Ik heb beide Spyder's gehad
Eerst de 987 (tweedehands) wel met PDK, kuipjes, sport chrono en sport uitlaat alsook keramische remmen, doch geen airco en geen GPS
Dan de 981 nieuw naar wens bestelt, inclusief PTS en alle opties welke ik miste op de 987 (airco, verwarmde zetels en opbergruimte)
De 981 heb ik ondertussen reeds verkocht, de 987 staat hier nog lekker in de garage
De 981 Spyder is mijn inzien een gewone Boxster met een (te) dikke motor, quasi onmogelijk te benutten op Belgische (ik veronderstel ook Nederlandse) wegen.
Bijkomend is er in de 981 teveel turbulentie, veel meer dan de 987
Ik vind de 987 veel puurder, verschil met de gewone Boxster is ook veel groter dan bij de 981
Veel meer gewicht besparende maatregelen + ander hoek voorruit enz. Wat maakt dat de 325pk ruim voldoende zijn.
Impact op de restwaarde voorspellen zonder kristallen bol is moeilijk
Maar de 987 Spyder is wel omhoog gegaan bij de lancering van de 981 Spyder.
Geen idee of de 718 Spyder hetzelfde effect zal creëren. Voor de 981 betwijfel ik dit zeer (staat al hoog), de 987 Spyder zal waarschijnlijk stabiel blijven.
Op lange termijn zou ik zeggen dat de 987 Spyder qua waarde behoud het beter zal doen dan de 981 Spyder
Gezien het beperkte aantal geproduceerde wagen, de doorgedreven aanpassingen tov standaard boxster en het feit dat hij 'den eerste' was, zijn allemaal troeven.
Dat ie daarenboven nog een van de leukst rijdende Porsche is, ook vandaag nog superior value 4 money qua rijplezier, kan ook geen kwaad.
Is