Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Koper in buitenland

21 nov 2017 12:21

Ik heb een koper misschien in Duitsland voor mijn auto. MOET die persoon aanwezig zijn bij de RDW als ik de auto uitschrijf of kan dat ook zonder hem?

Hij wil hem op laten halen door een chauffeur.

Ik lees er een beetje verschillende dingen over online, misschien weet iemand hier het.

Thanks.

Re: Koper in buitenland

21 nov 2017 12:30

Ik weet niet beter dan dat hij de auto ter plekke op zijn naam moet zetten. Kan bij GWK. Platen worden ingenomen dus hij moet zelf regelen dat hij met de auto thuis komt.

21 nov 2017 12:35

Je kunt bij een GWK (en neem aan ook de RDW) de auto uit laten schrijven in Nederland. Kentekenplaten lever je in en je krijgt de originele papieren incl. exportdocumenten mee (niet op naam van de nieuwe eigenaar). Dit moet voor de koper voldoende zijn om de auto mee in te schrijven. Eerder 2 keer op die manier een auto naar de UK verkocht.

21 nov 2017 12:54

Daar zijn ze weer! de verschillende berichten. Ik ga even bellen met de RDW. Heb ik al gedaan vanochtend en ze zeiden dat het niet kon. Maar volgens mij wist die persoon niet helemaal waar het over ging en kan het wel.

21 nov 2017 12:56

Eduard, had jouw broer die foto's nog doorgestuurd van het uitlaatspruitstuk?

21 nov 2017 13:03

Geen idee waar je het over hebt Dennis

21 nov 2017 13:27

Je kan gewoon op eigen naam bij de GWK exporteren.

Maar voor wat ik begreep blijf je wel aansprakelijke voor wat er met die auto gebeurd.
Leg dus goed vast (contract, copy legitimatie en bankafschrift v/d betaling) aan wie je de auto verkocht hebt, zodat je aan kunt tonen dat jij de wagen niet meer in bezit hebt :idea:

21 nov 2017 13:42

Dank Olaf en anderen, de vervoerder, een Nederlander, zegt ook dat het geen probleem is.

Ik maak een vrij uitgebreid contract met de verkoper dus de rest komt wel goed.

21 nov 2017 14:08

@ eduard: Bij elk RDW station kun je je auto afmelden. Beide kentekenplaten meenemen, je complete kentekenbewijzen meenemen, je identiteitsbewijs
en bankpas om de kosten te betalen. Nog geen 2 tientjes.
Je krijgt dan Exportpapieren mee en een deel van je kentekenbewijs. Die je kunt overhandigen aan de chauffeur en de koper
kan met die papieren een Duits kenteken aanvragen. Als er nog APK op de auto zit wordt dit ook overgenomen..
Ik spreek uit ervaring....... :wink:
Succes.

Ter aanvulling: in sommige plaatsen waar veel autobedrijven zitten kun je bij die
die een schild op de gevel hebben met "Export RDW" het op dezelfde manier regelen.
Laatst bijgewerkt door sportscarfreak op 21 nov 2017 14:14, in totaal 1 keer bewerkt.

21 nov 2017 14:13

Zelf ook wel eens een auto afgemeld. Simpel en kost weinig tijd. Hoeft niemand bij aanwezig te zijn. Je kan dan ook nog een kenteken krijgen om de auto naar bv Duitsland te rijden (wat ik heb gedaan).

Belangrijk is wel dat je mogelijk recht hebt op bpm teruggaaf. Dat krijg je pas nadat de auto elders is geregistreerd. Vraag de koper om daar bewijs van op te sturen.
Plaats een reactie