Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Code P0421

06 jul 2018 12:16

Nog maar eens een vraagje, jullie reageren zo snel en met goed advies.
Iemand bekend met de foutcode p0421 warm up catalyst bank1 efficiency below threshold ? Af en toe gaat het motormanagement lampje branden in mijn Cayenne. Als ik hem dan uitlees kom ik uit op foutcode p0421, dus de katalysator doet zijn werk niet optimaal. Code gereset en het lampje is weer uit, maar dat wil ik niet telkens doen. Auto met bovag garantie gekocht dus ik neem aan dat ik dat kosteloos kan laten nakijken en repareren ? Alvast weer bedankt voor jullie reactie :)

Jolly

Re: Code P0421

06 jul 2018 15:18

Is het niet slimmer om al je problemen op te schrijven en dit eerst eens bij de garage waar je de auto hebt gekocht voor te leggen? Mocht het garantie zijn dan scheelt het je in ieder geval een hoop gepuzzel.

Re: Code P0421

06 jul 2018 15:45

Ik zou inderdaad gewoon teruggaan

Draadjes:
https://www.renntech.org/forums/topic/23721-cayenne-s-eobd-codes-p0431-and-p0421/
https://rennlist.com/forums/porsche-cayman-and-cayman-s-all-generations/703379-error-code-p0421.html

Tweede draadje zegt:
If the eror code is accompanied by error codes related to aging sensors replace the sensors indicated by the error codes, clear the error codes, and resume driving the car. If the code comes back the converter is worn out (unable to store oxygen) or perhaps has suffered some internal mechanical failure that has affected its operation.

Converters are warrantied by federal law for IIRC 7 years and 80K miles -- this should be covered in one of the books that came with the car -- so you should get the car to a dealer for 1) confirmation the converters are covered; and 2) get the bad one replaced.

I have nursed my Boxster's sub-par converter for years now running a top tier (mostly Shell, but Chevron works too) gas and buying from a busy station, and once every two years (but not always, sometimes I get lazy or the car is just behaving ok... switching away from 'supermarket' gas to a name brand gasoline really keeps the eror code at bay) before an emissions test running a bottle or two of Techron through the gas tank.

Keep the plugs reasonably fresh -- replace every 60K miles -- replace engine air filter every so often, avoid overfilling the engine with oil, and then drive the car.

Oh, I found pushing the engine a bit harder -- nothing harsh just rev the engine a bit higher, use a bit more throttle -- seems to help forestall the CEL and error code. It still comes on though almost always in cooler weather.
Plaats een reactie