Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
05 jun 2018 15:38
Beste Forumleden,
Rij sinds een jaar met veel plezier in een 996 C2 MK 2, handbak.
Getriggerd geraakt door een 996 turbo of een 997 turbo MK1
in zwart/zwart en met handbak.
Heb wat vraagjes, misschien hebben mensen wat antwoorden.
Heeft iemand ervaring met de 997 turbo MK1 ?
Wat zijn de produktie-aantallen? Ook per kleur?
Wat is een redelijke prijs voor een europees exemplaar met max. 100.000km.
Er staan er weinig in deze combi te koop. Is er een reden?
Zijn het dezelfde Metzger motoren in de 996 t en 997MK1 t ?
Zag afgelopen weekend bij Huis te Duin vele P's uit heel Europa en ook daaronder 997 turbo's.
Waren er forumleden bij?
Groet, Han.
05 jun 2018 16:01
Bij OPC staat een fraaie, wel USA.
05 jun 2018 16:08
De motoren van de 996 turbo en 997.1 turbo zijn in de basis vergelijkbaar.
Hier staat nog een mooi artikel over de M96/M97 motoren.
http://porschecarshistory.com/hans-mezg ... g-12-2011/
05 jun 2018 16:21
Cazzo. Waarom de opmerking: "wel usa"? Ze komen toch allemaal uit Duitsland, Stuttgart, Zuffenhausen?
05 jun 2018 16:23
er zijn meer van de 997 gemaakt dan van de 996. productieaantallen heb ik in de boekjes staan, maar volgens mijn geheugen iets van 40.000 meer. Dus daar zullen ook een hoop turbo's bij hebben gezeten.
auto's staan nu op de markt voor rond de 80k. als hij (veel) goedkoper is, is hij binnen 2 dagen verkocht, OF er is wat mee.
Motor is in basis hetzelfde, turbo (bij 997) is "variabel" en natuurlijk meer power.
Als je wat wilt weten over het huidige aanbod kan je me altijd ff contacten. Ik heb er al verschillende gezien/gevolgd.
Groet,
Toeter
05 jun 2018 16:25
USA betekent, geen EU bumpers en knippers, en de motordiagnostiek (pcm?) staat wat strakker afgesteld, dus je hebt wat eerder meldingen op je scherm van (bijv.) uitlaatgaswaardes kloppen niet. etc.
-edit- dat laatste hoorde ik van mijn specialist, heb ik geen documentatie van
05 jun 2018 16:27
bjft schreef:Cazzo. Waarom de opmerking: "wel usa"? Ze komen toch allemaal uit Duitsland, Stuttgart, Zuffenhausen?
Hij doelt op 'USA geleverd', niet 'USA geproduceerd'.
Maar je ziet de verschillen toch wel neem ik aan?
Ik vind 'm wel erg strak eruit zien trouwens, en voor €70k geen peperdure vraagprijs lijkt me.
05 jun 2018 16:38
Kwam deze lijst tegen.
05 jun 2018 17:04
bjft schreef:Cazzo. Waarom de opmerking: "wel usa"? Ze komen toch allemaal uit Duitsland, Stuttgart, Zuffenhausen?
TS vraagt expliciet naar een Europees exemplaar.
05 jun 2018 17:21
Ik denk dat het grootst merkbare verschil tussen de 996 en 997 het interieur is. Het verschil in de turbo's is zoals toeter al zei dat de 997 variabele geometrie heeft. De hoek van de schoepen in de turbo's past de auto aan om bij lage toeren de voordelen van een kleine turbo te hebben en bij hoge toeren die van een grotere. Daardoor heb je een meer lineaire koppelkromme en minder last van turbo lag.
De prijzen van 997.1 Turbo's zijn sinds ik die van mij heb gekocht (2.5j geleden) nagenoeg het zelfde, ik zal de taboe van een waardevaste investering niet noemen maar ik verwacht niet dat je te maken zal hebben met veel afschrijving mits je een gewilde combi koopt (coupe, handbak). De tiptronic modellen zullen mijns inziens een stuk minder gewild worden aangezien de 997.2 PDK heeft.
997.1 zou ik zeker aanraden, zeker met de ruime tunings mogelijkheden
05 jun 2018 20:27
Heb een 997 turbo mk1 cabrio handbak 2008 met 32k km gekocht
super auto !
06 jun 2018 20:06
Cazzo Super Veloce schreef:bjft schreef:Cazzo. Waarom de opmerking: "wel usa"? Ze komen toch allemaal uit Duitsland, Stuttgart, Zuffenhausen?
TS vraagt expliciet naar een Europees exemplaar.
Oke. Ik had daarover geen gelezen. Ik dacht dat het met het fenomeen usa te maken had. Sorry!
06 jun 2018 20:17
996 turbo's zijn het laatste jaar wat gezakt naar het nivo van medio 2014. Voor een bedrag van ongeveer 10/15K meer heb je een 997.
Met beide turbo's voldoende ervaring en zijn zeer makkelijke auto's om te rijden, eigenlijk te makkelijk. en zijn ideaal voor zeer lange afstanden. Op elk moment heb je voldoende vermogen, en de turbo fluit van beide heerlijk. Kijk goed naar het onderhoud, er staat gigantisch veel rommel te koop.
Wil je toch meer sensatie, of moet het spartaans..... kijk dan naar een GT3. succes
06 jun 2018 20:30
Helemaal eens met Master Ken de 997 turbo is een super fijne auto en rijd geweldig
super .
10 jun 2018 17:24
Beste forumleden,
Dank voor alle reacties.
Ga me komende tijd bezinnen over wat te doen.
Groet, Han.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.