Eens in de zoveel tijd speur ik het internet weer eens af voor een leuk projectje. Zo kwam ik onlangs een 924 Turbo tegen, die heb ik nog niet gehad, dus wel interesse in!
Contact met de verkoper opgenomen en een afspraak gemaakt om hem te komen bekijken. De auto staat op marktplaats met de volgende beschrijving;
Te koop aangeboden:
Originele Porsche 924 Turbo 2.0 L.
Auto staat al een tijdje stil.
Deze Porsche is geheel compleet. motor loopt niet! is voorzien van belgische papieren.
Bij interesse graag bellen.
mvg
Ik heb wel vaker aan de motor van een 924 gewerkt en ken het brandstof systeem goed. Dus durf wel iets aan qua techniek. Daarbij geeft hij aan dat de auto bij de vorige eigenaar rijdend binnen is gezet!!!! De auto bekeken en die viel wel wat tegen;
- Matig overgespoten en de lak op meerdere schermen gaan werken (blaasjes onder de lak)
- Schade gehad links achter, plamuur laat los
- Interieur niet compleet, bekleding kofferruimte is er niet bij
- Deuk in een velg
Aangegeven dat ik even rustig wil gaan rekenen en later hem een bod zal doen. Ik zoek dingen graag goed uit en google zijn bedrijfsnaam nog even. Zo kom ik op Speurders terecht, waar hij verschillende advertenties op heeft staan. Wat blijkt, ook de 924 staat erop.
Advertentie is van 4 maanden terug en vermeldt dat het gaat om een project auto, waarvan de motor helemaal uit elkaar ligt! De foto's tonen de motor in onderdelen en alleen het onderblok zit nog in de auto. Wanneer ik hem nog even navraag hoe het nou zat bevestigd hij dat hij de auto uit een garage gehaald heeft, motor zou compleet zijn. Wanneer ik hem de link stuur van de Speurders advertentie geeft hij aan dat het foto's zijn van de koprevisie bij de vorige eigenaar
Vervolgen wijs ik hem erop dat de foto's bij hem gemaakt zijn en dat hij de adverteerder is en benoemt dat de motor uit elkaar ligt.
Zijn reactie is dat "hij niet denkt dat wij eruit gaan komen". De speurders advertentie was binnen 10 seconden offline.
Wees dus gewaarschuwd!!
Mocht iemand met deze auto bezig zijn geweest, ik heb de foto's van de speurders advertentie voor je