Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
08 jan 2019 17:59
Dag allen,
Ik heb een ongelukje gemaakt, eigen stomme schuld. Nu is het schadebedrag 2/3e van de waarde van de auto, einde verhaal dus. Had me ook alleen WA en voor diefstal verzekerd.
Het gaat om een 987.2 Cayman S PDK. Motor en transmissie en interieur moeten nog goed zijn. Airbags zijn niet eens afgegaan. Toch is er teveel krom nu.
Wat is volgens jullie de beste manier om de onderdelen nog te verzilveren?
08 jan 2019 18:16
Ik snap het even niet ? eigen schuld allen WA en diefstal verzekerd ... krijg je toch niets uitbetaald?
08 jan 2019 18:20
harryv8 schreef:Ik snap het even niet ? eigen schuld allen WA en diefstal verzekerd ... krijg je toch niets uitbetaald?
Precies, dus verzekering doet inderdaad niks. Dus kan ik 'm of repareren voor de volle mep of de onderdelen verkopen.
08 jan 2019 18:21
Idd maar omdat de schade 2derde van de waarde is heeft herstellen ook geen zin
En is de vraag hoe nog een goed bedrag voor de onderdelen te krijgen
08 jan 2019 18:29
ahh ok snap hem nu .. blijft dan altijd een moeilijk punt , hem zo te verkopen ?... of in delen .. mijn ervaring ( niet met Porsche) is dat in delen
verkopen veel meer opbrengt , maar veel meer werk en heel veel tijd kost .
08 jan 2019 18:30
Hey wat vervelend voor je zeg!
Als je veel plezier hebt van de auto en weet dat het een goede auto is dan zou ik toch kijken om hem in orde te laten maken weer.
Evt kijken wat je zelf zou kunnen uitvoeren om kosten te kunnen besparen iom de schadehersteller.
Het "wrak" verkopen zou ook kunnen maar levert denk ik het minste op.
de onderdelen los verkopen zal uiteindelijk het meeste opbrengen voor de auto in de huidige staat maar kan natuurlijk ook wel lang duren.
Succes met je overpeinzingen!
gr e
08 jan 2019 18:36
Dank voor je advies.
Er schiet me nu een idee te binnen: project-auto van maken en klaarmaken voor circuitgebruik, want het is zonneklaar dat ik daar beter thuis ben met zo'n auto
08 jan 2019 18:59
Is de schade hoog omdat de onderdelen duur zijn of omdat het frame beschadigd is?
Indien onderdelen de oorzaak zijn is het heel goed mogelijk om tweedehands onderdelen te gebruiken, er zijn talloze bedrijven waar die makkelijk te koop zijn. Dashboards, subframes of stuurhuizen, het is allemaal online te koop voor 20-50% van de nieuwprijs bij Porsche. Bespreek het even met je Porsche specialist of zij het zien zitten dat jij zelf onderdelen aanlevert.
08 jan 2019 19:27
thatonealex schreef:Is de schade hoog omdat de onderdelen duur zijn of omdat het frame beschadigd is?
Het zit 'm denk ik vooral in de arbeidsuren voor de beschadiging van chassis en ophanging. Ga 'm idd laten afleveren bij m'n specialist.
Als ik een werkplaats had ging ik er lekker zelf mee aan de slag.
08 jan 2019 20:52
Zoek een RHD met motorschade - en gebruik deze om je Cayman weer op te bouwen.
Of bouw de motor, bak, kabelboom en computer uit (wellicht ook contactslot) en verkoop de rest als schadewagen.
Motor, bak etc. kunnen je later dan een mooier bedrag op kunnen leveren
Als je handig bent - en de wagen in eigen beheer kunt herstellen, dan kan je wss voordeliger uitkomen dan het beoogde schadebedrag - echter blijft het een schadewagen en hoe goed je deze ook repareert, bij latere verkoop kan dit een nadeel zijn.
08 jan 2019 21:09
Ik begrijp dus dat het een chassis schade betreft en de auto gericht moet worden en opnieuw opgebouwd
Heeft je auto een WOK melding
, maw is het kenteken in beslag genomen door de politie
Wat Olaf al aangeeft kan het schade verleden bij latere verkoop nadelig zijn.
Voor een regulier schadebedrijf is een (grotere) richtbankschade niet meer interessant vanwege de vele uren die erin gaan zitten in een dergelijk project en daardoor te duur wordt en de auto total loss gaat zoals je al gemerkt hebt.
In welke regio zit je
, ik heb beroepshalve nog al wat relaties in de schadeherstel wereld en kan je misschien aan een goede richtspecialist helpen, hoewel ik vooraf natuurlijk niet kan garanderen of deze dan ook trek heeft in dit klusje
08 jan 2019 21:10
Olaf schreef:Zoek een RHD met motorschade - en gebruik deze om je Cayman weer op te bouwen.
Of bouw de motor, bak, kabelboom en computer uit (wellicht ook contactslot) en verkoop de rest als schadewagen.
Motor, bak etc. kunnen je later dan een mooier bedrag op kunnen leveren
Als je handig bent - en de wagen in eigen beheer kunt herstellen, dan kan je wss voordeliger uitkomen dan het beoogde schadebedrag - echter blijft het een schadewagen en hoe goed je deze ook repareert, bij latere verkoop kan dit een nadeel zijn.
