Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
06 okt 2017 23:24
Na een lange tijd rust wat mijn Porsche zoektocht aangaat ga ik morgen naar een 996 turbo kijken. Handgeschakeld, 2001 ,rond 120000km volledig Porsche dealer onderhouden. Jaarlijks beurt gehad bij de dealer. Origineel Nederlandse auto heb me dit jaar nog niet echt met de 996TT bezig gehouden maar wel het idee dat de druk van vorig jaar er een beetje af is. Hoe is het met de waarde van een Turbo op dit moment? er vanuit gaan dat de auto in zeer goede staat is. Auto heeft een schadevrij verleden volgens eigenaar. Alvast bedankt voor commentaar
06 okt 2017 23:59
Een 996 Turbo, er van uitgaande dat het een versie zonder X50 optie is, doet in goede staat toch al gauw Eur 50.000 - 60.000.
Loop inderdaad goed de historie na. Alleen een jaarbeurt ieder jaar gaat een Turbo het niet mee redden en kan je mogelijk voor wat dure achterstallige zaken stellen. Maar als alles zoals je schrijft gedocumenteerd is dan moet je dat snel genoeg zien.
Motorisch een oersterke auto en met 120k km net ingereden zullen we maar zeggen. Succes met de bezichtiging.
(en mocht het niks worden dan heb ik er ook nog een staan voor je
)
07 okt 2017 13:37
Kijk even na of ze het koelvloeistofreservoir vervangen hebben worden zwak door oudheid, tevens of al de koelleidingen bij het motorblok zijn vervangen. Hiervoor moet de motor eruit. Want ook dat wordt oud en gaat lekken.
Verder kijken hoe direct hij stuurt. Meestal zijn de toplagers en rubbers van de veren niet meer in geweldige staat bij die kilometrage en jaartal.
Dus dit zou dan wel gedocumenteerd zijn. En dit is iets wat eigenlijk altijd wel aan de orde is tussen de 10 en 20 jaar bij de turbo's.
07 okt 2017 19:18
Klopt idd TurboJ. Heb ik ook allemaal gehad afgelopen jaren. Nieuw reservoir, alle slangen. Daarbij ook de T-koppeling rechtsvoor niet vergeten. De lijmlaag in het T-stuk wordt oud.
En idd rubbers en lagers van de voorpoot ophanging.
Ander aandachtspunt is het hydraulisch systeem. De koppeling moet ook bij motor uit soepel blijven. Zo niet dan is de accumulator niet goed meer. Ook de spoiler moet soepel in en uit bewegen en de hydraulische bediening niet lekken.
Kijk ook of het display van de airco geen 'zwarte' vlekken bevat.
Moeilijker te controleren zijn lekkages in het luchtkanaal achter de turbos. Maar een indicatie kan zijn als hij niet aan de 0.6-0.7 bar komt bij belasting. (Een X50 moet 0.8-0.9 bar turbodruk aangeven. Kun je controleren via de boardcomputer in het toerentellerdisplay)
20 okt 2017 21:42
Maurice en Turboj bedankt voor de info.
de Turbo vorige week bekeken, was een mooie dealeronderhouden auto. Heb met een voorwaarde van een AKK en een proefrit een bod uitgebracht op de auto. We kwamen er met de prijs niet uit (5K verschil in eerste instantie) en ben naar huis gereden, had zoiets van over een paar dagen gaan we er tussenin zitten en komt alles goed. Niet dus,de verkoper belde me een uur of 2 na de bezichtiging om te melden dat er nog een andere koper zich had gemeld die dezelfde middag wil komen kijken, maw, ik moest nu zeggen wat ik wilde. pffff, dat ging me wel erg snel zo. einde van het liedje heeft hij de auto diezelfde middag nog verkocht. Ik baal er nu nog van, had niet verwacht dat het zo snel zou gaan.
Wat nu, sinds vandaag contact met een eigenaar van een 996 TT met 80000km, handbak met een Sportshift bak, iemand enig idee wat het verschil is met een normale handbak?
Alvast bedankt voor de info
20 okt 2017 22:00
Kortere (sportievere) schakelwegen.
20 okt 2017 22:03
MarkS, Dit is dus niet standaard op de TT maar een optie?
20 okt 2017 22:17
Klopt. Zou even nagaan of het een originele Porsche optie betreft of aftermarket.
Denk het eerste, Porsche noemde het ook sport shift.
22 okt 2017 20:35
Mocht je nog opzoek zijn, ik heb evt. nog een 996 turbo te koop met 124000 km op de teller. Ik ben de 2 eigenaar, auto heeft na mijn aankoop 2 jaar geleden groot onderhoud gehad (koppeling, remmen rondom, olie, hydroliek systeem achterspoiler etc) Afgelopen jaar ook weer gewoon de beurt gehad. Kleur Seal Grau, interieur Neprhite green.
22 okt 2017 22:20
@porschenot bedankt voor het plaatsen van de foto's van mijn vorige 996 4s, maar dat is dus niet de auto die evt. te koop is.
Het betreft onderstaande auto, meerdere foto's uiteraard beschikbaar evenals volledige onderhoudshistorie.
23 okt 2017 0:18
The-P, Bedankt voor je aanbod, wij hebben via pm afgelopen zomer al eens contact gehad, je auto staat er in de mooiste kleur op een 996 bij vindt ik, het is enkel het interieur wat me weerhoud je auto te komen bekijken. Al zou ik het misschien toch eens moeten doen.
23 okt 2017 7:47
Het kijken kost niets, en het bakje koffie wat erbij klaarstaat ook niet
23 okt 2017 9:26
had het kunnen weten de kleur stond erbij
kleur heeft wel voordelen
viewtopic.php?f=1&t=43809
23 okt 2017 17:15
ik dacht dat hij niet meer te koop was.
23 okt 2017 20:21
misschien toch nog even aangekeken,maar er achteraf toch te weinig gebruik van gemaakt
viewtopic.php?f=10&t=48355
24 okt 2017 14:49
De auto heb ik inderdaad na de advertentieperiode van marktplaats en autoscout weer uit de verkoop gehaald met de gedachte dat ik de auto niet maanden lang te koop wil zetten. En er zelf inrijden in de zomer als de tijd het een keer toe laat is geen straf.
De auto zelf rijd prima, is in mijn ogen in prima staat en zal niet hard in waarde zakken dus hoeft niet per se weg. Meer dat ik iets anders wel weer een keer leuk vind.
Dus actief staat de auto niet meer te koop, maar mocht er een geïnteresseerde zijn dan is die altijd welkom.
25 okt 2017 9:50
Alhoewel in een andere prijsklasse, ik heb mijn Turbo S ook nog steeds te koop staan.
Unieke "one off build" Porsche 996 Turbo S (handgeschakeld)Ook voor andere vragen kun je altijd contact met me opnemen Pascal
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.