Ik rij al jaren een 993, met handbak. Heerlijke auto. Zit nu toch heel serieus te kijken om een stap te maken en ben op zoek naar een 991 met handbak. Ik ben een van die (weinigen?) gekken die gewoon liever handbak heeft. Ik heb nog er nog niet in gereden maar ga ervan uit dat het top rijdt.
Probleem: ik zie in NL op internet eigenlijk nauwelijks of geen aanbod. iemand goeie tips? Criteria lig: gangbare kleur, niet al teveel kms. Qua prijsstelling moet ik volgens mij rekenen op ca 75K ? Zal er waarschijnlijk op neerkomen een auto uit Duitsland te halen. Daar is wel het nodige aanbod. Maar zou natuurlijk liever de 993 in kunnen ruilen, wat dan lastig wordt....
Of misschien toch eerst de stap maken naar een goeie 997 en die ca. 30K verschil gewoon in de zak houden....
In NL is gewoon geen nieuwe Porsche met handbak te vinden omdat ze fors duurder zijn dan PDK. In DLD zijn ze volop te vinden, dus ik zou daar beginnen.
Afgaande dat je nog specifiek een handbak wil zou ik toch voor een 997.2 gaan dan. Die 30k in je zak houden of investeren wat kleinere upgrades als die zich aandienen (onderstel, etc)
Waarom een 997, is de laatste met hydraulische besturing. Vergeleken met de 993 is een 997 al een hele grote stap.
Maar goed een 991 zal qua rijden natuurlijk ook niet tegen vallen. Sowieso eerst allemaal eens testrijden. Heb zo ook 996 en 997 gereden en beslist om voor een 996 te gaan en 25k in mijn zak te houden. Waarvan ik dan wat gebruikt heb om de auto nog leuker te laten sturen.
Maar ik zou die 993 gewoon houden. Zoveel mooier dan de latere modellen.
Ik heb een paar jaar geleden gereden in een 997S met short shift, en later nog eens in een 991 Targa. Die laatste (wel PDK overigens) viel me tegen. Veel te klinisch, te weinig Porsche gevoel. De 997 was natuurlijk ook een grote stap vergeleken met m'n 993, maar gaf veel meer rijgevoel. Als ik voor de keuze zou staan, ging ik voor de 997. Had ik ooit bitcoins gekocht, dan nam ik er een 991 GT3 Touring bij
Ik kijk ook de laatse tijd met een schuin oog naar iets nieuws, dus houd de markt redelijk in de gaten en er zijn natuurlijk hier en daar wat te vinden met handbak.
Grappig genoeg zijn er veel Cabrio's met handbak als optie genomen.
Klopt. Dat was mijn indruk ook al. Die zwarte heb ik bekeken. Is een mooie auto (alleen geen schuifdak, geen sportuitlaat, geen sportchrono - een paar dingen die ik wel leuk zou vinden). Vraag me af waarom hij al zo lang te koop staat. Prijs lijkt me niet onredelijk. Die grijze is net ff iets boven mn budget )
Een 991 te klinisch daar zeg je wat; ik wil eigenlijk iets ' nieuwer' rijden (qua gevoel) dan de 993. Dan zou een 991 TE nieuw kunnen voelen. De 997 heb ik al wel gereden en is idd al een hele stap tov 993. Natuurlijk ben ik ook bang dat ik spijt na een paar maanden ga krijgen en het 993 gevoel weer ga missen ;-[
Zitten er geen 991-handbakrijders op het forum die weer een stap terug (of vooruit - net hoe je het ziet) willen doen naar een 993? Dan heb ik een hele mooie in de aanbieding (zilver, zwartleer, 176K kms, handbak )
Als ik zo tussen de regels doorlees, ben je eigenlijk nog wel tevreden met je 993. Waarom dan wegdoen? Ik zou eerst maar eens een hele grote uitgebreide proefrit maken in zo'n nieuwer type. Succes!
Er is natuurlijk veel aanbod van goeie 997ens met handbak in NL. Keuze genoeg. En de afschrijving daarop zal marginaal zijn vergeleken met afschrijving op een 991 van 75K van een jaar of 4 oud. Maakt het er allemaal niet makkelijker op...
Wat is de inschatting hoe snel een goeie 991 in NL voor rond de 60K zal kosten? gaat nog wel even duren volgens mij.....(en dan nog blijft het aanbod met handbakken beperkt denk ik omdat er hier gewoon minder geleverd zijn)..
Kheldar schreef:.....Afgaande dat je nog specifiek een handbak wil zou ik toch voor een 997.2 gaan dan. Die 30k in je zak houden of investeren wat kleinere upgrades als die zich aandienen (onderstel, etc)
Waarom een 997, is de laatste met hydraulische besturing. Vergeleken met de 993 is een 997 al een hele grote stap.....
Helemaal mee eens, 997.2 kopen. Hydraulische besturing, geen nep geluid via allerlei foefjes, laatste echte 911! Zoek er een met sport+ en sportuitlaat en je hebt nog geld over om je vrouw mee uit eten te nemen.
Als je met nepgeluid de symposer bedoeld, die staat alleen aan in de sport en sport plus mode. Met de sportuitlaat aan hoor je dat dan sowieso niet meer Daarnaast zijn er heel eenvoudige mods om de symposer te dempen.
Alleen het geplof en gereutel van de sportuitlaat bij gas los of terugschakelen kan wat overdreven overkomen Maar dat vinden anderen dan weer een van de attracties van de auto.
Zoals hierboven al gezegd: ermee gaan rijden en je weet het.