Goede ideeën, dank Olaf!
08 jan 2019 21:16
WillemB schreef:Ik begrijp dus dat het een chassis schade betreft en de auto gericht moet worden en opnieuw opgebouwd
Heeft je auto een WOK melding
, maw is het kenteken in beslag genomen door de politie
Wat Olaf al aangeeft kan het schade verleden bij latere verkoop nadelig zijn.
Voor een regulier schadebedrijf is een (grotere) richtbankschade niet meer interessant vanwege de vele uren die erin gaan zitten in een dergelijk project en daardoor te duur wordt en de auto total loss gaat zoals je al gemerkt hebt.
In welke regio zit je
, ik heb beroepshalve nog al wat relaties in de schadeherstel wereld en kan je misschien aan een goede richtspecialist helpen, hoewel ik vooraf natuurlijk niet kan garanderen of deze dan ook trek heeft in dit klusje
Regio 020. Dat ik financieel de pineut ben met deze auto heb ik me al bij neergelegd
Geen WOK, wel de politie er even keurig bijgehaald. Ze hadden vooral medelijden.
Goed om te weten dat er dus nog meer redenen zijn om ‘m bij t reguliere schadebedrijf weg te halen, ‘t is geen Golf met een paar panelen met krassen.
08 jan 2019 21:59
Vermoedelijk staat de auto nu op het terrein van een schade-herstelbedrijf.
Zij kennen veel opkopers die daar het hele jaar over de vloer komen om
total-loss auto's weg te halen.
Het is voor hun een kleine moeite om een goede foto-serie te maken en een
mailtje naar een aantal bedrijven te sturen met het verzoek om een bod uit te
brengen op de restanten van jouw auto. Aangezien het een Porsche betreft
zal daar veel belangstelling voor zijn. Dan afwachten wat er geboden wordt,
en dan weet je wat de auto nu nog waard is. Daarna een plan trekken.
In geval van een gedekte schade werkt een expert min of meer op dezelfde manier.
Maar dan worden de restanten door de maatschappij aan de hoogste bieder verkocht.
Succes !
08 jan 2019 22:25
hansw schreef:Geen WOK.
Alleen het kenteken bewijs en chassisnummer heeft al een goede waarde
hansw die wss dacht en nog niet schreef:Minder goede ideeën, Olaf!
08 jan 2019 22:33
Nu ik Bob C4 z'n post lees denk ik dat dat nog een beter idee is
Je kan zelf ook nog een paar schadeauto opkopers contacten,
http://www.autoschadeportaal.nl/schade-autos
08 jan 2019 23:43
Is de schade hoog omdat de onderdelen duur zijn of omdat het frame beschadigd is
Financieel/economisch totall loss betekent niet dat deze niet gerepareerd kan worden.
eigenaar geeft in topic al aan reparatie kosten zijn hoger dan 2/3 van de dagwaarde. bij verhaal schade waar hier geen sprake van is .Betekent dat dan aan de verzekeraar laat biedingen doen door opkopers op de restanten.
09 jan 2019 9:40
Ik zou ook eens met een schade hersteller samen gaan zitten om te kijken wat men zou kunnen doen als men de tijd neemt voor de reparatie en zoektocht naar goede 2e hands onderdelen.
Wel balen.
09 jan 2019 10:31
MY00 schreef:Ik zou ook eens met een schade hersteller samen gaan zitten om te kijken wat men zou kunnen doen als men de tijd neemt voor de reparatie en zoektocht naar goede 2e hands onderdelen.
Ja, die optie denk ik ook over na. Maar dan nog vrees ik dat de kosten te hoog zijn. Maar hij hoeft inderdaad niet volgens t zelfde procedé gaan als een lease-golfje, kan er de tijd voor nemen.
09 jan 2019 14:52
Ik zou ook kijken of je hem op een gunstige manier kunt repareren, vooral als hij je niet in de weg staat en je er de tijd voor hebt.
Even goed research doen over de verkoop in onderdelen en de geschatte kosten van de reparatie en je komt er wel achter wat voor jou het meest interessant is. Als wrak verkopen zou ik niet als optie zien
09 jan 2019 17:01
Wimmos schreef:Ik zou ook kijken of je hem op een gunstige manier kunt repareren, vooral als hij je niet in de weg staat en je er de tijd voor hebt.
Ja dat is nu m'n plan. Rustig de tijd nemen voor een reparatie en de onderdelen van internet afstropen kan de redden.
09 jan 2019 17:32
PB gestuurd
09 jan 2019 20:54
Je hebt gedaan waar ik aandacht
15 jan 2019 9:19
Begrijp het niet meer. Gaat het nou om een Cayman of over een 991 targa?
viewtopic.php?f=24&t=52309In beide gevallen lijkt het mij verkeerde zuinigheid op de verzekering. Maar achteraf kijk je een koe in de kont...
15 jan 2019 9:25
Gaat om cayman
Hoj zegt daar alleen gelukkig waar het hem gebeurde was niemand en staan zijn foto’s niet online
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.