Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
08 jan 2019 20:57
Hi wie heeft er ervaring met Japanse Porsches. Zijn ze net als mijn vroegere USA Boxster minder in trek? Ook geknepen qua Pk's. Wie kan mij meer vertellen. Zelf rij ik Cayman S, uit Duitsland, maar oom van mij wil mogelijk een 928 GTS of S4 kopen in de toekomst. Het valt op dat er veel Japanners in Europa te koop staan. Graag jullie input en dank alvast
08 jan 2019 23:14
Japanners zijn vaak beetje black box als het gaat om onderhoudshistorie. Vanwege nogal strenge APK wordt veel interessants geëxporteerd zodra keuring lastig wordt. Echter: voor 928 en 944 zal dit ook al weer lang geleden zijn. Zou, zeker met 928, wel echt opletten want daar kun je goed op leeglopen. 944 vanuit Japan heb ik niet vaak gezien....
08 jan 2019 23:29
Ik heb tientallen 944’s en 968’s uit Japan gehaald. Stuk voor stuk prachtige exemplaren. Zo goed vind je ze hier niet vaak.
08 jan 2019 23:37
Zijn de boekjes ook in Japanse tekens Dapatch ?? En hoe houden ze hun waarde. Heb een USA Boxster gehad en daar kreeg ik ook altijd die anti Europese opmerkingen over
08 jan 2019 23:44
Mijn 968 had ook een 1e registratie in Japan. Zat veel papierwerk bij, maar ik heb begepen dat de meeste Japanners hun documenten weggooien uit angst voor eventuele aansprakelijkheid mocht een koper later willen reclameren. Vermogen volgens mij niet geknepen. Ik zou zelf niet zo snel een Porsche ongezien kopen, ook niet uit Japan ook niet als de prijs goed lijkt. Mijn advies: contact opnemen met Depatch (Patrick), kan jou prima op weg helpen. Ook nog een aardige gast en verkoopt geen knollen voor Citroenen

928 kun je inderdaad helemaal op leeglopen.. 968 was een voor mij perfect alternatief