Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Even voorstellen

26 dec 2017 16:45

Beste forumleden,
Ik ben Han, 52 jaar uit Leiden. Keek al jaren verlekkerd naar de 993 van een vriend, echter boven budget. Voor de zomer de knoop doorgehakt en mijn 1e Porsche 996 mk2 c2 aangeschaft. Met mijn vriendin ermee op vakantie geweest naar Italië, 3600 km gereden zonder enig probleem. Wat een superwagen id dit, was elke avond weer jammer om uit te stappen. Omdat je toch weer verder kijkt en speurt op internet ben ik gecharmeerd geraakt van de 996 turbo. Echter nog wat kleine dingen waar ik misschien overheen moet stappen houden me tegen, de kleinere kofferbakinhoud vanwege de 4 wielaandrijving en het verbruik en een kennis houdt vol dat ik over zou moeten stappen naar de 997. Heb geen haast maar wie weet in de toekomst.

Re: Even voorstellen

27 dec 2017 17:09

Welkom! Als het benzine verbruik je tegenhoudt dan moet je niet naar een Porsche kijken maar naar een Prius...

27 dec 2017 17:26

+1
Klein rekensommetje bij 15000km/jr en stel dat je P 1 op 8 rijdt dan verbruik hij 1875liter/jr.

Maar stel nou dat je dat te veel vind en koopt een auto die 1 op 12 rijdt, die verbruikt dan 1250 liter/jr (joh :D )
Kortom: voor 625 liter meer (ca, €1000,00/jr) rij je een P (ben je wss ook aan banden kwijt).

Een vergelijking vwb het onderhoud zal ik maar niet maken :mrgreen: . Er zijn vast PF-ers die mooie voorbeelden hebben van onderhoudskosten voor een P.

Succes met het maken van de keuze en ik zeg altijd: je kan beter spijt krijgen dat je hem gekocht hebt dan later spijt krijgen dat e hem niet gekocht hebt.
:mrgreen:

28 dec 2017 0:31

Als het Turbo wordt dan een 997.1!
Maar uiteindelijk is wie betaald degene die bepaald.
Veel succes met deze vervelende en moeilijke keuze :mrgreen:

28 dec 2017 8:11

Welkom mede-Leienaarrr!
Mocht t een 996 turbo worden, neem m dan wel handgeschakeld! Heb ooit ter vergelijk een 996 T automaat en 997.1S gereden. Vond de 997 veel beter, snellere respons.

28 dec 2017 10:19

welkom en veel :drive: met de boxster

het zijn soms vervelende keuzes die je moet maken een turbo 996 of een turbo 997 moeilijk hoor :mrgreen:

misschien dat iemand hier dit in het juiste topic kan zetten :thumleft:

29 dec 2017 10:31

Welke Boxster? ;-)

30 dec 2017 0:12

Beste forumleden, dank voor de reacties. Even kleine verduidelijking van mijn kant. Een 996 Carrera 2 is de schitterende wagen waar ik in rij. Ben nog geen doorgewinterde porschekenner alhoewel ik vroeger autofolders spaarde en nog wat leuke exemplaren in mijn bezit heb. Kijk met een schuin oog naar de 996 turbo wat ik ook een prachtkar vind. Ik vergelijk m niet met de 997 turbo want die is boven budget. Wanneer ik toch over zou stappen naar een 997 zou dat een waarschijnlijk een S zijn. Tot horens, Han. En leuk om hier ook mede stadgenoten tegen te komen!
Plaats een reactie