Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
29 mei 2018 13:07
Hoi,
Ik heb een mooie 997 Turbo uit 2006 te koop zien staan. 2 puntjes waarover ik graag jullie oneindige wijsheid wil raadplegen:
* auto is oorspronkelijk geleverd in Noorwegen (C21) en NIET door een Porsche Garage (Z sport) kán dat? en is dat raar?
* de verkoper geeft de volgende overrevs op, graag jullie mening of dat dit redelijk "binnen de perken" is.
Test PIWIS: 921 uur
Range 1: 5247 ontstekingen 898.5 uur
Range 2: 827 ontstekingen 855.4 uur
Range 3: 50 ontstekingen 713.2 uur
Range 4: 5 ontstekingen 492.4 uur
Ik ben trouwens sowieso benieuwd hoe ik bovenstaand rapport nou precies moet zien...
Maar, zoals gezegd, hopelijk kunnen jullie me verder helpen.
Groet,
Toeter
29 mei 2018 13:18
Hier is het meeste wel te vinden:
http://www.911virgin.com/porsche/rev-range-information/Kort samengevat
Range 1 is naderen rev limiter
Range 2 is hitting/bouncing limiter
Range 3 is zeg maar bv. iets te vroeg van 3 naar 2
Range 4 is bad mis-shift
Range 5 is a very big mis-shift
Range 6 is motor BOOM BANG.
Vender in jouw situatie belangrijk:
Until a few years ago ignitions recorded in ranges 3 and 4 were considered by the Manufacturer to be safe with such vehicles still eligible for Porsche Extended warranty. Ignitions recorded in Ranges 5 and 6 would not be considered for warranty with existing policies invalidated at the point of over rev. Current Porsche warranty procedure ( as of 2017) considers activity in ranges 3 and 4 to be potentially problematic with compression tests and / or oil checks deemed necessary irrespective of whether or not incursions occurred several hundred operating hours prior to the check. However, in a pragmatic relaxation of previous protocol vehicles with activity in ranges 5 and 6 will be considered for extended warranty provided the over rev activity occurred more than 200 operating hours ago. The warranty provision is at the discretion of the importer and subject to the aforementioned compression/oil checks.Staan de range 5 en 6 overrevs er ook bij (0) in het rapport of hebben ze die weg gelaten.
29 mei 2018 14:32
Dit had ik ook gevonden, dus dat is fijn ter bevestiging.
De 5 en 6e range staan niet weergegeven. Maar het staat op een rekening van een P centrum, dus ik neem aan dat dat volledig is. (Ik heb al overeenstemming om deze overtoeren te laten dubbelchecken)
Range 2, 3 en 4 zijn steeds maar intervallen van +/-200 toeren, Range 5 is een heel breed bereik (800 toeren geloof ik), dus dat is echt al heel slecht en 6 is een range tot "oneindig/"boem".
29 mei 2018 15:21
Aangezien er maar 5 ontstekingen in range 4 zijn, is het ook mogelijk dat het een foute meting is geweest. Ik heb vaker op div USA forums gelezen dat dit kan gebeuren bij een rev spike het opstarten.
Dit zijn de overrevs van mijn 997.1 Turbo te tijde van aanschaf, inmiddels 2,5j en 15k km verder en geen enkel probleem gehad.
Range 1 : 5539 ontstekingen 593.5 uur
Range 2 : 581 ontstekingen 593.5 uur
Range 3 : 32 ontstekingen 572.1 uur
Range 4 : 1 ontstekingen 572.1 uur
Range 5: 1 ontstekingen 572.1 uur
Range 6: 0 ontstekingen 0.0 uur
Bedrijfsurenteller: 600.000
Ik zou vragen of ze het originele DME rapport opsturen, is wel geinig om te zien wat er allemaal wordt opgeslagen.
29 mei 2018 15:25
Het overzicht is dus sowieso niet volledig want ook de 0 ontstekingen zouden vermeld moeten worden.
29 mei 2018 15:56
Ik had op de 996 tiptronic ook 1 range 2 overrev dus er zal vast wel eens een glitch zitten in de registratie.
Die 5 in range 4 kunnen ook net op de grenswaarde tss 4 en 3 gezeten hebben waardoor er maar een aantal ignitions in range 4 vielen en de rest in range 3. Verder denk ik dat de aantallen incrementeel verder naar boven gaan en dat de uur-stamp aangepast wordt. Dus het hoeft niet noodzakelijk zo te zijn dat alle range 3 overrevs op dat tijdstip zijn gebeurt.
Dus uitgaande van de data denk in dat hij minstens 2 keer in range 3 geweest te zijn. Een keer op 492 en een keer op 713u. Toerentallen lopen ook eerst op en na de piek weer terug. Dus range 1-2-3-4-3-2-1 en range 1-2-3-2-1.
Heeft de auto ongeveer 50.000-60.000km gereden?
29 mei 2018 17:12
die KM stand is correct Kheldar, dat zijn bonuspunten
29 mei 2018 17:36
We zijn benieuwd ... range 3 & 4 waren toch al redelijk wat draaiuren terug. Dus als de compressietest etc in orde is zou het misschien wel ok knn zijn. Denk wel aan evt doorverkoopwaarde, dat een evt koper zonder achtergrondinformatie daar later wel op af kan knappen. Het is natuurlijk ook wel voor jou een uitstekend argument aan de onderhandelingstafel. Succes!
29 mei 2018 21:34
Toeterboy schreef:Range 1: 5247 ontstekingen 898.5 uur
Range 2: 827 ontstekingen 855.4 uur
Range 3: 50 ontstekingen 713.2 uur
Range 4: 5 ontstekingen 492.4 uur
Volgens mij van een oud vrouwtje geweest
.
Ik zou het zo interpreteren:
De rode lijn op een Turbo zit op 7200k toeren dacht ik, dan denk ik dat Range 1 zegt dat in het gehele leven van deze auto de toeren ±40 seconden dicht bij de rev limit was. Meestal schakel je vrij snel ,dus zeg maar binnen 0,2 seconden. Dus de begrenzer is ongeveer 400 keer genaderd. Als je hetzelfde logica volgt voor Range 2, is de limiter voor een totaal van ±10 seconden in gebruik geweest. Dat is dus ongeveer 50 keer net te laat geschakeld.
Gedurende een race krijgen deze blokken echt op hun donder. Het zal me niet verbazen als deze statistieken al na een race gelogd zijn. We weten ook dat de blokken vele races mee gaan. Ik zou me daarom geen moment zorgen maken over deze rapport.
30 mei 2018 21:41
Toen ik mijn AKK bij een specialist uit liet voeren werd me gezegd dat range 1-4 niet problematisch is als de rest van de punten gewoon in orde zijn. En als ik de uren goed interpreteer is het een dikke 400 uur geleden dat hij in range 4 is geweest, dus dan rijdt hij al weer een hele tijd rond zonder problemen.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.