Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
21 mei 2018 20:59
Heb 2,5 jaar een 997 GT3 RS mk2 gereden, onlangs een bod op de auto gekregen en verkocht. (nooit moeten doen)
Nu zit ik heel erg te twijfelen tussen een 997 GT2 of 997 GT3 RS mk1.
Beide auto zijn even auto en hebben nagenoeg de zelfde km stand.
Wat zou jullie keuze worden en waarom?
21 mei 2018 21:40
GT2 zou mijn keuze zijn. Maar ja, waarom dat voor jou een rol zou spelen...?
Een van de redenen is dat je al een 997 GT3 hebt gehad en verandering van spijs doet eten. Tweede reden is dat een GT2 toch het topmodel van de reeks is en de meest krachtige. Derde reden is van een Mk2 terug naar een Mk 1. Het verschil is niet levensgroot, maar het versterkt wel het ‘had ik de Mk2 maar nooit verkocht’ gevoel.
21 mei 2018 21:54
Volgens mij is het meer een Turbo vs. Atmosferisch motor vraagstuk.
De GT2 maakt minder toeren dan de GT3. De GT3 heeft zijn PK's boven in de toeren en de GT2 heeft giga koppel bij lage toeren. Je rijd ze dus anders. Je moet goed denken welke auto beter bij je rijstijl past.
Boost is erg verslavend, maar een 911 moet voor mij atmosferisch zijn, ik zal daarom altijd voor de GT3 gaan.
21 mei 2018 22:18
In een dergelijke luxe positie: atmosferisch.....motor moet ‘werken’ en lietst met veel toeren ipv een fluitje erop....
21 mei 2018 22:36
Ik ben wel een aardige turbo fan (geworden). Mooie van de GT2 is het turbo karakter en koppel onderin in combinatie met de GT filosofie. Het loont dus ook om hem door te halen. Alhoewel het natuurlijk allebei eigenlijk te extreme wagens zijn voor de openbare weg denk ik dat je met de GT2 eerder en makkelijker lol hebt en het gevoel met iets bijzonders onderweg te zijn. Zonder hem iedere keer tot de toerenbegrenzer door te moeten halen. Want daar ligt bij de GT3 imho de grootste fun, de laatste 1000-1500tpm. Voor het circuit, altijd de GT3. Maar hier koos ik voor de GT2.
21 mei 2018 23:43
"Johann"
Volgens mij is het meer een Turbo vs. Atmosferisch motor vraagstuk.
Klopt
22 mei 2018 9:33
Geweldig leuke discussie en geweldig om voor die keuze te staan! My 50 cents:
Ik bezoek al meer dan 25 jaar tussen 15 en 20 auto-evenementen per jaar, als deelnemer of als bezoeker. Vroegah met name Engels georiënteerd en sinds ik mijn 986 heb voornamelijk (maar niet uitsluitend) rondom Porsche.
De GT2's die ik in die tijd heb gezien zijn echt op 1 hand te tellen, maar GT3's kom ik zelfs onderweg nog wel eens tegen. Dat wordt ook door de verkoopaantallen gestaafd: er zijn nog geen 1250 997 GT2's gebouwd, terwijl er van de 997.1 GT3 'al' bijna 2400 zijn gebouwd.
Tav de rijdynamiek past mij in deze discussie slechts bescheidenheid, maar als het gaat om waar mijn autohart als publiekslid harder van gaat kloppen, dan spreekt de GT2 nog net iets meer tot de verbeelding. Ik kan me voorstellen dat die unicorn-status op de langere termijn ook van betekenis gaat zijn.
22 mei 2018 9:42
Normaal kies ik altijd atmosferisch maar de 997 GT2 heeft steevast indruk op mij gemaakt. Ik herinner me nog goed de prestatiemetingen in Autogids in september 2008, kwam voorbij het kilometerpaaltje tegen 289km/u... En dan waren er de Porsche Days in Spa, waar Porsche een professionele piloot met de GT2 liet rijden; 280km/u vlak voor Combes...
530 pk is an sich niet meer zo uitzonderlijk anno 2018, maar de prestaties zijn dat wel.
22 mei 2018 10:09
Om de redenen die Godspeed en DS geven: GT2
22 mei 2018 10:46
Eens, als je de ballen ervoor hebt, een GT2.
22 mei 2018 12:11
GT2 natuurlijk, de topper van de reeks.
22 mei 2018 13:30
Mijn keuze zal de GT3 zijn. Heb in beide mee mogen rijden op het circuit in Assen. De GT3 geeft je echt het gevoel dat je in een volbloed sportwagen zit. In de GT2 zie je alleen aan de teller dat je enorm hard gaat, maar het klinkt kanon op wielen wel wat tam.
Misschien een keer meerijden over het circuit met de wagens.
Als derde optie zou je nog kunnen zoeken naar een 997 GT3 RS 4.0. Heb je wel een GT3 en toch iets unieks.
succes met je keuze.
22 mei 2018 17:52
Dat is ook wel weer een hele andere prijscategorie.
22 mei 2018 19:04
Van de 997 reeks vind ik de GT3 gewoon veel mooier dan een GT2.
22 mei 2018 23:31
Ik heb al jaren een gt3 996.
Toen ik voor het eerst in een gt2 reed was het een behoorlijke tegenvaller.
Vooral de emotie mist, minder geluid en minder gevoel in het onderstel.
23 mei 2018 14:31
Ging zelf voor de GT3 (n groene
), want atmo.
Gt2 is wel sneller, maar wat kun je daar mee?
23 mei 2018 18:09
Staat ook een mooie viper groene MK1 in Zwitserland, koers euro / chf is nu ook gunstig zag ik.
Alleen zit je weer met BTW..
23 mei 2018 20:01
Cazzo Super Veloce schreef:Ging zelf voor de GT3 (n groene
), want atmo.
Gt2 is wel sneller, maar wat kun je daar mee?
Harder rijden?
23 mei 2018 20:18
echt verschrikkelijk om te moeten kiezen
heel veel
met je keuze
23 mei 2018 21:04
GT3RS zonder twijfel..
24 mei 2018 5:22
Ik denk dat je de overgang van een 997 GT3RS Mk2 naar een 997 GT3RS Mk1 toch een beetje als een 'achteruitgang' zal ervaren en zou daarom voor de GT2 kiezen.
24 mei 2018 11:33
Devils son schreef:Cazzo Super Veloce schreef:Ging zelf voor de GT3 (n groene
), want atmo.
Gt2 is wel sneller, maar wat kun je daar mee?
Harder rijden?
Niet per definitie.
Toen ik van een Duc 848 naar een 1198 ging, gingen mijn rondetijden omhoog
Te intimiderend.
Is later goed gekomen
24 mei 2018 11:41
Ze hebben het circuit verkort?
24 mei 2018 14:12
Cazzo Super Veloce schreef:Niet per definitie.
Toen ik van een Duc 848 naar een 1198 ging, gingen mijn rondetijden omhoog
Te intimiderend.
Is later goed gekomen
Ik ga uit van mensen die weten waar ze mee bezig zijn.
26 mei 2018 19:53
991, maar toch....
Gewoon niet zeuren, koop ze allebei !
https://www.youtube.com/watch?v=URi6jPWG5aA
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.