Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
29 apr 2018 12:07
Hoi ik heb nu een Boxster uit 1998 met een 2.5 liter blok erin en traction control. (5 bak)
Nu zit ik er over te denken om een 2002 Boxster S 3.2 liter blok aan te schaffen met Porsche stability management. (6 bak)
Is er veel verschil te merken in de rijeigenschappen van deze 2 auto's?
Beide hebben een RS onderstel met RS remmen en uitlaat.
Mensen hier ervaring met beide of een van deze 2 auto's?
Ook het verschil in rijgedrag van Traction control ten opzichte van Porsche stability management?
29 apr 2018 20:44
Ik heb mijn Boxster uit 1997 onlangs ingeruild voor een 3.2 S uit 2005. Wat een wereld van verschil! 260 pk nu en een verlaagd onderstel en dat merk je. Ik zou zeker voor een S gaan.
29 apr 2018 20:45
mijn 986 heeft ook al een verlaagd onderstel en RS remmen.
Maar merk je de pk's en het verschil tussen TC en PSM?
29 apr 2018 20:50
Het verschil in PK’s merk je absoluut ,zeker icm de 6 bak en de wegligging is beter.
29 apr 2018 21:30
Ok....dan maar ff weer died in de buidel tassen..
de S komt er gewon bij
30 apr 2018 11:20
Ik ben vorig jaar ook zoektocht begonnen om een boxster aan te kopen , wist niet welke ik zou nemen ; 2.5 - 2.7 - 3.2S
Na enkele testritten van de types 2.5 en 3.2 S , heb ik gekozen en een 3.2 S gekocht , ondanks dat ik in Belgie woon en de taksen van 3.2 stuk duurder zijn , heb ik helemaal geen spijt van deze 3.2S
het fun en genot gehalte is deze jaarlijkse taks meerprijs , zeker en vast waard.
je gaat er geen spijt van krijgen .
Doe ook een testrit met een 3.2S , en je kan het verschil merken daar je zelf een 2.5 bezit
succes met je zoektocht / aankoop
01 mei 2018 21:44
Bedankt.
De zoektocht is al gelukt alleen het financiele deel nog ff rondbreien. Heb natuurlijk 6 weken terug de 2.5 aangeschaft.
02 mei 2018 5:04
Heb er geen ervaring mee, maar lees hier al een tijdje mee iver Boxsters. Ik denk als je een 3.2S náást je 2.5 gaat aanschaffen, dat je weinig meer in die 2.5 zult rijden.... veel succes!
02 mei 2018 8:31
+1 Ik meende dat ik ook nog wel zou rijden met mijn andere auto. Deze maar verkocht omdat ie alleen maar stil stond.
02 mei 2018 9:20
Tja, een 3.2 is natuurlijk wel 'beter' (sneller), maar als je al net een 2.5 hebt aangeschaft is het verschil maar klein. In basis is het dezelfde auto
Merk je over een aantal maanden de extra power nog steeds t.o.v. je 2.5? Vermogen went snel..
02 mei 2018 10:56
Heb je met een cabrio nog meer vermogen nodig, lijkt mij om lekker over de secondaire wegen met kap open te cruisen heb je aan een 2.5 toch ruim voldoende.
Pk pakhuizen periode al voorbij....?
02 mei 2018 14:00
Tc of psm. Ik denk niet eens dat je het verschil gaat merken.
Het verschil tussen een 2.5 en een 3.2 wel.
Zeker in vermogen en koppel.
Maar als je de 2.5 net 6 weken hebt, en je wil nu al door naar een 3.2 dan ben je of snel gewend aan het vermogen, of je hebt te impulsief gekocht.
In beide gevallen zou ik nog even lekker van de 2.5 genieten.
En als het alleen in het eerste geval is moet je wellicht de 3.2 overslaan en volgend jaar gewoon een 911 cabrio kopen, dat scheelt tenminste gelijk 100pk!
02 mei 2018 16:56
horn schreef:Ik denk als je een 3.2S náást je 2.5 gaat aanschaffen, dat je weinig meer in die 2.5 zult rijden....
Volgens mij wil hij alleen het blok omruilen ... blijft 'ie in z'n 2.5 (met 3.2S blok) rijden
02 mei 2018 17:13
Dan zou ik die 2.5 inruilen op een 3.2S. Kost minder (moeite)....
02 mei 2018 17:24
+1, inbouwen lijkt me altijd duurder tenzij je superhandig bent en alles zelf kunt..
02 mei 2018 18:16
het is gemakkelijker om een 2.5 motor met gaskabel te vervangen door een 3.4 motor (ex 996) dan wel door een 3.2 (ex 986) met e-gas.
02 mei 2018 19:12
Of een 911......
02 mei 2018 23:12
Misschien was ik niet duidelijk.
Ik wil misschien naast de 2.5 de 3.2 s aanschaffen.
(Daarvoor 2 944 gehad).
Wilde alleen met name weten omdat beide een rs onderstel hebben of je dat verschil in vermogen en het verschil tussen PSM en TC merk.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.