 2017 16:46

En FM doet ook de lasercontroles.

21 jul 2017 17:48

Hier ruim 60.000 Km's zakelijk per jaar en Flitsmeister (Pro= € 5,-- per jaar) in gebruik....., al 1 1/2 jaar geen boete meer gehad, afkloppen :wink:

Op dezelfde 1 1/2 jaar privé ook geen boetes meer gehad met de 964 op een na toen had ik FM vergeten aan te zetten en hobbelde ik met 60 op de teller langs een mij bekende flitspaal :bang: :bang:

21 jul 2017 22:48

Dombo!!!! :D

22 jul 2017 21:30

Wordt niet op gecontroleerd maat boete kost €250.
Gewoon schakelaar tussen plaatsen waardoor je de stroom kunt onderbreken.
Ik heb er nog 2 liggen voor de liefhebber.

22 jul 2017 21:39

Maar hoe werkt dat flitzmeister dan? Moet ik dan Mn telefoon continu aan hebben staan in de auto? Dat wordt anders lastig.

22 jul 2017 21:46

Het je normaal gesproken je telefoon dan uit staan? :wink:

23 jul 2017 8:37

Kan je hem net zo goed thuislaten. :wink: FM draait gewoon door als je telefoon 'uit' (standby) staat en geeft melding met de toon en volume die je zelf hebt ingesteld. Handig

23 jul 2017 10:24

Ik gebruik Flitsmeister ook als navigatie. Je krijgt dan alleen geen gesproken aanwijzingen, maar die stonden toch meestal uit als ik Google Maps oid gebruikte.
Met de pro versie geen ervaring. Wel nieuwsgierig naar. Wat is het verschil?

23 jul 2017 11:16

ken het verschil niet met flitsmeister en de pro versie maar weet wel het verschil tussen flitsmeister met een stinger.
De stinger waarschuwt alleen als er iets aan staat en niet dat er iets staat.
Scheelt veel remwerk.

23 jul 2017 11:20

Pro versie is alleen geen reclame.

Qua functionaliteit maakt het dus niks uit.

23 jul 2017 12:15

OOk FM pro hier en erg tevreden... Stinger is echter wel beter, bij FM moet toch iemand als eerste een controle melden... Als je dus zelf de eerste FM gebruiker bij een controle bent, doet FM dus niets ;-)

23 jul 2017 12:39

Wat je zegt klopt alleen voor mobiele flitsers en zelfs daarvan zijn er een groot aantal die op voorhand bekend worden gemaakt en waarvoor je niet (als eerste) een melding hoeft te doen.

23 jul 2017 13:52

De 1ste versies van FM slurpte je batterij leeg en gebruikte veel data, hoe zit dat momenteel?

23 jul 2017 14:27

Batterij stuk minder snel dan vroeger en data geen idee (maar who cares anyway). Enige probleem dat ik heb is dat ik het volume steeds opnieuw op maximaal moet zetten omdat hij uit zichzelf zachter gaat.

23 jul 2017 14:42

Ok Maarten dan ga ik hem weer eens installeren.
Had afgelopen periode weer van die flutboetes van 5 km te hard enz. :oops:

23 jul 2017 15:42

Maarten schreef:Batterij stuk minder snel dan vroeger en data geen idee (maar who cares anyway). Enige probleem dat ik heb is dat ik het volume steeds opnieuw op maximaal moet zetten omdat hij uit zichzelf zachter gaat.

Bij de instellingen kun je aangeven dat hij met max volume moet opstarten.

23 jul 2017 16:07

rens914 schreef:Gewoon schakelaar tussen plaatsen waardoor je de stroom kunt onderbreken.

Als ze je in NL gemeten hebben op aanwezigheid van zo'n ding, gaan ze écht ff zoeken, nadat je staande bent gehouden.

Of zo'n detector nu werkt of niet :arrow: het bezit is in NL strafbaar, zelfs al ligt'ie thuis in de keukenla :popcorn:

23 jul 2017 17:18

Bij de instellingen kun je aangeven dat hij met max volume moet opstarten.

Super. Dat wist ik niet. Meteen gedaan

23 jul 2017 18:55

Persoonlijk vind ik het makkelijkst, wanneer FM opstart wanneer de smartphone contact maakt met de bluetooth autoradio. Contact uit, de App ook uit.

23 jul 2017 20:10

Is dat ook een instelling van de gratis versie?

23 jul 2017 20:26

Functioneel is er geen verschil tussen de gratis en de pro versie.
Plaats een reactie