30 nov 2017 14:03
30 nov 2017 15:34
30 nov 2017 16:02
djw schreef:Goedendag,
Al jaren ben ik bezig om de stap te zetten naar een 996, maar er kwamen steeds zaken op mijn pad die prio kregen (leuke dingen hoor) maar het moet er komende zomer nu echt een keer van komen.
Gek genoeg (ook leuk om het 996 discussiestuk door te lezen door de enthousiasten én de non-fans) trekt mij de 996 het meest. De slanke C2 of C4 minder, de "oude" neus ook, maar de Turbo of 4S.
Nu de volgende vraag: de turbo het meest door mij gewilde model, maar ik kan maar niet goed zicht krijgen op de fase na de roze wolk. Dwz de kosten om het rijdbaar te houden, onderhoud en eventueel vervangen van slijtageonderdelen. Aantal km zal niet meer bedragen dan 5dzk/j en het circuit zal de auto nooit zien. Sleutelen doe ik niet zelf.
Hoe ver uit één loopt dit tussen de 4S en de Turbo? Er zijn hier vast wel personen die hier een beeld bij hebben. Of een link naar een site?
30 nov 2017 16:05
30 nov 2017 16:20
30 nov 2017 16:29
Kheldar schreef:
En ga niet voor een Tiptronic!!! De 996 turbo met automaat is meer dan een halve seconde trager dan de handbak versie, 0-100 ligt in de buurt van een 996 C2. Komt door extra gewicht van de automaat en 4wd (+100kg) en daarbovenop de verliezen in de koppelomvormer, veel van dat extra gewicht moet ook rondgedraaid wordenen. :
30 nov 2017 16:40
30 nov 2017 17:07
30 nov 2017 17:19
30 nov 2017 17:47
Taxi Hans schreef:een tiptronic is geen probleem, het schakelt heerlijk en is een versnellingsbak die men kan "opvoeden" die 0.5 seconden is merkbaar bij een gelijke rijder die alles optimaal doet en ook kan die heb ik hier nog niet ontmoet jij zal die 0.5 seconde waarschijnlijk niet missen, een handbak is als je op een andere manier gaat rijden (heel sportief) een goede investering want die kosten vaak iets meer dus ook bij verkoop. mijn auto (996 Turbo) hebben wij voorzien van AMG flippers wat vele malen fijner schakelt als de "tuimelaars" op het stuur. hiermee ben ik meerdere seconden sneller dan de handbak op een lastig parcour (bergen, haarspeldbochten etc.) 996 over het algemeen hebben een schokbreker probleem bij ongeveer 100.000 km. ze zijn van het merk Bilstein en van het goedkopere soort, Porsche had geen geld meer bij de ontwikkeling van de 996 (liep een beetje uit de klauwen zeg maar ), die van mij zijn net vervangen door Bilstein B6 op aanraden van Johan vd Gugten. verder is het een hele fijne reisauto voor rustig als ook op tempo rijden. de kosten van onderhoud zijn vergelijkbaar met al zijn soortgenoten. (het blijft wel een Porsche) op den duur zal er eens een turbo kapot kunnen gaan maar ja, elk andere Porsche heeft ook wel zijn mankementen die horen bij leeftijd en gebruik. het bekende "Metzger blok" is normaal gesproken onverwoestbaar. ik heb boven mijn eigen verwachtingen een wel hele fijne en rappe auto die ik voorlopig niet kwijt wil.
30 nov 2017 18:26
30 nov 2017 18:27
30 nov 2017 18:28
30 nov 2017 18:31
30 nov 2017 18:36
30 nov 2017 18:39
30 nov 2017 18:41
30 nov 2017 18:49
30 nov 2017 19:30
30 nov 2017 19:35
911RPM schreef:Top Gear heeft ooit een leuk vergelijk gemaakt tussen de turbo, 4S en Carrera 4.
Gaat niet over onderhoud en repairs. De conclusie is erg leuk
Filmpje van Top Gear
https://www.youtube.com/watch?v=OJemsVMhEhs
30 nov 2017 19:44
30 nov 2017 22:41
30 nov 2017 23:31
01 dec 2017 11:00
TurboJ schreef:in mijn ervaring ligt het onderhoudt en reparaties van een Turbo al snel op het dubbele van een non turbo model. dus bij normaal onderhoudt ga je bij een 10+ jaar oude Porsche uit van €1000,- tot €2000,- dit is inclusief af en toe eens meegenomen een rubber en slang etc hier en daar. een Turbo zul je jaarlijks toch meer na de €3000,- tot €4000,- gaan met dit inclusief. En altijd een reserve aanhouden van bij een non turbo €5000,- voor reparaties en bij de Turbo een reserve aanhouden van €10000,-
En oerdegelijk verwijst na de motor het draaiende gedeelte. Vandaar dat je geen €20000,- reserve hoeft weg te zetten bij de turbo. Maar bij 10 jaar oude auto's gaat er nu eenmaal wel wat kapot door de tijd en dat zal gerepareerd moeten worden. Zou het niet aan laten komen op geluk van er gebeurd toch niks.
01 dec 2017 14:14
vaudi schreef:De turbo blokken zijn ongetwijfeld sterker dan de 3.4 en 3.6 uit de 996/997 serie.
Maar dat moet ook, want de opgewekte vermogens is ook minimaal 50% meer.
Hogere thermische belastingen, veel hogere interne cilinderdrukken en veel meer onderdelen die onderhoud nodig hebben.
Afgezien van het hogere onderhoud:
Als je er niet teveel km's op zou rijden dan zal het met de afschrijving wel mee vallen. Echter op een basis 996 van 20K zul je waarschijnlijk niet meer dan 10 k afschrijven.Dat zal bij een Turbo van 60K op termijn zo maar 30K kunnen worden.