Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
11 apr 2018 8:52
Ik ben van plan mijn 911 2.7 te vervangen door een 964. Sowieso Carrera 2 en handgeschakeld. Ik twijfel nog tussen een cabriolet of coupé (met schuifdak).
Mijn twijfel over de cabriolet zit met name op de kwaliteit van het dak bij hoge snelheden, boven 200 km/h. Wie kan daar wat over zeggen?
11 apr 2018 9:21
200+? haalt een 964 dat dan?
Ik vind dat bij een coupe een goed werkende airco wel een pre is. Het kan best warm worden in de auto in de zomer ook al heb je een schuifdakje (en de ramen open). Maar goed dat zal bij een 2.7 niet anders zijn verwacht ik.
11 apr 2018 9:39
Als je het voornamelijk als funauto gebruikt voor leuke ritten met mooi weer: cabrio
Als je wil racen (in Duitsland) dan een coupé.
11 apr 2018 9:46
Ik heb 8 jaar een 964 cabrio gehad en nooit problemen gehad met het dak boven de 200 km/h.
Waarom zou het voor het rijden met hoge snelheid in Duitsland een coupe moeten zijn?
11 apr 2018 9:49
Ik vind een schuifdak in een 964 niet fijn.
Het scheelt hoofdruimte - dus mocht je ooit met een helm op in de auto willen gaan zitten, zit je wss klem
Voor mij is het dan de cabrio ... of een coupe zonder schuifdak
Als het cabriodak in goede staat is - dus ook de binnenkant (elastieken etc.) heb je echt geen issue met hoge snelheden.
Je kan natuurlijk ook zo hard - of zelfs harder - met het dak open rijden
11 apr 2018 9:52
Ik heb wel eens 260 km/h gereden met de kap open.
Je haar zit dan niet echt meer goed na afloop
Hier een foto met de kap dicht uit de oude doos.
"Autobahnrasen 2008"
11 apr 2018 10:02
Ik heb ervaring met beide en kan je zeggen dat boven de 200 km/h het motorgeluid zo overdonderend is dat het niet uitmaakt of je een coupé of een (dichte) cabrio rijdt.
11 apr 2018 10:14
Ewout schreef:Ik heb wel eens 260 km/h gereden met de kap open.
Idem
... of hoe hard'ie uiteindelijk op max. snelheid liep ..
11 apr 2018 12:49
3 coupes en 1 cabrio gehad van de 964. Vind de coupe een mooiere lijn hebben. Ben gek van cabrio’s maar een eventuele volgende 964 zou een coupe zijn.
Niet voor het dak want vond de cabrio ook bij 270 km/u prima rijden. Wel meer lawaai uiteraard. Coupe met schuifdak en werkende airco is top. Helm geen probleem maar ben maar een klein opneukertje, dus die 3 cm minder hoofdruimte boeit me niet.
11 apr 2018 12:59
Coupe natuurlijk, zonder schuifdak, achterwisser en airco en met een fatsoenlijk onderstel
11 apr 2018 13:13
Bruno911 schreef:Mijn twijfel over de cabriolet zit met name op de kwaliteit van het dak bij hoge snelheden, boven 200 km/h. Wie kan daar wat over zeggen?
Als je daarover twijfelt dan kan ook ik je gerust stellen, want dat zit wel goed. Zowel gesloten als open
Zonder twijfel voor een cabrio gaan. Een coupé is mooi(er), maar
wie mooi wil zijn moet pijn lijden want moet het genot van open rijden missen
Overigens ook een cabrio bij voorkeur met airco nemen. Onder zomerse omstandigheden kan het ook te warm zijn om open te rijden
en onder koudere omstandigheden is het fijn om vocht sneller te kunnen verdrijven.
11 apr 2018 13:22
Coupé uiteraard...cabrio is toch een beetje mislukt qua vormgeving.
11 apr 2018 14:24
Iedere sjaak zijn smaak qua vormgeving, maar de vraag was over rijplezier. Dan ben ik enigszins bevooroordeeld ik zeg ga voor de cabrio, lkkr genieten met mooi weer en ook de fun van rijplezier.
11 apr 2018 15:14
Als je de leeftijd hebt bereikt dat je geen haar meer op je hoofd hebt om in de wind te laten wapperen kun je altijd nog een coupé nemen.
11 apr 2018 15:26
Coupe als je wilt rijden, Cabrio als je wilt cruisen. Topsnelheid zal geen probleem zijn in beide, maar bochtenwerk is veel prettiger in een coupe dan een cabrio. De cabrio's van vroeger tordeert heel erg in de bochten zeker als je daar ook nog een sportief onderstel onder hebt hangen.
11 apr 2018 15:29
Ik had een veerpootbrug in de mijne, dat scheelde wel.
11 apr 2018 16:49
Johann schreef:Coupe als je wilt rijden, Cabrio als je wilt cruisen.
Volgens you zou de cabrio dan een C2 tiptronic moeten zijn
11 apr 2018 17:02
Goed punt, ze zou eigenlijk hand in hand moeten gaan
11 apr 2018 17:11
Dak geeft bij hogere snelheden geen problemen,al ben ik nooit de 200km/hr ernee gepasseert.
Cario heeft en geeft mijn inzien meer rijplezier,is ook met dak naar beneden handiger met in en uitstappen.
11 apr 2018 17:17
Coupé
Een cabrio is voor vrouwen in hun overgang. Tenzij 't een dedicated model is zoals de Boxster
11 apr 2018 17:33
Ben zelf voor de cabrio gegaan, geeft toch net wat meer rijplezier bij mooi weer, al is dit ook wel persoonlijk.
Geeft voor mij net dat extra tintje.
11 apr 2018 17:54
giulia schreef:Coupé uiteraard...cabrio is toch een beetje mislukt qua vormgeving.
Nou zeg jij verbouwd ook je hele coupe,,,
11 apr 2018 17:55
Tilt! schreef:Coupé
Een cabrio is voor vrouwen in hun overgang. Tenzij 't een dedicated model is zoals de Boxster
Ik dacht al waar heb ik toch last van
11 apr 2018 18:10
Tsja zoveel mensen zoveel wensen......
Je hebt volgens mij een topic gestart wat je niet verder helpt
Ik heb zelf een 964 coupe (ik wordt altijd snotverkouden in een cabrio
) Ik heb wel eens in een
964 cabrio meegereden en vond toen inderdaad het motorgeluid nadrukkelijker aanwezig.
11 apr 2018 18:10
als je voor de looks gaat een coupe maar voor het ultieme rijgenot zeker cabrio doen.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.