08 jan 2018 18:57
08 jan 2018 19:26
08 jan 2018 19:44
08 jan 2018 19:52
08 jan 2018 19:55
08 jan 2018 19:56
Olaf schreef:Met een C4 kan je sneller van A naar B
08 jan 2018 20:47
MarkS schreef:Vanaf de 993 denk ik dat het fundamenteel (zoals je zelf aangeeft) niet heel anders rijdt, althans niet op droog. De meeste aandrijving gaat dan toch naar de achterwielen en je rijdt dan feitelijk RWD. Voorkant is iets zwaarder dan bij een C2 en daardoor voelt hij wat “zekerder” en zwaarder aan in de neus. Driften gaat ook met een C4, ook op droog maar dan moet je wel heel erg je best doen. Met een turbo gaat het makkelijker Is in principe met een C4 dan wat makkelijker te corrigeren omdat je met de aandrijving voor hem dan uit de slip/drift trekt. Zou ik hem als hobby auto of auto voor erbij rijden dan zou ik altijd voor C2 gaan. Voor een daily zou ik C4 overwegen. Turbo is niet anders te krijgen dus keuze was daar niet zo lastig.
08 jan 2018 21:12
08 jan 2018 21:51
08 jan 2018 22:24
08 jan 2018 22:24
CaptainCaveman schreef:
Thanks! Een 993 zou ik zeker een c4 gaan overwegen. Met dat model zelfs met maar 100kmh ''momentjes'' gehad in de regen. Hoe is dat nat weer rijden in een 996 e.v.? Wat ik lees en zie is dat ze stukken vergevingsgezinder zijn.
08 jan 2018 22:43
08 jan 2018 23:24
08 jan 2018 23:45
09 jan 2018 0:00
09 jan 2018 0:52
09 jan 2018 0:53
09 jan 2018 0:56
steef schreef:Olaf schreef:Met een C4 kan je sneller van A naar B
Alleen als het sneeuwt...
09 jan 2018 5:59
09 jan 2018 8:27
09 jan 2018 9:05
09 jan 2018 9:43
09 jan 2018 9:44
CaptainCaveman schreef:Hoi!
Beste allemaal,
Kunnen jullie indicatie geven of c4 fundamenteel anders rijdt dan een c2? Wat zijn de voordelen behalve meer tractie? Scheelt het veel in nat weer? Ik ben alleen 993 c2 gewend en dat was onder natte omstandigheden...challenging. In droog weer vond ik de reactie van de achterkant op gaspedaal echter fenomenaal. Mis je dat veel bij een c4? Alle tips en adviezen zijn welkom.
Groetjes,
René
09 jan 2018 10:25
09 jan 2018 10:30
frankv schreef:4-wieltractie helpt je niets bij het remmen of je bochtgrip, alleen bij tractie bij accelleratie. Je komt dus eerder in de problemen in de bocht of bij het remmen, want daar heb je een hogere snelheid, maar heb je dezelfde 4 banden als een C2, en dezelfde remmen.
En hoe dan ook, in een C4 verlies je speelsheid tov een C2, en het is zwaarder, en je hebt meer inertie in je aandrijflijn. Het zal vast sneller zijn omdat je vroeger vol op het gas kunt gaan bocht uit, maar who cares.
In mijn Landrover Discovery heb ik met de sneeuw en winterbanden goed gemerkt hoe je je de koning voelt met je fulltime 4WD, totdat je moet remmen of door de bocht moet.