Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

997 mk2 import of niet?

20 dec 2017 21:31

In mijn zoektocht naar een 997 mk2 cabrio met PDK en max. 80k km (tips en PB's zijn welkom! :mrgreen: ) blijkt de spoeling dun. Wat me vooral opvalt is dat auto's met lage km standen allemaal import zijn. Dit geeft mij geen goed gevoel betreffende onderhouds historie en schade verleden.
Is dit terecht of overdrijf ik?
Akk kan ernstige schade in het verleden wellicht boven water brengen, maar onderhouds historie niet.

Graag jullie mening/advies/ervaring?

Bij voorbaat dank. :thumleft:

Re: 997 mk2 import of niet?

20 dec 2017 21:55

Hoezo? Als je een auto vindt met een aansluitende onderhoudshistorie, dan is dat toch voldoende bewijs? Ik weet niet waarom je in het buitenland meer auto's tegenkomt met lagere km-standen, mogelijk is het omdat zij deze auto's meer als hobbyauto gebruiken? Of is het omdat het aanbod daar sowieso groter is?

Zelf heb ik geen enkel probleem met import uit het bijv. Duitsland. Als het het goed begrepen heb ik het daar verboden om km-standen terug te draaien. In Duitsland is men ook verplicht het schadeverleden te vermelden. Dus zo'n risico lijkt het mij niet. Gewoon goed inspecteren en evt. een aankoopkeuring laten uitvoeren (vorig jaar en dit jaar heb ik een auto uit Duitsland ingevoerd. Vorig jaar had ik het onderhoudsbedrijf gebeld om navraag te doen naar de staat van de auto en dit jaar had ik de vorige eigenaar via internet gevonden en gebeld - deze auto stond bij een handelaar te koop - ik had een foto van de naam en adresgegevens van deze mensen gemaakt uit het onderhoudsboekje ;-) ). Dus, een beetje creativiteit en je komt een heel eind.

Mijn advies is vooral in Duitsland te kijken ... succes en veel plezier met jouw zoektocht.

Re: 997 mk2 import of niet?

20 dec 2017 22:51

Waarom denkt iedereen hier toch altijd dat alles uit het buitenland wel slechter moet zijn :roll: . Overal ter wereld rijden prachtige auto's rond. En de historie kun je checken. Mijne heeft bijvoorbeeld iig 5 jaar minder last gehad van Nederlands hondeweer in Californie ;).

Re: 997 mk2 import of niet?

20 dec 2017 23:48

Buitenlands hoeft niet erg te zijn. Maar Amerikaans? Volgens mij doet daar niemand daar aan (preventief) onderhoud :mrgreen:

Re: 997 mk2 import of niet?

21 dec 2017 8:32

Ook Amerikaans hoeft niet slecht te zijn ... gewoon goed speuren. Vorige maand geleden heb ik nog een Lotus Esprit uit NY gehaald. In de afgelopen 6 jaar was hier voor $ 25.000,- aan onderhoud aan gespendeerd (de vorige eigenaar is een chirurg. Ik heb, via de facturen van het onderhoud zijn woning, op Google view bekeken ... hij hoefde er van de uitgave denk ik niet van wakker te liggen als ik zie hoe groot zijn huis was ..). Dus ook kopen in de VS hoeft niet een probleem te zijn. Maar het gaat erom hoeveel informatie je weet / kunt achterhalen.

Re: 997 mk2 import of niet?

21 dec 2017 8:41

En je kunt het aantal draaiuren van de motor laten uitlezen om de km stand te checken.

Re: 997 mk2 import of niet?

21 dec 2017 9:51

Denk dat budget ook een puntje is. Voor welke investering ben je in de markt?
kunnen we nl mee zoeken met je.

Re: 997 mk2 import of niet?

21 dec 2017 11:08

Wing schreef:uit het bijv. Duitsland. Als het het goed begrepen heb ik het daar verboden om km-standen terug te draaien. In Duitsland is men ook verplicht het schadeverleden te vermelden.


Deze regeltjes zijn er niet alleen voor Duitsland.
En dat die regeltjes er zijn, wil nog niet zeggen dat men zich daar ook aan houdt :popcorn:

Re: 997 mk2 import of niet?

21 dec 2017 21:08

AvH schreef:Denk dat budget ook een puntje is. Voor welke investering ben je in de markt?
kunnen we nl mee zoeken met je.


Ik ben in de markt voor 70k.
Rijd nu een 987-2, die gaat in de verkoop.

Grappig: heb op Duitse tweedehands sites gekeken. Daar wordt ook aangeprezen met " origineel Duits geleverde auto" :)

Re: 997 mk2 import of niet?

21 dec 2017 21:24

zelf daar importeren ze porsche's uit andere landen :scratch:

Re: 997 mk2 import of niet?

22 dec 2017 21:38

Ik heb mijn 997 mk1 meegenomen uit Bahrein.
Wat betreft auto's uit het Midden-Oosten:
- Veelal lage kilometerstanden daar bv Bahrein and UAE ontzetten klein zijn.
- Hebben geen regen gezien.
- KSA negeren...
- Onderhoudsboekjes ontbreken meestal omdat ze simpelweg daar geen interesse in hebben.
- Zoek een betrouwbaar iemand om een lokale AKK te laten doen.
- Onderhandel!!!! Is net een bazaar.
- Meeste hebben een spuuglelijke kleurencombo.
- Cabrios zijn jammer genoeg zeldzaam in het Midden-Oosten.

check even OLX.com (kies land) of indien je enkel met expats wil dealen, www.expatriates.com .

Re: 997 mk2 import of niet?

23 dec 2017 17:51

Bahrein, geen regen gezien, des te meer zand..... Echt in alles.....
Daar zou ik zelf dus nooit een 2de hands vandaan halen. En precies zoals je zegt, het interesseert ze niet.

Re: 997 mk2 import of niet?

23 dec 2017 22:56

SpeedyF schreef:Bahrein, geen regen gezien, des te meer zand..... Echt in alles.....
Daar zou ik zelf dus nooit een 2de hands vandaan halen. En precies zoals je zegt, het interesseert ze niet.


Tja, ieder zijn mening. Echter, je ziet snel genoeg of een 911 buiten of binnen stond. Inderdaad een 911 uit KSA die daadwerkelijk wekelijks van Dammam naar Ryadh door de woestijn knalt is geen aanrader...

Liever zand dan regen of erger pekel.
Plaats een reactie